Uber musí zaplatit 148 milionů dolarů v souvislosti se zamlčovaným útokem hackerů před několika lety

khosrowshahi
0Zobrazit komentáře

Jsou to již téměř dva roky od zásadního hackerského útoku, který potkal nejhodnotnější startup světa Uber, ve kterém hackeři získali přístup k bezmála 57 milionům jmen, e-mailových adres a telefonních čísel zákazníků a řidičů Uberu. I když byla situace nepříjemná, dalo by se to Uberu ještě nějakým způsobem odpustit, kdyby ovšem o celém útoku nemlčel ještě rok poté.

O úniku dat totiž Uber informoval až v listopadu roku 2017, tedy více než o rok později, s evidentní snahou vše co nejlépe zakrýt. A nyní mu v této souvislosti bylo nařízeno zaplatit 148 milionů dolarů (přes 3,2 miliardy korun) všem padesáti americkým státům, a převážně pak Kalifornii, která pomohla celý incident dořešit právní cestou.

To ale není vše. Uber zároveň bude muset implementovat speciální opatření, která zajistí, že všechny budoucí aktualizace aplikací a dalších služeb budou patřičně zabezpečeny a že se útoky již nebudou opakovat. Pokud by se tak ovšem stalo, má Uber v následujících dvou letech povinnost informovat čtvrtletně o každém problému týkajícího se zabezpečení a soukromí.

uberid3

Uber a jeho nová identita, kterou představil před několika týdny

Uber měl v minulosti mnoho problémů s neetickým přístupem k zaměstnancům, stejně jako samotným uživatelům. Ostatně o nepatřičných krocích svědčí i útok z roku 2016, který se kalifornský startup snažil zahladit, a to i přesto, že hackerům za udržení informací mimo veřejnost zaplatil celých 100 tisíc dolarů (přes 2 miliony korun).

kevinwarwick

Přečtěte si takéPrvní kyborg na světě Kevin Warwick: V budoucnu budou lidé komunikovat přes přímé spojení z mozku do mozkuPrvní kyborg na světě Kevin Warwick: V budoucnu budou lidé komunikovat přes přímé spojení z mozku do mozku

Částka 148 milionů dolarů navíc nebude ani zdaleka vše, před čím Uber stojí. Stále totiž čelí nespočtu žalob ze strany samotných uživatelů, kterých se únik dotkl, a také žalobám ze strany měst Los Angeles či Chicago, jež si nárokují svou část odškodného. Hned po oznámení útoku v listopadu minulého roku se Uber potýkal minimálně s 11 žalobami během jediného týdne.

Nový začátek

Šéf Uberu, Dara Khosrowshahi (titulní foto), který do své funkce nastoupil v září minulého roku po skandálech předchozího CEO a spoluzakladatele společnosti Travise Kalanicka, se postupně snaží budovat lepší reputaci celé firmy. Po nedávné změně identity, která má symbolizovat nový začátek, se napravila také komunikace Uberu směrem k zákazníkům a řidičům, vztahy uvnitř firmy a také vztahy mezi investory. V plánu je také další velká změna samotné aplikace.

JUMP_Bikes_009

Sdílená elektrická kola JUMP, která Uber koupil za 200 milionů dolarů

V souvislosti s napravováním reputace Uber včera oznámil, že vloží 10 milionů dolarů (přes 218 milionů korun) na pomoc americkým městům s tvorbou lepších zákonů a regulací týkajících se alternativní přepravy. Místo toho, aby se firma schovávala a bojovala s městy prostřednictvím napadání a žalob, chce se stát přímou součástí změny problémů, které sama pomohla rozvinout.

Cílem je ve městech snížit množství emisí a také přeplněnost v ulicích, která se má odbourat sdílením jízdy mezi více cestujícími a zapojením sdílených kol JUMP Bikes, které Uber v minulosti koupil.

Foto: Fortune Brainstorm TECH / Flickr, JUMP Bikes