Válka na Ukrajině zasáhla i automobilový průmysl. Škoda hlásí nedostatek součástek, z Ruska se stahuje i Volvo
Válečný konflikt na Ukrajině a s ním spojené sankce výrazně ovlivňují i vývoj na automobilovém trhu. Z ruského trhu se stahují Volvo i další automobilky včetně koncernu Volkswagen, pod nějž patří Škoda Auto. Mladoboleslavská společnost navíc hlásí nedostatky dílů vyráběných na Ukrajině. A problémy s produkcí mají i další výrobci, jejichž linky stojí v Rusku.
Škodovka oznámila nutnost omezit produkci některých svých modelů včetně elektrické novinky Enyaq – chybí jí totiž součástky od ukrajinských dodavatelů. Nyní navíc oznámila, že přeruší veškeré své aktivity v Rusku včetně produkce nových vozů. Škoda Auto je v zemi vyrábí od roku 2009, aktuálně vlastní dva závody v Kaluze a v Nižném Novgorodu, odkud vyjíždí modely Octavia, Kodiaq a Karoq.
Právě poslední jmenovaný model patří mezi nejoblíbenější na ruském trhu, kde si automobilka nárokuje téměř sedmiprocentní podíl. Již dříve přitom Škoda pozastavila svou výrobu v ukrajinském závodu v Solomonovu, kde vyrábí modely Superb, Kodiaq, Fabia Combi a Karoq.
Škoda a její mateřský koncern Volkswagen tak následují kroky automobilky Volvo, která se podle agentury Reuters stalo první společností, jež se z důvodu sankcí uvalených na zemi rozhodla pozastavit dodávky vozů na ruský trh. Švédský výrobce v minulém roce prodal 698 693 vozů, přičemž devět tisíc z nich zamířilo právě do Ruska.