Umí odvézt i opravit mobily, SIM karty či routery. Za desítky milionů je koupil miliardář Schönfeld

Děčínská firma PJ Expedis vznikla před více než 30 lety, jejím klíčovým zákazníkem je T-Mobile, jemuž nabízí komplexní logistické služby.

Luboš KrečLuboš Kreč

robert-schonfeld

Foto: RSBC

Robert Schönfeld, zakladatel skupiny RSBC

0Zobrazit komentáře

Miliardář a správce rozsáhlého rodinného majetku Robert Schönfeld se zhlédl v logistice. Jeho investiční skupina RSBC, která má ve svém portfoliu více než tři desítky společností v souhrnné hodnotě osmi miliard korun, koupila firmu PJ Expedis. Ta úzce spolupracuje především v mobilním operátorem T-Mobile, kterému zajišťuje spediční služby.

Historie Expedisu sahá do doby těsně po listopadové revoluci, společnost zkraje 90. let založil v Děčíně, kde podnik dodnes sídlí, Pavel Jeřábek. Zprvu šlo o poskytování klasických spedičních a logistických služeb jiným firmám, postupně ale se svým synem Martinem Expedis zacílili na zákazníky z oblasti telekomunikací.

Ročně tak kamiony, dodávky a řidiči děčínského podniku převezou například dva miliony mobilů a tuny SIM karet či kabelů. K tomu ale pro své klienty v čele s operátorem T-Mobile poskytují i služby jako testování nových přístrojů, repasování použitých zařízení, vyřizování reklamací, rozvoz smluv nebo příjem hotovostních i bezhotovostních plateb od koncových zákazníků.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„V Evropě v současné době probíhá přenastavování obchodních a dodavatelských řetězců směrem z Asie. Nejen v důsledku koronavirové pandemie, ale také se změnou přístupu na poli bezpečnosti dodávek a v neposlední řadě i ochrany životního prostředí se řada velkých evropských firem rozhodla posílit svoje logistické a skladové kapacity přímo na kontinentu,“ vysvětlil motivaci skupiny RSBC její partner Václav Brož.

V souvislosti se zmínkou o Asii a dodavatelských řetězcích není bez zajímavosti, že pro PJ Expedis je vedle T-Mobilu důležitým zákazníkem také čínský telekomunikační obr Huawei, jemuž provozuje centrální sklad pro výstavbu sítí.

Společnost, v jejímž čele i po převzetí Schönfeldovou skupinou zůstane Martin Jeřábek, nezveřejňuje svou ziskovost, loňské tržby ale přesáhly 188 milionů korun a meziročně poskočily o 15 procent. Podle informací CzechCrunche se hodnota obchodní transakce pohybovala ve vysokých desítkách milionů korun.

schonfeld-brno

Přečtěte si takéFinančník Schönfeld a jeho skupina RSBC nabíjí na další akviziceFinančník Schönfeld přeprodává brněnské centrum Platinium. RSBC tím nabíjí na další akvizice

„Potenciál na trhu komplexní logistiky je nyní obrovský nejen v Česku a na Slovensku, ale v celé Evropě. Spojení s RSBC a využití jejího silného finančního zázemí i zkušeností nám umožní dynamicky růst, expandovat na zahraniční trhy a prosadit se i v dalších oblastech,“ uvedl Jeřábek s tím, že na trzích západní Evropy je míra využívání externích logistických partnerů v současnosti až čtyřikrát vyšší než ve střední Evropě.

Pro RSBC nejde o první výlet do světa logistiky. Kromě několika logistických areálů a skladů, které skupina vlastnila či vlastní v rámci svého nemovitostního portfolia, před nedávnem investovala také do společnosti Umbrella Invest bývalého fotbalisty Pavla Steinera. Ta v Česku a Německu provozuje autobusy jezdící pod značkou Flixbus.

Finančník, jehož podnikatelským základem jsou rozsáhlé restituované majetky jeho šlechtické rodiny, se letos na jaře původně ze skupiny stáhl, respektive předal její denní řízení manažeru Petru Oršulíkovi. Jak ale nyní přiznal v rozhovoru pro server Motejlekskocdopole, výkonný šéf nedlouho po svém nástupu nečekaně zemřel, takže Schönfeld se musel do života RSBC dočasně znovu víc zapojit.

Jak zaujmout v chaotické době? Na pražskou konferenci Forum Media dorazí světoví kreativci i marketéři

Největší oborová akce v Česku přivítá významné osobnosti reklamního a komunikačního byznysu i šéfy nejzásadnějších mediálních domů.

Jiří BlatnýJiří Blatný

forummediaEvent

Foto: Forum Media

Na pražskou konferenci Forum Media dorazí světoví kreativci i marketéři

0Zobrazit komentáře

Říká se, že žijeme v chaotickém světě. Obsahu každý den vznikne tolik, že je těžší a těžší se v něm orientovat. Obtížnější je to i pro kreativce a marketéry, kteří se snaží upoutat pozornost lidí. Forum Media – jakožto největší konference věnovaná komunikaci, marketingu a médiím v Česku – se zaměří i na tento problém. S otázkou „Jak zaznít a přitom vyznít?“ začne už v prvním listopadovém týdnu. CzechCrunch je mediálním partnerem akce.

Již dvaadvacátý ročník konference Forum Media, kterou tradičně pořádá oborový týdeník Marketing & Media, se koná 3. listopadu, kdy se do pražského centra O2 universum sjede na pět desítek řečníků ze třinácti zemí světa. „Mezi vystupujícími jsou marketéři, experti na komunikaci, reklamní tvůrci, špičkoví komunikační poradci i političtí stratégové, ale i novináři, spisovatelé a univerzitní profesoři ze všech kontinentů,“ uvádí Vladimír Bystrov, programový ředitel Forum Media.

V mediálním bloku vystoupí třeba novinář Jeremy Iggers, autor knížky Good News, Bad news, která je dvacet let od svého vzniku stále povinnou četbou nejen studentů žurnalistiky po celém světě. Jak se buduje nové zpravodajské médium v politicky vyhroceném Maďarsku ukáže Veronika Munk, spoluzakladatelka a první šéfredaktorka tamního serveru Telex.hu.

Jak komunikovat uprostřed války?

Do Prahy zavítá také americký profesor Everette Dennis, který v minulosti spoluzaložil a vedl prestižní Centrum mediálních studií při Kolumbijské univerzitě v New Yorku, a rakouská novinářka a spisovatelka Tessa Szyszkowitzová, jež v letošním roce přijala roli předsedkyně mezinárodní Rady pro redakční nezávislost zřízené při vydavatelství Economia.

Svět reklamy a velkých značek budou reprezentovat známý kreativní ředitel Jerker Fagerström ze Švédska nebo dlouholetý marketér evropské scény Tobias Ahrens z Německa. „Kuriozitou bude i příspěvek dyslektického kreativce Kai West Schlossera, který v loňském roce zaujal evropská média svou kampaní upozorňující na neprávem podceňované lidi trpící dyslexií,“ popisuje Vladimír Bystrov.

Letošní novinkou v rámci Forum Media je samostatná workshopová část, na které se prostřídají autoři týdeníku Marketing & Media i kreativci Vilém Rubeš a Josef Havelka. Součástí také budou diskuzní panely organizované dvěma hlavními profesními asociacemi v oblasti marketingu a PR – Asociací komunikačních agentur (AKA) a Asociací public relations (APRA).

forummedia2

Foto: Forum Media

Letos proběhne už 22. ročník konference Forum Media

„Jejich tématem bude hodnota oboru. Diskutovat o ní budou zástupci agentur se zadavateli a výzkumníky,“ říká Marek Hlavica, výkonný ředitel AKA. Závěrečný workshop této části je zasvěcen politickému marketingu, a to pod vedením Radka Hadj Moussy, který je autorem například politické značky koalice Spolu.

Jedna celá část konference se zaměří na PR a strategickou komunikaci. Pod názvem PR Summit ji spolupořádá Asociace public relations (APRA). V desítce výhradně mezinárodních řečníků najdeme specialisty na krizovou komunikaci a public affairs Leo Wooda z agentury Hanbury či Jona Aaronse ze skupiny Rud Pedersen.

Dále v části věnované PR vystoupí odborníci na kreativitu a strategie. Mezi ně patří kreativní ředitelka FleishmanHillard Ellie Tuck, ředitel kreativy firmy Grayling Nathan Kemp a Laura Thomas, která vede strategii rovněž v Graylingu. Návštěvníci se mohou těšit i na zkušené manažery korporátní komunikace, třeba bývalého ředitele komunikace koncernu Volkswagen Peika von Bestenbostela.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V rámci PR Summitu proběhne také série vystoupení věnovaných komunikaci v souvislosti s válečným konfliktem na Ukrajině. „Vystoupí v něm – zčásti naživo, zčásti online – dva hosté přímo z Kyjeva, včetně mluvčího ukrajinského ministerstva obrany pro zahraniční média Yuriye (Jurije) Saka,“ doplňuje programový ředitel Forum Media.

Část programu konference Forum Media už tradičně zajišťují organizátoři soutěže Effie. Letos čeká na jejich scéně návštěvníky osm vystoupení od předních výzkumných, reklamních a marketingových agentur na českém trhu. V odpolední části se představí zástupci mediálních domů, kreativních agentur, plánovači a stratégové i specialisté na event management.

Tečku za celodenním programem udělá publicista a neuropatolog František Koukolík. Návštěvníkům představí klíčové myšlenky ze své nedávné knížky Bulšit, která – jak vysvětluje její podtitul – je o „žvanění v organizacích, médiích, politice a ve vědě“.

Konference Forum Media proběhne ve čtvrtek 3. listopadu 2022 v konferenčním centru O2 universum v Praze. Více informací včetně celého programu a vstupenek najdete na webu ForumMedia.cz.