V Česku se spouští první online katalog tenisek. FlexDog má velké ambice a za zády Footshop
FlexDog je první online katalog tenisek v Česku
Sneakerhead je osoba, která se zajímá o tenisky, jimž se v angličtině říká sneakers, o jejich historii, sleduje novinky a často je i sbírá. Pro toho, kdo teniskám nepropadl, to může připadat přitažené za vlasy, ale tady skutečně nemluvíme o keckách za pár stovek. A právě fanoušci tenisek by měli zbystřit, protože se v Česku spouští první online katalog, jaké známe ze zahraničí.
Jmenuje se FlexDog a také u jeho názvu se musíme ponořit do tajů slangu, který využívá i tenisková komunita. Když si koupíte nové boty, tak s nimi (v angličtině) flexíte, totiž předvádíte se, a dog nemusí v překladu znamenat jen věrného přítele člověka, ale také slangové označení pro přátele v partě.
FlexDog chce všem fanouškům kvalitních tenisek zjednodušit nákup jejich oblíbených modelů, když na jednom místě nabídne vybrané obchody a konkrétní produkty v dostupných velikostech. Specializovaná sneakers tržiště nejsou ve světě ničím novým a FlexDog nyní tento trend přináší také do Česka. A když je řeč o teniskách, nepřekvapí, že v tom hraje roli i Footshop.
Vyšší tenisková třída
„Cílem je oslovit zákazníky unikátní nabídkou dostupných tenisek, ve které se návštěvník webu snadno zorientuje. Výběr nového páru zákazníkovi ulehčí možnost filtrovat tenisky pouze v jeho velikosti nebo jeho oblíbené barvě, trendy modelu nebo podle značky,“ vysvětluje pro CzechCrunch základní princip fungování nové služby její šéf Jakub Mandát.
V tuzemském módním světě nepůjde o první online tržiště. Tenisky si můžete v různých internetových obchodech vyhledat třeba na Glami, ale FlexDog se chce specializovat pouze na ty kousky, které mezi sneakers odborníky zkrátka stojí za řeč, jinými slovy jde o vyšší třídu. „Nechceme nabízet tenisky, kterých se vyprodukují miliony kusů a jde zpravidla o levnější varianty klasických modelů,“ popisuje Mandát.
Tvůrci FlexDogu neskrývají, že se inspirovali v zahraničí, kde je populární například globální Lyst. Na něm si vyberete tenisku, velikost, zobrazí se vám seznam e-shopů, kde ji nabízí, a můžete se do něj rovnou prokliknout. Tento model pak chtějí ve FlexDogu skloubit s britskou platformou The Sole Supplier, která se specializuje na vyšší segment tenisek a zároveň si zakládá na komunitě a tvorbě kvalitního obsahu.
Právě na komunitě vyrostl také Footshop, který dnes patří mezi největší e-shopy s teniskami a streetwearem v Evropě, a právě pod jeho patronátem nyní FlexDog vzniká. Zakladatel Footshopu Peter Hajduček nedávno oznámil velký nákup konkurenčního e-shopu Queens, ale nezastavuje se a Flexdog bude představovat první projekt, kde bude především v roli investora.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPřestože je FlexDog dceřinou společností Footshopu, bude podle Jakuba Mandáta fungovat zcela nezávisle a stejně tak má vypadat i jeho nabídka. Mezi partnery již nyní hlásí vedle Footshopu a Queensu také The Streets, Popname, 11teamsports nebo tuzemské resellery jako Sneaker Gallery či Section. Na FlexDogu budou jak ty největší e-shopy, tak menší obchody, které mají třeba určitou specializaci nebo kolem sebe budují různé komunity. Co se týče ceny a kvality, nabídka bude takzvaně od středu nahoru.
„Vidíme díru na trhu a ze zahraničí víme, že takový model funguje. Díky Footshopu do toho jdeme od začátku s největším partnerem na trhu, který má velké know-how, a to je pro nás obrovská přidaná hodnota,“ popisuje Jakub Mandát, který má k sobě aktuálně tři kolegy. Petr Fišer a Patrik Tomášik mají od ledna na starosti vývoj a chod celé platformy, Daniel Klíma nově přebírá marketingovou komunikaci a kurátorování obsahu.
Jakub Mandát má za sebou téměř devět let v jednom z největších tuzemských srovnávačů cen služeb Ušetřeno.cz, které poslední dva roky vedl jako CEO. Jeho kolegové přináší zkušenosti z firem jako Rohlík, Košík nebo Queens a na následující měsíce a roky mají velké plány. Do roku 2023 chtějí být aktivní na deseti světových trzích a propojit širokou teniskovou komunitu se všemi relevantními prodejci z celé Evropy.
Vše si ale nejprve chtějí osahat v Česku, v němž v prvním roce fungování cílí na obrat kolem 15 milionů korun. „Cílem je, abychom se během pěti let dostali na pětinásobek,“ hlásí Mandát. Zákazníkům pro začátek FlexDog nabídne přes čtyři tisíce druhů tenisek od zmíněných partnerů, jejichž řady se budou dál rozšiřovat, a to včetně zahraničních hráčů.
„Jsme rádi, že zde vzniká projekt, který má za cíl pomoct všem prodejcům tenisek a pro kterého je kvalita a kurátorovaný výběr sneakers na prvním místě. Zákazník si tak bude moci díky FlexDogu vybrat jenom z toho nejlepšího, co je na trhu aktuálně dostupné,“ kvituje spuštění nového projektu Radim Stezka z The Streets, slovenského obchodu se značkovou módou.
Byznys model má FlexDog pro začátek nastavený velmi jednoduše jako klasické tržiště, partneři platí za prokliky na své e-shopy. V letošním roce by se FlexDog chtěl v hospodaření pohybovat po odečtení kapitálových nákladů kolem nuly. S postupným budováním návštěvnosti by mohla další byznysovou nohou být data, z nichž lze vysledovat aktuální trendy, populární značky a modely či změny v nákupním chování.