V lednu propustilo pětinu lidí, teď Kiwi.com hlásí rekordní loňské výsledky. Utržilo sedm miliard
Přeprodejce letenek měl loni prodat pětadvacet milionů míst v letadlech, díky čemuž navýšil objem svých tržeb o dvacet procent.
Brněnský vyhledávač letenek Kiwi.com podle svého vyjádření dosáhl za loňský rok rekordních výsledků, a to jak v počtu rezervací, tak prodaných míst v letadlech nebo ve výši příjmů. Měl se tak opět dostat i do černých čísel. Jeho tržby podle vyjádření meziročně vyrostly o dvacet procent na 293 milionů eur, tedy 7,4 miliardy korun. Jak velký byl zisk, ale firma nekomentovala.
„V roce 2023 nebývale narostl zájem o cestování, což se pozitivně odrazilo i v růstu kapacit světových aerolinek. V Kiwi.com jsme se této příležitosti chopili a jsem hrdý, že se nám v mnoha ohledech podařilo dosáhnout rekordních výsledků jako obsadit pětadvacet milionů míst v letadlech zákazníky z téměř všech zemí na světě,“ komentuje spoluzakladatel a ředitel Oliver Dlouhý.
V lednu přitom Dlouhý oznamoval, že Kiwi propouští, z původních zhruba 1 200 zaměstnanců to bylo 18 procent ve čtyřech evropských zemích, tedy více než dvě stovky lidí. Kiwi tehdy uvedlo, že se nejedná o unáhlené rozhodnutí – zhruba před rokem například oznámilo přechod na takzvaný customer-centric approach (přístup zaměřený na zákazníky a user experience) a zároveň upravilo svoji strategii partnerství s leteckými společnostmi.
„Restrukturalizace je tedy součástí řady kroků, které se (Kiwi) chystá postupně realizovat. Patří mezi ně řízení nákladů i hledání nových cest, jak zvyšovat příjmy ze svého podnikání a naplňovat měnící se potřeby zákazníků po celém světě,“ napsala tehdy firma v tiskové zprávě.