Tvůrce Pokémon GO koupil startup, který se zabývá multiplayerovou rozšířenou realitou
Dnes již takřka nikdo nepochybuje o tom, že rozšířená realita (AR) je technologií budoucnosti. Chápou to tak nejen velcí technologičtí hráči jako Apple, ale pomalu také běžná veřejnost, a to především skrze online obchod App Store (iOS), na kterém aplikace a hry založené na rozšířené realitě neustále přibývají. Budoucnost v tom vidí i vývojářská společnost Niantic.
Tvůrce fenomenální mobilní AR hry Pokémon GO koupil kalifornský startup Escher Reality, který se specializuje na vývoj AR her a aplikací. Hlavním důvodem, proč Niantic zatím za nezveřejněnou cenu tento startup pod svá křídla pojal, je zaměření na takzvanou sdílenou rozšířenou realitu, se kterou Escher Reality experimentuje.
Díky ní je totiž možné vyvíjet AR hry, které lze hrát s vícero lidmi zároveň na různých mobilních platformách, respektive iOS a Androidu, což znamená, že všichni hráči vidí ve stejném čase stejné interaktivní objekty. Escher Reality to současně posouvá ještě dál tím, že vytváří konstantní herní světy, ve kterých jeden hráč udělá konkrétní změnu a hráč druhý ji uvidí i poté, co hru opustí a vrátí se do ní za několik hodin či dní.
https://youtu.be/fpzalnuXhbw
Jak s touto technologií plánuje Niantic pod vedením Johna Hankeho naložit, je zatím skryto pod rouškou tajemství, nicméně se očekává, že po integraci „sdílené rozšířené reality“ na AR platformu Nianticu bude celý systém mnohem přístupnější pro vývojáře třetích stran.
Na druhou stranu lze silně předpokládat, že bude s postupem času rezonovat i ve hrách z dílen Nianticu, zejména v Pokémon GO (která je ostatně podobnou možností již vybavena) nebo v očekávané hře Harry Potter: Wizards Unite, na níž spolupracuje s filmovým studiem Warnes Bros. Ta má být založena na podobném principu jako Pokémon GO, nicméně tematicky změněna do stylu čarodějnického světa.
Foto: Paitimpact (Flickr); Pokémon GO (reprofoto, YouTube)