Voyo si platí už 400 tisíc diváků. Nova bude na internetu vysílat i mistrovství světa ve fotbale

Počet předplatitelů streamovací služby Voyo, která patří do stáje televize Nova, dál roste. Do roku 2026 jich chce mít milion.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

pripadroubal

Foto: Voyo

První původní sérií Voyo Originál byl Případ Roubal s Hynkem Čermákem

0Zobrazit komentáře

Sázka na domácí tvorbu, kterou mají diváci dlouhodobě v oblibě, a její přesunutí z televizních obrazovek do online světa se evidentně vyplácí. Minimálně v případě televizní skupiny Nova a její streamovací služby Voyo, která teď překonala milník 400 tisíc předplatitelů. V Česku a na Slovensku přitom měla ještě v loňském roce jen zlomek uživatelů. Nakopla ji však pandemie, velká marketingová kampaň běžící prakticky neustále v rámci kanálů společnosti CME, do níž patří i TV Nova, a také chytrá práce s obsahem. Do roku 2026 chce Voyo dosáhnout na milion předplatitelů a nabídne také světový šampionát ve fotbale.

„To, jak moc jsme během roku 2021 narostli, jsme nečekali, samotné nás to překvapilo,“ říkal v únoru ve velkém rozhovoru pro CzechCrunch Daniel Grunt, digitální ředitel mediální společnosti CME. Tehdy se mluvilo o tom, že má streamovací služba přes 350 tisíc uživatelů. Teď byla podle CME překonána další hranice. Diváky přilákaly jak původní projekty vlastní tvorby Voyo Originál, tak velká nabídka českých filmů a také živé vysílání stanic Nova Sport 1 a Nova Sport 2. Předplatitelé mají na Voyu v průměru trávit přes dvanáct hodin týdně.

Na tuzemském trhu Voyo bojuje s řadou dalších streamovacích služeb. Podle Českého statistického úřadu jim vévodí zahraniční hráči v čele s Netflixem. Na druhém místě má být HBO, nicméně to už v březnu Voyo rozporovalo s tím, že je dle svých dat větší než HBO. Oficiální čísla si však americká streamovací služba nechává pro sebe. Výčet tím nicméně nekončí. Do Česka dorazilo Disney+, funguje tu Apple TV+, svou streamovací službu má také televize Prima a populární je rovněž bezplatné iVysílání od České televize. Voyo ale proti konkurentům vytahuje několik silných es, například v podobě Ordinace v růžové zahradě 2.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Tento nejdéle uváděný český seriál v televizní historii se totiž před rokem stal jedním z pilířů programové nabídky služby Voyo a v klasickém televizním vysílání ho už diváci nenajdou. Nepřeberné množství českých i zahraničních filmů a seriálů pak doplňuje také historicky první minisérie z dílny Voyo Originál s názvem Případ Roubal, na které navázaly série Guru, Národní házená nebo Iveta. Další původní tvorba natáčená výhradně pro Voyo brzy dorazí. Mezi nejočekávanější patří minisérie Král Šumavy: Fantom temného kraje režiséra Davida Ondříčka.

„Voyo chce stát vedle těch největších hráčů na trhu jako nejsilnější lokální služba, která nabízí uživatelům nejvíce českých filmů a seriálů. Je celosvětovým trendem, že si domácnosti předplácí více streamovacích služeb. Očekáváme, že v roce 2025 to budou v průměru tři. Voyo chce být jednou z nich. Od tohoto cíle jsme doslova na dohled,“ dodává Daniel Grunt, Chief Digital Officer CME.

V letošním roce bude Voyo lákat také na fotbalové mistrovství světa, které se koná netradičně od 20. listopadu do 18. prosince v Kataru. Nova odvysílá celkem 32 zápasů, přičemž 18 utkání nabídne exkluzivně a 14 bude sdílet s Českou televizí. Vedle stanice Nova Action budou všechny zápasy vysílané také právě na Voyu.

Každý pátek vám ukážeme nové filmy, seriály a tipy, co sledovat nejen o víkendu.

Newsletter Watch | Poslední vydání

Netflix si brousí zuby na uživatele, co sdílejí hesla. Systém na jejich eliminaci spustí příští rok

Streamovací služba po půl roce zase konečně zvyšuje počet předplatitelů. Příští rok chce novým systémem zakročit proti těm, co sdílejí heslo

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

the-sandman-netflix-neil-gaiman-1

Foto: Netfilx

Mezi nejsledovanější tituly uplynulého čtvrtletí na Netflixu patřilo fantasy Sandman

0Zobrazit komentáře

Největší streamovací služba na světě nabízí jednu z hlavních forem domácí zábavy i kulturního vyžití, má za sebou ale několik náročných měsíců. Teď se znovu vrací do sedla, roste a očekává silný závěr roku. Zajímavější než finanční výsledky Netflixu je ale oznámení, že firma skutečně plánuje globálně zakročit vůči sdílení hesel.

Obr audiovizuální zábavy, podobně jako veškerá jeho konkurence v oblasti streamování, dlouhodobě pozoruje fenomén, kdy jedno předplatné používá několik domácností. Netflix se k tomu dlouho příliš nevyjadřoval nebo to dokonce v marketingových materiálech podporoval, pak ale služba začala narážet na limity. Hesla má sdílet značná část všech uživatelů, což má za následek snížený zájem o zakládání nových placených účtů.

Netflix proto už nějakou dobu pracuje na řešení, jak sdílení hesel minimalizovat, a do ostrého provozu je má přivést už někdy počátkem příštího roku. Zatím není jasné, jak bude přechod na nový systém probíhat, ani jak přesně bude vypadat. Při odhadech lze nicméně vycházet z testování, které firma v průběhu letošního roku prováděla v zemích latinské Ameriky.

Spoluzakladatel a spoluředitel Netflixu Reed Hastings

V Chile, Peru a na Kostarice testoval systém, v němž diváci z různých domácností používající stejný účet byli upozorněni na činnost porušující podmínky a dostali možnost se k hlavnímu účtu připojit jako další uživatel. Netflix jim přitom nabídnul měsíční poplatek výrazně nižší, než je plná cena předplatného. Třeba na Kostarice, kde nejdražší verze streamovací služby stojí 19,99 dolarů, to bylo 2,99 dolarů. Aby se takto k jednomu účtu postupně nepřipojil celý svět, samozřejmě je zde limit několika uživatelů.

Když firma podobný systém testovala v Argentině, Salvadoru, Guatemale, Hondurasu a Dominikánské republice, objevily se další detaily jeho fungování. Netflix zde pomocí IP adresy, použitého zařízení nebo aktivity na účtu identifikoval přihlášení z jiné domácnosti a uživatele upozornil. Na dva týdny bylo možné účet beze změn používat dále (pro případy dočasné změny lokace jako například na dovolené), pak ale bylo nutné si připlatit za dodatečnou domácnost.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Ti, co budou chtít přejít na vlastní účet, dostanou možnost snadno převést svou historii sledování, uložené tituly a podobně. Funkce označovaná jako „Převést profil“ by měla být do konce října dostupná i v Česku a na oficiálním webu je už návod, jak převedení provést.

Spolu s potvrzením, že od příštího roku chce na ostro zakročit vůči sdílení hesel, se Netflix pochlubil lepšími finančními výsledky, než se očekávalo. Po dvou čtvrtletích, kdy ztrácel předplatitele, si konečně opět připsal 2,4 milionu nových. To je více než dvojnásobek oproti asi milionu, se kterým se počítalo. Celkově streamovací služba na konci září měla 223,1 milionu platících uživatelů. Poměrně dobrý přírůstek, 4,5 milionu předplatitelů, se pak předpokládá do konce roku – loni to bylo 8,3 milionu.

Tou dobou už bude na několika velkých trzích jako USA, Spojené království nebo Japonsko nějakou dobu dostupné nové předplatné obsahující reklamy. Vyjde asi o třetinu levněji než základ bez reklam a diváci u něj mohou očekávat do pěti minut inzerce za hodinu sledování. Netflix nepředpokládá, že novinka se výrazněji podepíše na výsledcích pro závěr roku, spíš u ní počítá s postupným růstem. Příjmy z reklamy přitom mají přinejmenším zaplnit mezeru vytvořenou nižší cenou předplatného.

The Crown Season 5

Foto: Keith Bernstein/Netflix

Pátá řada seriálu Koruna

Za třetí letošní čtvrtletí příjmy mediálního obra dosáhly 7,93 miliardy dolarů, tedy o necelých šest procent více než loni. Příjem na akcii se pak zastavil na 3,1 dolaru. Obě hodnoty překonaly očekávání analytiků a cena akcií Netflixu v reakci na dobré zprávy vyskočila o 14 procent nahoru.

Firmě podle vlastních slov začíná vycházet také investice do mobilních videoher, kterých nyní v rámci předplatného a bez dodatečných poplatků nabízí už 35. „Pozorujeme povzbuzující známky toho, že hraní her má za následek lepší udržení uživatelů,“ uvedl oficiální dopis pro investory.

Netflix nyní pracuje na desítkách dalších mobilních her, buduje vlastní vývojářské studio a šéf herní divize na nedávné akci TechCrunch Disrupt zmínil, že společnost má v plánu pustit se do cloudového hraní zaměřeného na televize a počítače. Mezi hlavní služby tohoto typu donedávna patřila Stadia od Googlu, který ji ale kvůli nedostatečnému zájmu pohřbil. Bude tak zajímavé sledovat, s čím přijde Netflix.

Každý pátek vám ukážeme nové filmy, seriály a tipy, co sledovat nejen o víkendu.

Newsletter Watch | Poslední vydání