Volvo představilo sportovní hybrid Polestar. Má 600 koní a na jedno nabití ujede 160 kilometrů

polestartop
0Zobrazit komentáře

I když byla švédská automobilka Volvo vždy známa především pro bezpečnost svých vozidel, jen málokdo tuší, že pod ní od roku 1996 patří také divize Polestar, která stávající modely vylepšuje po technické i vizuální stránce a zároveň se postupně pouští také do segmentu elektromobilů. Její nový projekt v částečně elektrických autech, neboli hybridech, dostal název Polestar 1.

Objevit se má již v průběhu příštího roku a nabídne kombinaci tří elektromotorů s dvojicí bateriových článků o kapacitě 34 kWh a čtyřválcového motoru s turbem. Celkově tak má Polestar 1 disponovat výkonem 600 koní s kapacitou dojezdu až 160 kilometrů na jedno nabití. Jde tak o vůbec nejvyšší dojezd v kategorii produkčních hybridů.

Šéf Polestaru, Thomas Ingenlath, věří, že se Polestar 1 zařadí do segmentu automobilů, které nabízejí nejlepší poměr mezi klasickým spalovacím motorem a elektřinou. Dle Ingenlatha je totiž spousta kupců stále předsvědčena o tom, že nemají dnešní elektromobily dostatečnou kapacitu pro běžné využití, proto se jako mezikrok často uchylují ke kombinaci obou pohonů.

polestar2

Plánem Polestaru je v příštím roce vydat hybrid, následovaný Polestarem 2, který už má být plně elektrický a má se cenou i parametry přibližovat například Modelu 3 od Tesly. Poslední fázi po těchto dvou modelech už má být pouze SUV. Hlavním problémem Polestaru, který může zákazníky rozhodující se mezi ním a alternativami mezi hybridy a klasickými elektromobily, je především cena. Ta začíná na 155 tisících dolarech, respektive 3,3 milionu korun.

manta

Přečtěte si takéČeští Credo Ventures investovali desítky milionů korun do českého startupu MANTAČeští Credo Ventures investovali desítky milionů korun do českého startupu MANTA

Představa Thomase Ingenlatha, který Polestar 1 představil před 2 dny na akci v New Yorku, je, že bude jeho firma vyrábět a prodávat přibližně 100 tisíc kusů hybridního automobilu ročně. Prozatím bude ovšem Polestar k dispozici pouze ve velmi omezeném množství. První objednávky počítají se zhruba 200 kusy, které poputují k americkým zákazníkům.

Prodej bude řešen prostřednictvím mobilní či webové aplikace s možností doručení přímo domů nebo na jedno z míst zvaných Polestar Spaces, kde budou automobily vystaveny a kde lze nákup dokončit. Polestar Spaces mají být dostupné v USA, Evropě a Číně s tím, že prostřednictvím nich budou auta také servisována, a to s vyzvednutím u zákazníka.

polestar6

Interiér Polestar 1

Složitá cesta na vrchol

I když jsou plány Polestaru hezkou vizí, důležitou roli budou hrát možné produkční problémy, které potkaly snad každého výrobce hybridů a elektromobilů, konkurenční boj a také dlouhodobá stabilita vozidel. Na americkém trhu v kategoriii “plug-in” vozidel aktuálně jednoznačně dominuje Tesla a její Model 3, následovaný Modely S a X, a klasickými konkurenty jako Nissan Leaf, Toyota Prius či BMW i3.

Výhodou konkurence je tak aktuálně především cena, jelikož své modely nabízí za bezmála třikrát nižší částky, což je s ohledem na zákazníky cílící na úsporu prostředí i peněz, stěžejní. I tak se o to chce Polestar pokusit a ukousnout si svůj podíl z trhu.

polestar4
polestar3
polestar5

Foto: Polestar