Ve vedení Seznamu bude nově rotovat pět lidí. Česká internetová jednička rozšířila představenstvo

Triumvirát Kapalín, Procházka a Zima doplní Matěj Hušek a Ondřej Krišica. Důvodem je větší soustředění Seznamu na produktové novinky.

Jiří SvobodaJiří Svoboda

seznam_1

Foto: Seznam.cz

Tomáš Kapalín, Ondřej Procházka, Pavel Zima, Matěj Hušek, Ondřej Krišica

0Zobrazit komentáře

Představenstvo české internetové jedničky Seznam.cz se s prvním červencem ze tří lidí rozšiřuje na pět pozic. Dosavadní trojici ve složení Tomáš Kapalín, Ondřej Procházka a Pavel Zima doplní Matěj Hušek a Ondřej Krišica. Oba dva budou mít na starosti klíčové divize a budou se podílet na rozvoji Seznamu coby komplexní platformy.

Pětičlenné představenstvo už Seznam jednou měl, a to od července roku 2016, kdy se ke kroku rozhodl tehdejší majitel a předseda představenstva Ivo Lukačovič. Ten následně v roce 2019 nejvyšší orgán firmy úplně opustil a veškeré vedení dal právě do rukou Kapalína, Procházky a Zimy, kteří v pozici předsedy boardu doposud rotovali po čtyřech měsících.

„K rozšíření představenstva se Seznam.cz rozhodl zejména z důvodu, aby se mohlo vedení firmy lépe soustředit na rozvoj podstatných témat, jakými jsou například chystané produktové inovace související mimo jiné s budováním Seznamu jako platformy (technologické, mediální, obsahové, cloudové, sociální a podobně),“ vysvětluje důvody změn pro CzechCrunch mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová.

„Tuto agendu bude mít na starosti primárně Matěj Hušek, který povede divize Domovské stránky a Obsahových služeb & sociálního ekosystému. Ondřej Krišica se nadále bude věnovat tématům souvisejícím s reklamou a povede nově vzniklé divize Reklamních systémů a Identity & uživatelského profilu a divizi E-commerce, která v Seznamu vznikla loni v září. Mezi významná témata jeho agendy bude patřit například fungování reklamního trhu po konci podpory cookies třetích stran,“ doplňuje.

Nově bude pět členů představenstva v jeho vedení rotovat po třech měsících. „Role předsedy představenstva je pro nás čistě formální záležitostí. Místo toho, abychom vytvářeli hierarchické prostředí s místopředsedy a členy, chceme, aby si všichni ve vedení firmy byli rovni a rozhodovali společně,“ zmiňuje Kapuciánová. Seznam se současně s těmito organizačními změnami odklání od dosavadního co-CEO modelu, který fungoval doposud. Nyní bude každý člen představenstva zodpovědný za svou agendu.

Hušek má za sebou kariéru především v mediálních společnostech – od novináře se vypracoval k vedoucím pozicím digitálních produktů ve Vltava Labe Media (vydavatel Deníků), posléze v PPF Media, mezi lety 2012 a 2018 Czech News Center (vydavatel E15, Reflexu nebo Blesku) a od roku 2018 byl ředitelem divize, která se starala o obsah a domovskou stránku Seznamu.

Krišica má oproti němu za sebou kariéru zejména v reklamním sektoru. V Seznamu je od roku 2012 a od té doby vystřídal pozice točící se okolo reklamní platformy Sklik a PPC reklam. Od roku 2017 byl ředitelem celé divize Reklamy. „Oba dva již ve firmě pracují nějaký ten pátek a za tu dobu po nich zůstala obrovská hromada práce,“ uvedl ke změnám dříve Ivo Lukačovič.

S přesunem Huška a Krišicy se udály i další organizační změny. Divize starající se o domovskou stránku nově povede Ondřej Tolara a obsahové služby a sociální ekosystém budou pod vedením Jiřího Vítka. Reklamní divizi povede Michal Hadač a sekci Identita a uživatelský profil bude pod vedením Dominika Kosorína.

Loni Seznam zažil po finanční stránce až nečekaně vydařený rok. K téměř dvoumiliardovému zisku pomohlo i zlepšení služeb. Růstu dosáhla i domovská stránka Seznam.cz, která loni generovala o 23 procent návštěv více než předloni.