Ukázka toho, jak lidé reagovali na představení prvního iPhone v roce 2007

steve
0Zobrazit komentáře

Apple Keynote jsou mezi tech komunitou bezpochyby záležitostmi roku. Někteří si z toho dělají srandu, někteří sledují každou vteřinu s popcornem v ruce a někteří to ignorují úplně. V roce 2007 přišel ale zlom, protože Apple poprvé během Keynote představil iPhone – do té doby naprosto nepropracovanou technologii dotykového displaye. Díky zahraničnímu blogu TheTechBlock, máme nyní šanci si projít, jak vypadaly bezprostřední reakce uživatelů na toto ve své době revoluční zařízení.

Podobných reakcí se dostalo i v případě nedávno představených Apple Watch. Tisíce a tisíce lidí mělo potřebu vyjádřit se k jejich vývoji a ceně negativně, ale jen pár z nich si pravděpodobně uvědomuje, že to bude s největší pravděpodobností další prodejní pecka, která bude trhat prodejní rekordy a konkurenci (Samsung, Pebble…) nedá šanci.

352146780_d09e708813_o

Nikdo z vás si zřejmě neuvědomuje, jak špatný nápad je mít dotykovou obrazovku na telefonu. Očekávám, že s tímto budou velké problémy.

Díky, ale nechám si můj Samsung A707. Je menší, má ochranný displej a hlavně normální tlačítka. A navíc má stejné funkce a vychytávky (S tím rozdílem, že neběží na OS plném bloatware, který nikdy nebyl určen pro telefony)

Dotykové ovládání? Špatný nápad. Tohle nebude nikdy fungovat.

Širokoúhlý displej. iPod pro video je tady…

Ok, ale…dotykový displej?

Jakou má tahle věc výdrž baterie? Obrovský 3.5 palcový displej = žádné místo pro baterii = špatná výdrž

Jenom 8GB?

Iphone mě neohromil. Jako uživatel PDáčka a Windows Mobile, můžu říct, že tahle věc se na můj telefon nechytá. Určitě je to dobré na to, k čemu to bylo určeno -> telefon který vás zabaví, ale až na tohle nevidím moc potenciálu. Jak si mám sakra zapsat schůzky, když ten telefon nemá stylus nebo klávesnici? Můžu si to synchronizovat s počítačem, ale když jsem na cestě, mám prostě smůlu.

Jak dlouho trvalo Applu vytvořit jeden telefon? Samsung i Motorola vydávají nový telefon každých pár měsíců a neustále je vylepšují a dělají lepším. Omlouvám se, ale když chci poslat textovou zprávu, vždy raději budu používat klávesnici, než divně matlat prsty po displeji.

Připomíná vám to něco? :)

Hlavní foto: reprofoto Youtube
Foto: 2litros / Flickr.com, pingping / Flickr.com 

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Tesla trhá prodejní rekordy, přesto pomalu míří ke dnu. Proč?

0Zobrazit komentáře

Elon Musk je vzorem pro spoustu lidí, kteří postupem času při podnikání ztratili důvěru v inovaci. Posouvá hranice kupředu a nebojí se nových výzev. Ale právě to je mu často vyčítáno z důvodu toho, že všechna tato velkohubá prohlášení především udržují hodnotu akcií na stagnující nebo jen mírně klesající hranici.

Přesto se v prodejích Tesle daří a za Q1 2015 se jí podařilo prodat 10 030 vozidel. Prodat znamená pro Teslu doručit auo k zákazníkovi, ne pouze do autosalonu, kde je jich v oběhu daleko větší objem. Pro srovnání – v posledním kvartálu 2014 se prodalo zhruba 6000 kusů.

1966952_590882057684965_196634055514864903_n

Přečtěte si takéTesla už za 3 měsíce totálně změní automobilový průmyslTesla už za 3 měsíce totálně změní automobilový průmysl

Většina automobilek uveřejňuje výsledky každý měsíc. Elon to ale odmítl s tím, že díky postupnému výrobnímu procesu by bylo číslo z měsíce na měsíc tak malé, že by to absolutně neodpovídalo marketingovému konceptu Tesly a média by informovala převážně negativně. Výsledky se tak dozvíme každé 3 měsíce.

Celková roční produkce by měla překročit 40 tisíc prodaných kusů a posunuje vše blíž k původnímu plánu prodávat 1000 vozidel týdně, informuje GreenCarReports.

Hrátky s valuací

Tesla už dávno překonala neuvěřitelnou valuaci ve výši 25 miliard dolarů a chce mířit ještě výš. Dává ale taková valuace smysl? Gigant General Motors, který ročně vyprodukuje počet vozidel ve vyšších jednotkách milionů se zastavil na valuaci kolem 60 miliard dolarů.

Screen Shot 2015-04-04 at 00.40.04

Investoři pomalu bystří smysly a jsou v dalších investicích do akcií opatrnější. Jak ukazuje i postupně klesající hodnota na jednu akcii, která za poslední půlrok spadla o takřka 30%.

Dalším problémem, který postupně vyplouvá na povrh je stoupající negativita z pohledu zákonů. Tesla byla například zakázaná v západní Virginii a další státy se postupně připojují, protože mají zákonodárci spoustu vazeb na zavedené automobilky a nejsou přístupní vyjednávání o alternativních možnostech dopravy. Shodou okolností jsou největší problémy ve státech, kde má problémy i Uber nebo Lyft. Stejně je to i v případě států evropských, kde se masivní expanze čeká až v příštím roce.

Podle všech spekulací by se měla do konce roku 2015 / začátku 2016 dostat cena akcií na hodnotu $140-150 a méně, pokud se tedy nestane další zázrak a Tesla nevymyslí cestu, jak z problémů ven.

foto: einstraus/Flickr