Tohle je zcela nová podoba hodinek Apple Watch Edition, která nahradí nejdražší zlatou verzi
Během tradiční zářijové události, která světu odhalila nový iPhone 7, se zraky veřejnosti upřely i na chytré hodinky Apple Watch, konkrétně na dva nově představené modely – Series 2, které jsou vybaveny GPS modulem, 50metrovou voděodolností a lepším procesorem, a Series 1, tedy aktualizovaná varianta původní generace s vyšším výkonem. S příchodem těchto modelů však v tichosti odchází řada, jež měla být určena pro nejnáročnější a skrývala v sobě nádech exkluzivity.
Éra 18karátových zlatých Apple Watch Edition, nejdražší řady těchto chytrých hodinek, která se cenově mohla srovnávat s automobily vyšší střední třídy, končí. V průběhu Keynote o tom však nezaznělo ani slovo. Sny, že tato exkluzivní edice za stovky tisíc korun bude konkurovat předním švýcarským výrobcům, byly bláhové. Za modelovou řadu, která byla promována celebritami jako Beyónce nebo Karl Lagerfeld, přichází náhrada v podobě bílého keramického provedení za 40 tisíc korun.
Přimět trh, aby vynaložil vysoké peněžní sumy do softwarem poháněných hodinek, bylo téměř nemožné. Segment lidí, kteří chtějí na svém zápěstí nosit skutečný skvost z cenovém rozmezí deseti průměrných českých platů, chce totiž mechaniku bez žádných inovací. Švýcarské (popřípadě i jiné) společnosti na tomto aspektu výrazně těží. Apple Watch jsou konzumní produkty, o kterých se ví, že v průběhu dalších několika přijdou v jiné, lepší podobě. To bude zákazníky nutit k další koupi.
Na druhou stranu hodinky z dílen luxusních hodinářských firem, které jsou ručně vyráběné a mají až staletou tradici, budou vždy originální a osobité. Svůj punc exkluzivity si zanechají, což se bohužel nedá říct o Applu. S tímto omylem však gigant pod vedením Tima Cooka pomohl ostatním technologickým firmám, které plánují vstup na trh s „opravdovými“ hodinkami.
Není všem dnům konec
Neúspěch si však Apple může vyložit v dobrém slova smyslu. Zvýšila se totiž koncentrace na trh s fitness náramky. Jejich novinka Apple Watch Series 2 cílí vyloženě na cílovku sportovců a nabízí jim zabudovaný GPS modul, který eliminuje nutnost nosit při sportování iPhone, voděodolnost do 50 metrů a vylepšenou aplikaci Cvičení. Vedle toho také představil exkluzivní model ve spolupráci se společností Nike, který má nový design a plnohodnotně podporuje aplikaci Nike+ Run Club.