Výroba šlape jako hodinky. Tesla zažila další rekordní kvartál, který ji přiblížil k ročnímu cíli půl milionu dodávek

elonmusk3

Foto: NASA/Kim Shiflett

Elon Musk, šéf Tesly a SpaceX

0Zobrazit komentáře

Dodat půl milionu vozidel, takový je cíl Tesly pro rok 2020. Byť to v průběhu jara vypadalo, že díky pandemii zůstane tak odvážný cíl nenaplněn, díky rekordním dodávkám ve třetím kvartálu je jeho realizace o něco nadějnější. Zaměstnanci automobilky ovšem budou muset nasadit tempo jako nikdy předtím.

Až doposud byl pro Teslu, co se dodávek týče, nejúspěšnější poslední kvartál minulého roku. Během něj byly novým majitelům předány klíče od celkem 112 tisíc kusů aut, minulý týden však Elon Musk vybídl pracovníky k maximální výkonnosti, která by mohla přinést rekordní čísla.

A jak se zdá, zaměstnanci Tesly i její roboti si jeho slova vzali k srdci, jelikož laťku opět posunuli o kus výše. Během posledního kvartálu se jim totiž podařilo vyrobit celkem 145 036 vozidel, z toho 139 300 kusů bylo již předáno novým majitelům.

tesla-model-s

Foto: Tesla

Tesla Model S

Tato čísla už potřetí v řadě předčila odhady analytiků, ale hlavně nahrála ke splnění odvážného cíle dodat během tohoto roku půl milionu vozů, což by znamenalo meziroční nárůst dodávek o 36 %. Ovšem aby se tak skutečně stalo, bylo by zapotřebí během posledního kvartálu dodat 181 650 vozidel.

To bude pro Teslu velká výzva. Naplnit tyto plány by se automobilce mohlo podařit jen za předpokladu, že výroba pojede na plné obrátky, a to hlavně v šanghajské Gigafactory. Ta totiž podle Elona Muska nese na rekordních číslech lví podíl.

Výroba vlastních baterií a nové objednávky na Semi

S nárůstem produkčních čísel by měla časem pomoci také momentálně budovaná továrna nedaleko Berlína. Její provoz by měl být zahájen v červnu příštího roku. Nejedná se však o první podnik Tesly na německém území. Údajně měla zakoupit německého výrobce montážních linek bateriových článků, který dodává své výrobky BMW či Mercedesu.

Podle informací magazínu Electrek by se mělo jednat o společnosti ATW Assembly & Test Europe GmbH, která zaměstnává přibližně 210 osob. Její podnik se nachází nedaleko města Prüm, tedy domova podniku Tesla Grohmann Automation, v němž si automobilka vyrábí značnou část svých zařízení na výrobu baterií.

Posílení sektoru produkce bateriových článků je pro Teslu zásadní. Společnost na již zmíněné události Tesla Battery Day oznámila plány na výrobu vlastních, násobně výkonnějších bateriových článků. Ty by měly do budoucna snižovat celkovou prodejní cenu vozů a také podpořit příchod nového, levného modelu.

Ten by měl následovat výstřední pick-up Cybertruck, extrémní Roadster druhé generace a také elektrický tahač Semi. O něm nebylo v posledních měsících příliš slyšet, což prolomila až nová objednávka od obchodního řetězce Walmart Canada.

Ten doposud držel objednávky na 15 kusů tahače Semi, které objednal téměř okamžitě po premiéře elektrického tahače, a svou objednávku nyní rozšířil hned o 130 dalších kusů. Jedná se doposud o jednu z největších objednávek, jakou si Semi na svůj účet připsalo.

tesla-semi

Foto: Tesla

Tesla Semi

V řeči čísel se jedná o investici ve výši 2 milionů dolarů (zhruba 46 milionů korun), jelikož je rezervace jednoho kusu tahače Semi podmíněna složením zálohy ve výši 20 tisíc dolarů (přibližně 460 tisíc korun). Po svém vyřízení bude objednávka pro Walmart Canada představovat investici přesahující 20 milionů dolarů, tedy přibližně 460 milionů korun.

Kdy přesně se elektrický tahač dostane do rukou prvních majitelů, není v současné chvíli jasné. Nejdříve měla být jeho produkce zahájena v minulém roce, později se datum zahájení výroby přesunulo na rok 2021, ovšem Elon Musk v červnu tohoto roku v dopise zaměstnancům napsal, že čas na zahájení produkce vozu se blíží. Podrobnější časový údaj však neuvedl, a proto Walmartu a dalším držitelům předobjednávek nezbývá nic jiného než dále čekat.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym