Uber vytvořil novou mobilní aplikaci pro řidiče, kterou mohou používat i řidiči v Česku
Uber má po celém světě přes tři miliony řidičů a ti každý den stráví používáním mobilní aplikace Uber Driver 8,5 milionu hodin. To je obrovské číslo, a tak je důležité, aby byla zkušenost s aplikací pro řidiče co nejlepší. Proto Uber v posledních měsících usilovně pracoval na její nové verzi, kterou vyvíjel právě v úzké spolupráci s řidiči.
Nová aplikace Uber Driver se spouští ve všech 65 zemích, kde aktuálně Uber působí, a už nyní je možné aplikaci využívat také v České republice. Fakt, že nová aplikace vznikala ve spolupráci se samotnými řidiči, je pro aktuálně nejhodnotnější startup na světě s odhadovanou valuací ve výši 72 miliard dolarů velmi důležitá.
Při příležitosti představení nové aplikace Driver CEO Uberu Dara Khosrowshahi přiznal, že řidiči jsou srdcem celé služby, ale Uber se k nim ne vždy tak choval. „Až příliš jsme se soustředili na růst a nevěnovali jsme dostatečnou pozornost lidem, kteří nám takový růst umožňují. Nazýváme řidiče našimi ‚partnery‘, ale ne vždy jsme se k nim tak chovali,“ přiznal Khosrowshahi. Nová řidičská aplikace tak má být důkazem, že se to mění. Potvrzuje to i generální ředitel Uberu pro střední a východní Evropu, Alexei Stakh.
„Řidičská aplikace je základním článkem pro to, aby mohli řidiči službu poskytovat. Vylepšení aplikace byla příležitost, jak dlouhodobě jejich zkušenost zlepšit. A protože celosvětově měníme způsob, jakým na jednotlivých trzích působíme, bylo pro nás důležité, aby úpravy vycházely z doporučení přímo od řidičů,“ uvedl Stakh. Beta verze aplikace byla testována spolu s řidiči na více než 100 000 jízdách. Jako součást testování Uber vyvinul speciální program pro získávání zpětné vazby od řidičů.
Co nová aplikace Uber Drive přináší?
- V horní části obrazovky se nachází nová funkce pro sledování výdělků v reálném čase. Nabízí tak řidičům okamžitý přehled o tom, kolik si k poslední jízdě vydělali a usnadní jim to splnit stanovené cíle.
- Nový ukazatel aktuálního stavu poptávky se aktualizuje v reálném čase. Řidičům poskytuje přehled o tržních podmínkách a příležitostech v jejich okolí pro další jízdy. Pokud řidič využije příležitost, aplikace nabídne volitelnou navigaci do doporučené oblasti.
- Funkce Upozornění zobrazuje řidičům zprávy o dalších příležitostech k získávání příjmů, zpětné vazby od svých cestujících a informace o jejich účtu.
- Profil řidiče poskytuje řidičům příležitost podělit se s cestujícími o svoje zájmy a zkušenosti a navázat tak třeba společnou konverzaci.
Nejedná se nicméně o jedinou změnu, kterou v poslední době Uber pro své partnery, jak řidiče označuje, udělal. V dubnu umožnil i v Česku zadávat po každé jízdě spropitné, což po celém světě velmi dobře funguje. V červenci pak rychle rostoucí americký startup oznámil, že překonal hranici 10 miliard jízd, a tento týden zase ohlásil velké strategické partnerství s Toyotou. Právě investice od japonské automobilky ve výši 500 milionů dolarů posunula hodnotu Uberu o 10 miliard dolarů nahoru, celkem na 72 miliard.
Foto: Uber