Vymetené obrazy, roušky a oddělená loga. Umělci pod tíhou pandemie proměňují filmové plakáty, obaly alb i klasická díla
Lidé zůstávají uvězněni doma a spolu s nimi i jejich kreativita. Ovšem snažit se kreativitu krotit, či dokonce tlumit, je ve většině případů jen ztráta času. Proto si řada umělců pod tíhou přirozeného pudu tvořit pokládá otázku, jak by asi vypadala umělecká díla, pokud bychom na ně aplikovali bezpečnostní opatření platná v těchto dnech?
Vymetená umělecká díla
Vycházky z domovů jen v nejnutnějších případech, uzavřené podniky, nařízené odstupy a zákaz shromažďování. Jak by asi taková nařízení ovlivnila díla mistrů, jako byl Michelangelo Buonarroti, Leonardo da Vinci či Edvard Munch?
Nad tím popřemýšlel německý umělec Til Kolare, který výsledek zveřejnil na svém Instagramu.
Krásné tváře pod rouškou
Trochu shovívavější k postavám objevujících se na plátnech klasických děl byla kanadská umělkyně Genevieve Blais. Ta dovolila setrvat na plátnech všem zúčastněným, ovšem s tou podmínkou, že budou mít v rámci prevence na svých ústech ochrannou roušku. Tu dostala Frida Kahlo i Whistlerova matka.
Kompletní sbírku si můžete prohlédnout na instagramovém profilu Plaguehistory.
Členové kapel víc od sebe
Další oblastí uměleckého projevu, kde bylo ještě celkem nedávno zvykem udržovat těsný kontakt, jsou obaly hudebních nosičů. Kdo by neznal přebal jedenáctého alba skupiny Beatles s názvem Abbey Road, na kterém byli pánové John, Ringo, Paul a George zvěčněni při přecházení přechodu. Nebo přebal alba Queen II, na kterém jsou od sebe členové kapely opět v nepřípustné blízkosti. Bylo proto nutné zasáhnout a naučit členy hudebních kapel, jak se chovat v časech pandemie.
Postarali se o to dva umělci z Los Angeles, Paco Conde a Roberto Fernandez, kteří stojí za projektem 6 Feet Cover.
Kdo je slavný, ať zůstane doma
Mnohem striktnější byl ve svém uvažování australský umělec Kode Abdo, který je ve světě fan artu známý jako BossLogic. Ten si vzal do parády nejen některé přebaly hudebních alb, ale rovnou i filmové plakáty a loga společností. Kdo měl tu čest až doposud stát na přebalu některého z hudebních nosičů nebo na filmovém plakátu, musel zůstat doma, byť se jednalo o sebevětší hvězdu.
Jeho kompletní přepracované designy jsou k vidění na instagramovém profilu bosslogic.
Čas na nové logo
A jako poslední se o slovo hlásí slovinský grafik Jure Tovrljan, který se rozhodl přepracovat notoricky známá loga tak, aby více odpovídala realitě. Této pocty se dočkala loga značek Mastercard, Nike či Corona. V tomto případě se však nejedná pouze o nápad jednoho z nezávislých grafiků, ale některé ze společností, v rámci celospolečenského apelu, svá loga přepracovaly oficiálně.
K logům Jure přihodil i vlastní remake upoutávek na slavné seriály. Jeho kompletní sbírka děl je k vidění na sociální síti Behance od Adobe, která slouží jako prostor pro zviditelnění umění a umělců z celého světa.