Tim Burton chtěl skončit s režií. V Beetlejuice Beetlejuice je ale zase ve formě, říkají první recenze

V Benátkách začal festival, kde měl premiéru i nový film Tima Burtona. Zapomeňte na zakázky pro Disneyho, milovaný podivín je zpět, říkají recenze.

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

beetlejuice-beetlejuice-1

Michael Keaton ve filmu Beetlejuice Beetlejuice

0Zobrazit komentáře

Novinka Tima Burtona Beetlejuice Beetlejuice měla premiéru v Benátkách. První ohlasy jsou dobré. To a mnoho dalšího přináší nové vydání newsletteru Watch, kde shrnujeme nejzásadnější dění ve filmovém i televizním světě, upozorňujeme na zajímavé trailery a doporučujeme, co si pustit. Přihlásit se k jeho odběru můžete v boxu níže.

Načítám formulář...

Na filmovém festivalu v Benátkách měl právě světovou premiéru snímek Beetlejuice Beetlejuice, pokračování kultovní duchařské komedie Tima Burtona z roku 1988. Tehdy si manželský pár duchů do svého domu pozval démonického exorcistu, aby vyhnal nové živé nájemníky. Titulní démon se teď vrátí, tentokrát ale staré známé Lydii Deetz nebude škodit, nýbrž pomáhat. Její dcera Astrid se totiž kvůli nezodpovědnosti propadne do podsvětí a zachránit ji může jen Beetlejuice.

Tim Burton v nedávném rozhovoru pro Variety přiznal, že po práci s Disney na Dumbovi se cítil zralý na odchod do důchodu. Nejdříve seriál Wednesday a pak nápad vrátit se ke své kultovní komedii v něm však opět probudily kreativního, respektive režisérského ducha. A první recenze převážně uznávají, že v sobě po blockbusterech na zakázku znovu našel hravého tvůrce, který před šestatřiceti lety zaujal svojí neotřelou estetikou a makabrózním humorem.

Všem, kteří mají rádi původního Beetlejuice, by se prý měla líbit i novinka. „Svižné vyprávění, živelná energie a stabilní přísun vtipných momentů naznačují, že Burton našel v návratu do tohoto světa skutečnou radost a pro fanoušky prvního filmu je to nakažlivé,“ píše v pochvalné recenzi server The Hollywood Reporter. Burtonovo nadšení se prý výrazně promítlo i do herců, počínaje Michaelem Keatonem, jehož úchylný Beetlejuice jako by nezestárnul. Silné momenty mají také Winona Ryder, Jenna Ortega, Catherine O’Hara nebo Willem Dafoe.

Ne všichni jsou ale štěstím bez sebe, občas kritizují například až přílišný nával nápadů, kvůli čemuž je vyvrcholení poněkud chaotické. Beetlejuice Beetlejuice prý z podobného důvodu někdy působí jako několik různých filmů dohromady bez jednoznačné dějové linky. Všem ale má být společná už zmíněná intenzivní zábavnost a spojuje je i záměrná absence nějak příliš dramatického vyznění. Tohle je jedna velká, samozřejmě temná, nechutná a vtipná hra.

Co ukazují trailery

Nikdy se nepouštěj

Nový horor od režiséra snímku Hory mají oči představí rodinu doslova přivázanou ke své chatě v lese – pokud se prý někdo vzdálí mimo dosah provazu, hrozí mu napadení zlými duchy. Ale je to opravdu tak? V hlavní roli Halle Berry.

Co hýbe světem filmu a televize

Hvězda Dámského gambitu chystá novinku pro Netflix

Minisérie Dámský gambit o geniální šachistce dodnes patří do první desítky nejsledovanějších projektů v historii Netflixu. Její hlavní hvězda Anya Taylor-Joy teď se streamovací službou chystá další minisérii podle knižního bestselleru How to Kill Your Family od Belly Mackie. Hrdinkou, jíž Taylor-Joy ztvární, je Grace, neplánovaná dcera miliardáře Simona Artemise počatá z nevěry. Po smrti matky, která ji vychovala sama, se Grace pokusí navázat kontakt se zbytkem rodiny, je ale odmítnuta. Rozhodne se proto pro brutální pomstu.

Co si pustit

Pán prstenů: Prsteny moci

Prime Video  |  Fantasy |  2022-dnes  |  2 řady  |  ČSFD

galadriel-rings-of-power-2

Galadriel, jedna z ústředních postav Prstenů moci

Po dvou letech se na obrazovky vrací nejdražší televizní seriál v historii. První řada Prstenů moci si sice vysloužila nemálo kritiky za údajné vzdálení se předloze J. R. R. Tolkiena, poněkud nezáživné vyprávění nebo ploché postavy, ohromila ale audiovizuálním zpracováním, rozsáhlým světem a atmosférou. Druhá řada podle prvních recenzí trpí některými ze stejných neduhů, přináší ale svižnější děj, velkolepá výprava stále těžko hledá konkurenci a Sauronovy plány nabírající na obrátkách nemají problém udržet pozornost.

Pro přehled dalších trailerů, novinek z filmového světa a tipů, co si o víkendu pustit, se podívejte na kompletní vydání newsletteru Watch a přihlaste se k jeho odběru zde či v boxu v úvodu článku.