Vyhodnotí vaše klikání a nabídne lepší produkty. Český projekt zlepšuje personalizaci e-shopů
Projekt Zoe.ai vznikl jako spin-off z konzultační společnosti, na trhu teď chce prorazit díky schopnosti doporučovat produkty v reálném čase.
Přijdete na web e-shopu či prodejce služeb, a zatímco si prohlížíte zboží nebo nakupujete, vaše kroky v pozadí sleduje umělá inteligence. Ta pak v reálném čase zkoumá a vyhodnocuje vaše chování a na základě analýzy obchodníkovi nabídne možnosti, jak vám nabídnout co nejrelevantnější produkty – šité na míru konkrétnímu uživateli. Takovým způsobem funguje projekt Zoe.ai, jež si klade za cíl i v aktuální nelehké době vylepšovat profitabilitu nejenom e-commerce hráčů.
Doteď mnoho z e-shopů a provozovatelů internetových tržišť bojuje s tím, jak uživatelům nabízet a prezentovat svoji – často doslova – nepřebernou nabídku produktů smysluplně. Většinou si proto pomáhají nejprodávanějšími či nejvíc navštěvovanými produkty, které ale pro konkrétního člověka nemusí být ve skutečnosti vůbec relevantní.
„V případě Zoe dostane uživatel produkty šité přímo jemu na míru, tedy dostane individuální nabídku na základě svého chování. Pro velké tržiště a tam, kde to dává smysl, umíme doporučení vyladit na maximum. To vše se dělá automaticky bez nutnosti dalších zásahů ze strany e-shopu,“ přibližuje fungování nástroje jeho zakladatel Lukáš Matějka pro CzechCrunch.
Matějka si potřebu pro vytvoření takového nástroje uvědomil sám před několika lety. Vnímal díru na trhu ve schopnosti obchodníků reagovat na příchozí data v reálném čase – anebo alespoň dostatečně rychle. „Například když jsem odjížděl z benzínky a zhruba za deset minut mi přišla sms, že mají něco ve slevě. Jenže já už byl doma. Tradiční IT systémy na toto nebyly připravené. Začali jsme tak hledat příležitosti, kde mají rychlá data smysluplné byznysové využití,“ vysvětluje.