Whisky naležato. Automobilka Bentley navrhla pro palírnu Macallan nezvyklou lahev
Legendární automobilka Bentley a palírna The Macallan představily spolupráci, jejímž výsledkem je lahev, kterou si ve své barové vitríně nepostavíte.
Skotská palírna The Macallan je mezi milovníky ohnivého moku skloňovaná v pozitivních pádech a whisky z její produkce pravidelně lámou cenové rekordy na aukcích. Značka stále drží prvenství z roku 2019 za historicky vůbec nejdražší prodanou lahev – jednosladová whisky The Macallan 1926 se tehdy vydražila za 1,5 milionu liber, přibližně 44 milionů korun. Nyní palírna ve spolupráci s automobilkou Bentley Motors představila prototyp lahve pro single malt whisky Horizon, který se pyšní unikátním designem.
Tradiční vertikální estetika, na kterou jsme u lahví whisky zvyklí, totiž vzala u designérů v Bentley Motors za své – lahev navrhli v horizontální poloze, která navazuje na trajektorii automobilu. Zároveň se v ní odráží šest pilířů, na kterých The Macallan staví svou produkci – místo, na němž se palírna nachází, specificky tvarované destilační kolony, dubové sudy, přirozená barva whisky a mistrovsky vypilované řemeslo.
Šest stavebních kamenů se designéři z Bentley rozhodli promítnout prostřednictvím šesti upcyklovaných a eticky získaných materiálů, jako je například recyklovaná měď pocházející z destilačních kolon, hliník, který pochází přímo z výrobny Bentley Motors, dále recyklované dřevo, sklo a uhlíkově neutrální kůže – tu automobilka využila rovněž u nedávno představeného modelu Bentley Mulliner GT. Většina materiálů navíc pochází přímo ze Skotska nebo Velké Británie.
„Během naší spolupráce s Bentley Motors jsme mohli na náš svět nahlédnout jinou optikou, a to díky znalostem, které jsme si během ní vyměnili. Ve světě alkoholu je totiž vše vzpřímené, ať už je řeč o našich destilačních kolonách nebo lahvích. Když jsme se tak podívali na horizontální pojetí, které navrhli v Bentley Motors, hned jsme začali přemýšlet nad tím, jak můžeme tento formát prakticky využít,“ uvádí Jaume Ferras, kreativní ředitel The Macallan.
Nejde přitom o první fúzi sofistikovaného alkoholického moku a automobilového průmyslu. Před dvěma lety se obdobně spojila britská automobilka Aston Martin s anglickou palírnou Bowmore. Výsledkem spolupráce byla whisky pojmenovaná Black Bowmore DB5 1964, jejíž obal byl připomínkou legendárního modelu Aston Martin DB5 vyráběného v letech 1963 až 1965.
Současný návrh od Bentley Motors tělo automobilu připomíná jen zmíněnou horizontální polohou. Z prototypu, který společnosti představily, je navíc patrné, že lahev nemá korek. Nadto ji obestírá 180stupňová struktura, která má podle designérů z Bentley Motors představovat mistrovství prostoru a času, kterého obě společnosti za dobu své existence dosáhly.