Umělá inteligence kontroluje totožnost na internetu, aby si lidi mohli věřit. Češi jí posílají miliony

Ověřit skutečnost, že lidé na internetu jsou těmi, za koho se vydávají, je stále citelnější potřeba mnoha firem. Člověk to nezvládne, stroje by mohly.

Iva BrejlováIva Brejlová

pv-team_all-boxed-regular-min

Foto: Presto Ventures

Vojta Roček, Přemysl Rubeš, Eduard Kučera a Roman Nováček z Presto Ventures

0Zobrazit komentáře

Stále důležitější klienti řady firem se pohybují v digitálním světě místo toho reálného. Ale zjistit, že jde o skutečné osoby, jejichž identita odpovídá tomu, co o sobě prohlašují, zůstává problémem. Přitom kvalitní ověření otevírá společnostem cestu k zákazníkům, ale i naopak. Způsob, jak jí dosáhnout, ukázal britský startup. Využívá k tomu umělou inteligenci i decentralizovanou identitu a do světa mu budou pomáhat i Češi. Podívejte se na telegrafický souhrn nové startupové investice.

Zainvestovaný startup: Magic ID

Kdo investuje: Z Česka Presto Ventures, spolu s ním SFC Capital, nejaktivnější britský fond zaměřený na tamní mladé startupy, a několik andělských investorů.

Kolik a v jakém kole: Dohromady 350 tisíc eur, tedy v přepočtu necelých 8,6 milionu korun v pre-seedovém kole. Presto posílá částku 120 tisíc eur.

Sídlo startupu: Velká Británie

Zakladatelé: Thanasis Mandaltsis (CEO) a Ariffa Hajamaideenová (CTO). Prvně jmenovaný dřív působil mimo jiné ve startupu Onfindo, který má stovky zaměstnanců a jehož poslední zveřejněná valuace se pohybuje ve stovkách milionů dolarů, zabýval se ale také řadou projektů soustředících se na decentralizovanou identitu. Hajamaideenová spoluzaložila či technologicky vedla několik projektů řešících datovou analýzu. Spolu se potkali ve startupové škole Y Combinatoru.

Co startup dělá: Magic umí prověřit identitu člověka v digitálním prostředí, vytvořit chráněnou síť identit při splnění podmínek GDPR a zabránit tomu, aby z ní informace pronikly ven. Jde o nástroj pro ověřování totožnosti poháněný umělou inteligencí využívající decentralizovanou infrastrukturu. V rámci něj si pak lidé u firem můžou tvořit registraci, přihlašovat se k jejich službám nebo třeba autorizovat transakce, aniž by potřebovali hesla nebo další služby, jako jsou digitální peněženky. Funguje i jako marketingový nástroj, který společnostem pomáhá dostat se ke své cílové skupině.

Jak je startup velký: Magic v Británii zkoušejí čtyři velké firmy jako beta testeři a vedle toho dvě společnosti se zaměřením na telekomunikace a finance. Svůj tým startup zatím sestavuje, aktuálně se skládá z pěti pracovníků, dalších čtyř na částečný úvazek a k tomu pěti poradců.

Proč je to zajímavé a jaký je potenciál: Nejen pandemie napomohla tomu, že stále víc byznysových aktivit se děje na dálku. Podniky ale potřebují vědět, že jejich klienti jsou ti lidé, za které se v digitálním prostředí vydávají. A takoví lidé zase potřebují mít jistotu, že data ohledně své identity, která někam pošlou, zůstanou v bezpečí. Magic ID má zajistit obojí. Potřeba ověřit si, že identity pohybující se na internetu jsou konkrétní lidé, se navíc rozšiřuje například i na sociální sítě. Trh má podle investorů v roce 2027 narůst na 267 miliard dolarů.

Na co startup plánuje využít investici: K uvedení produktové sady na trhy ve Velké Británii i v Evropské unii. Kromě toho hodlá najmout tým a pokračovat ve výzkumu a vývoji.

Vše o startupových investicích

Rubriku Startupy podporujíjt-retina

Presto Ventures

Presto Ventures je pražská investiční společnost, která podporuje talentované zakladatele…