Trenýrkárna.cz loni utržila 200 milionů. S investory v zádech vstupuje do Německa a Rumunska

V minulém roce e-shop Trenýrkárna a značka Styx prodaly milion kusů spodního prádla. Další expanzi plánují do Slovinska, Polska a Nizozemí.

Peter BrejčákPeter Brejčák

ruslan_skopal_spolumajitel_styx_a_trenyrkarnacz-1-min

Foto: Trenýrkárna

Ruslan Skopal, ředitel a spolumajitel e-shopu Trenýrkárna.cz

0Zobrazit komentáře

Původně se zaměřoval především na pánské trenýrky a postupně boxerky, předloni ale český e-shop Trenýrkárna.cz a jeho sesterská značka Styx obohatily sortiment také o modely pro děti a ženy včetně sportovních podprsenek či kalhotek, dále pak o pyžama či župany. S postupným rozšiřováním záběru teď hlásí také růst byznysu – loni společnost podle svého vyjádření utržila 200 milionů korun a vstoupila na nové trhy.

„Rosteme stabilně, daří se nám zvyšovat podíl na trhu zejména v České republice. Za rok 2022 jsme prodali milion kusů spodního prádla, naše tržby činily dvě stě milionů korun. S novým investorem chceme aktuálně významně nastartovat také expanzi v zahraničí, kde jsme pozvolna začali již v minulých letech,“ říká Ruslan Skopal, ředitel a spolumajitel e-shopu.

Odkazuje přitom na investiční skupinu SPM, kterou postavili Slavomír Pavlíček a Marek Španěl, vedle jiného spoluzakladatelé herního studia Bohemia Interactive. Tato skupina si v loňském září v mateřské společnosti Trenýrkárny DaniDarx pořídla podíl ve výši 40 procent. Po třiceti procentech pak aktuálně drží Skopal a druhý spoluzakladatel Adam Rožánek. Společně s investory chtěl e-shop více rozšířit svoji zahraniční působnost.

K tomu kroku dochází nyní. Trenýrkárna v první fázi expandovala na Slovensko, do Maďarska a Rakouska, kde je již prý etablovaná. „Velice mě těší, že po úspěšném testování německého a rumunského trhu můžeme nyní do těchto zemí vstoupit naplno. V další fázi plánujeme Slovinsko, Polsko a Nizozemsko,“ doplňuje Skopal. Na Slovensku přitom e-shop působí pod značkou Trenírkáreň.sk, na ostatních pak jako Nedeto.

Zatímco loni podle dostupného vyjádření Trenýrkárna, jež kromě e-shopu provozuje také kamennou prodejnu, utržila 200 milionů korun, předloni to bylo 135 milionů a rok předtím 100 milionů. Za dva roky tak firma dokázala vyrůst dvojnásobně.