V lednu propustilo pětinu lidí, teď Kiwi.com hlásí rekordní loňské výsledky. Utržilo sedm miliard

Přeprodejce letenek měl loni prodat pětadvacet milionů míst v letadlech, díky čemuž navýšil objem svých tržeb o dvacet procent.

Peter BrejčákPeter Brejčák

oliver-dlouhy

Foto: Kiwi.com

Oliver Dlouhý, zakladatel a šéf Kiwi.com

1Zobrazit komentáře

Brněnský vyhledávač letenek Kiwi.com podle svého vyjádření dosáhl za loňský rok rekordních výsledků, a to jak v počtu rezervací, tak prodaných míst v letadlech nebo ve výši příjmů. Měl se tak opět dostat i do černých čísel. Jeho tržby podle vyjádření meziročně vyrostly o dvacet procent na 293 milionů eur, tedy 7,4 miliardy korun. Jak velký byl zisk, ale firma nekomentovala.

„V roce 2023 nebývale narostl zájem o cestování, což se pozitivně odrazilo i v růstu kapacit světových aerolinek. V Kiwi.com jsme se této příležitosti chopili a jsem hrdý, že se nám v mnoha ohledech podařilo dosáhnout rekordních výsledků jako obsadit pětadvacet milionů míst v letadlech zákazníky z téměř všech zemí na světě,“ komentuje spoluzakladatel a ředitel Oliver Dlouhý.

V lednu přitom Dlouhý oznamoval, že Kiwi propouští, z původních zhruba 1 200 zaměstnanců to bylo 18 procent ve čtyřech evropských zemích, tedy více než dvě stovky lidí. Kiwi tehdy uvedlo, že se nejedná o unáhlené rozhodnutí – zhruba před rokem například oznámilo přechod na takzvaný customer-centric approach (přístup zaměřený na zákazníky a user experience) a zároveň upravilo svoji strategii partnerství s leteckými společnostmi.

„Restrukturalizace je tedy součástí řady kroků, které se (Kiwi) chystá postupně realizovat. Patří mezi ně řízení nákladů i hledání nových cest, jak zvyšovat příjmy ze svého podnikání a naplňovat měnící se potřeby zákazníků po celém světě,“ napsala tehdy firma v tiskové zprávě.

Nyní při oznamování výsledků Kiwi zároveň dodalo, že jednou z priorit uplynulého roku pro něj byly investice do rozvoje technologií, které vedly i ke zlepšování zákaznické zkušenosti. „Klíčové přitom pro společnost v tomto ohledu bylo jak zavádění nových služeb a produktů, tak zrychlování procesů například při vracení peněz zákazníkům,“ uvádí firma s tím, že na tom chce pracovat i letos.

Mezi další hlavní cíle patří posilování pozice napříč Evropou díky strategickým marketingovým partnerstvím, ale také zlepšování vtahů s leteckými společnostmi. V lednu Kiwi oznámilo, že po letech soudních sporů uzavřelo dohodu s nízkonákladovkou Ryanair. „Věřím, že brzy přijdou i další, což povede ke změnám v našem fungování a podpoří to jak naše dlouhodobé cíle, tak i naši hodnotu pro akcionáře,“ dodává Dlouhý.