Velká zkouška pro živé konference. Firmy budou uvádět své produkty online, experimentují s tím i Češi
Phil Schiller představuje iPhone XR
Virtuální konference nejsou žádným novým formátem zisku informací, k nimž by se bylo možné jinak dostat pouze fyzickou přítomností v sále. Živé sledování prezentujících, přeskakování z přednášek na přednášku a jejich zpětné přehrávání je v dnešním světě běžné. Ovšem až s mimořádnými opatřeními vztahujícími se k šíření koronaviru začínají být tou primární možností, která může ovlivnit jejich pravou podstatu. Ať už pozitivně, nebo negativně.
V posledních dnech a týdnech se jedná o naprosto přirozený vývoj. Už před více než týdnem zrušily své důležité události společnosti jako Facebook nebo Google, které se pokusí o jejich virtuální nahrazení (alespoň v částečném rozsahu). Podobně se zachoval i Microsoft a pár dní zpět také Apple oficiálně oznámil, že svou každoroční vývojářskou konferenci WWDC udělá v interaktivní online podobě. Obavy z možného nakažení diváků i personálu jsou zkrátka obrovské.
Obdobné kroky však neučiní pouze velké nadnárodní firmy s technologickým zaměřením – děje se to napříč všemi oblastmi. Konkrétně v Česku se například pořadatelé Marketing Festivalu rozhodli, že výuku digitálního marketingu zvanou jako Digisemestr přesunou čistě do online prostředí a studenty přítomní lektoři učí prostřednictvím živých přenosů.
.@digisemestr jede dal formou online streamingu. Vse slape jak na dratkach. Diky tymu, lektorum i studentum pic.twitter.com/x3rh0DaxW8
— Jindrich Faborsky (@Faborsky) March 14, 2020
Podle Jindřicha Fáborského, zakladatele Marketing Festivalu a Digisemestru, se tento princip těší u studentů nevšední oblibě. „Lidé si vlastně cení toho, že mají doma větší pohodlí, často velkou televizi, udělají si k tomu dobré kafe, mají spoustu prostoru si psát poznámky. Neevidujeme v zásadě ani jednoho studenta, který s řešením nesouhlasí, a naopak spoustu nadšených lidí a slov podpory,“ říká Fáborský pro CzechCrunch, který musel měnit plány i se zmíněným Marketing Festivalem.
Spolehlivé platformy jsou alfou a omegou úspěchu
Pokud by situace, kdy jsou lidé nuceni spoléhat na virtuální konference a přednášky, nastala před patnácti lety, bylo by násobně náročnější vše překlopit na internet a zajistit dostatečný komfort s potřebnou kvalitou a profesionalitou. Dnes však existuje široká škála komunikačních videoplatforem a pořadatelé nemusí spoléhat pouze na korporátní WebEx či Skype, ale i na svěží služby jako Zoom, Google Hangouts nebo třeba Twitch či YouTube Live.