Voyo dotahuje v regionu Netflix, už má milion předplatitelů. Většina je z Česka a Slovenska
Voyo působí na šesti trzích, skupina CME z impéria PPF s ním má velké plány. Vznikly pro něj už bezmála čtyři desítky původních seriálů.
Didier Stoessel, šéf středoevropské mediální skupiny CME, jejíž součástí je i televize Nova, loni touto dobou vyhlásil, že chce mít do roku 2025 milion předplatitelů streamovací služby Voyo v Česku a na Slovensku. A tomuto cíli už jsou velmi blízko: milionovou hranici už lokální konkurence Netflixu pokořila v součtu všech platících klientů v šesti zemích, kde působí. Česko a Slovensko ovšem v absolutních číslech hrají prim.
Půlmilionové hranice na původně domácích trzích v Česku a na Slovensku Voyo, které CME před několika lety restartovala ze skomírající online služby ve svou digitální vlajkovou loď, dosáhlo loni v únoru. Na konci roku 2023 pak ohlásilo, že předplatitelů už je přes 650 tisíc. Během prvních dvou měsíců letoška došlo k dalšímu nárůstu minimálně o desítky tisíc uživatelů.
„Koukáme na Voyo jako na skupinovou aktivitu. Takže můžu potvrdit jen trend… největší driver jsou Česko, Slovensko a Slovinsko,“ odpověděla mluvčí CME Michaela Papežová na dotaz CzechCrunche, kolik přesně z milionu předplatitelů připadá na Česko, respektive na Slovensko. Sice neexistují přesná a porovnatelná data, ale Voyo je s největší pravděpodobností v Česku spolu s Netflixem jasným lídrem streamingových služeb, které si podle odhadů statistiků předplácí přes 35 procent populace.
To, že zdejší trh je pro CME extrémně důležitý, potvrdil už loni v rozhovoru pro CzechCrunch přímo Didier Stoessel, který je kromě toho, že vede CME, zároveň i investičním ředitelem finanční skupiny PPF. Ta Novu včetně její nadnárodní matky získala v roce 2020 a naordinovala jí mnohem větší důraz na digitalizaci.