Velké firmy často ženy na mateřské nezapojují. Dvě kamarádky to teď chtějí zlepšit
Mumdoo se od nového roku zaměřilo na velké korporáty, které spojuje se zaměstnankyněmi na mateřské. Soustředí se i na nárazové práce.
Nechtěly na mateřské ztratit kontakt s prací a nakonec založily platformu, díky které to samé zprostředkovávají i ostatním ženám s malými dětmi. Na začátku roku spustilo Mumdoo svou verzi plus, která je zaměřená na větší firmy. „Všimly jsme si, že ačkoliv korporáty mnohdy mluví o tom, jak zapojují maminky na mateřské z řad svých zaměstnanců, často zůstanou u hezkých slibů a veřejných prohlášení, ale skutek utek,“ říká Lucie Bášová, která platformu založila s Kristýnou Cejnarovou. Podle jejich průzkumů by přitom až sedmdesát čtyři procent žen na mateřské rádo zůstalo v kontaktu se svým původním zaměstnavatelem.
Důvodem, proč se to stále moc neděje, je podle Bášové například obrovská pracovní nálož na straně HR týmů. „Ty mají plné ruce práce s běžnou operativou a zajištěním chodu firmy včetně obsazení pozic na plný úvazek, které je zcela pochopitelně urgentní a má pro chod firmy velkou prioritu,“ líčí spoluzakladatelka. Jelikož jsou podle ní i ve velkých firmách HR týmy většinou docela malé, na komunikaci s maminkami často nezbývá čas.
A právě tady přichází Mumdoo+. Pro HR týmy by mělo jít o efektivní nástroj, jak udržet s ženami na mateřské kontakt. „Firmy sice mají někde poznamenané, kdo je na rodičovské a jak dlouho přibližně zůstane, ale málokterá firma umí s těmito informacemi efektivně pracovat. Vidíme například, že některé velké banky investují do in-house řešení této otázky, ale je to velká časová a samozřejmě i finanční investice vymyslet takové řešení od nuly na míru jedné firmě. Zdaleka ne každá firma si tuto investici může z mnoha pochopitelných důvodů dovolit,“ popisuje Bášová.