Wolt má v Česku nového šéfa. Chce ještě více do regionů a nabízí i dovoz z Albertu, Tesca či Penny

Tomáš Beniak dosud šéfoval Woltu na Slovensku, nově přebírá také Česko a chce posilovat pozici rozvážkové služby ve všech oblastech.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

beniak-wolt2

Foto: Wolt

Tomáš Beniak, šéf Woltu pro Česko a Slovensko

0Zobrazit komentáře

Nejvíce je spojován s doručováním oběda či večeře, což je činnost, se kterou Wolt začínal a stále tvoří gró jeho služeb. Dnes už ale také doručuje ze supermarketů, provozuje vlastní síť obchodů s potravinami a spotřebním zbožím a jeho kurýry mohou využívat i e-shopy pro distribuci vlastních objednávek. Pro letošní rok má u nás původem finská firma, která působí včetně Česka na devětadvaceti světových trzích, v plánu ještě více posílit svou pozici v regionech a také ve službách pro zákazníky. A pomůže jí v tom nový šéf Tomáš Beniak, který dosud řídil slovenskou pobočku. Nově povede obě země.

V čele českého Woltu nahrazuje vystudovaný filozof Jana Foreta, který se stal loni v srpnu výkonným ředitelem společnosti Invia. Ve Woltu strávil necelých pět let, zpočátku jako generální ředitel šéfoval českému i slovenskému trhu, poslední dva roky se soustředil hlavně na Česko. Na Slovensku řídil rozvoj rozvážkové služby Tomáš Beniak a za jeho působení se Wolt rozšířil ze čtyř do téměř sedmdesáti měst po celé zemi, přičemž v šestnácti z nich rozváží vedle obědů také potraviny a další zboží, a to jak z vlastního obchodu Wolt Market, tak ze supermarketů Billa, Tesco nebo Coop Jednota.

Největšího hráče na trhu teď chce z Woltu udělat Beniak také v Česku. U nás je aktuálně tato služba dostupná v šestatřiceti městech a pro letošní rok se chce rozšířit do dalších desítek menších i větších měst. „Expanze do dalších regionů je samozřejmě logickým krokem k tomu, jak se dostat k co nejvíce zákazníkům,“ říká Tomáš Beniak, podle kterého dnes patří Wolt k předním rozvážkovým službám v Praze a Brně a chce posílit také v krajských městech, aby se ideálně do roka stal celkovou jedničkou na trhu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Největším hráčem je v Česku dlouhodobě Foodora, která se do loňska jmenovala Dáme jídlo a patří do německé skupiny Delivery Hero. Ve 170 obcích spolupracuje se zhruba sedmi tisíci partnery a podle svého vyjádření pokrývá přes šedesát procent populace. Stejně jako Wolt také Foodora rozvíjí vlastní síť „online večerek“ (Wolt Market, respektive Foodora Market) nebo službu pro expresní doručení zboží nabízenou e-shopům.

Vlastní obchody naopak předloni zavřel konkurenční Bolt, který nicméně i nadále rozváží obědy a další zboží, a to ze zhruba 1 500 restaurací a obchodů v Praze, Brně, Plzni, Ostravě, Olomouci, Hradci Králové a Českých Budějovicích. Právě rozvoj retailu a doručování zboží všeho druhu je pro Wolt pro letošní rok taktéž prioritou. Vedle vlastní sítě obchodů v Česku rozjel spolupráci se supermarkety Albert, Tesco a Penny a sítí Delmart, ze kterých jeho kurýři doručují.

„Pro dosažení lepší pozice na trhu je naprosto klíčové, abychom posílili nabídku, kterou najde náš zákazník v aplikaci. A nejde jen o skvělý výběr jídel, ale taky o další produkty. Snažíme se ve Woltu vytvořit největší obchodní dům v kapse, součástí kterého musí být tento rok skvělá nabídka potravin, a to ve všech velkých městech,“ vysvětluje Beniak.

Přes čtyři miliardy korun a 1,5 milionu nových zákazníků. Fitness e-shop GymBeam rapidně vyrostl

Původně v minulém roce GymBeam očekával růst z 2,5 miliardy na 3,5 miliardy, cíl ale výrazně překonal. Letos se soustředí na posílení logistiky.

Peter BrejčákPeter Brejčák

dalibor-cicman_gymbeam-2023_0187-edit-min

Foto: GymBeam

Zakladatel a ředitel GymBeamu Dalibor Cicman

0Zobrazit komentáře

Již delší dobu se původem slovenský GymBeam pyšní titulem největšího fitness e-shopu v regionu celé střední a východní Evropy, přičemž svoji pozici nadále upevňuje. Podle oznámených výsledků během loňského roku dokázal vyrůst o šedesát procent a jeho obrat překonal hranici čtyř miliard korun. Vděčí za to mimo jiné i nárůstu počtu zákazníků, kdy u něj nakoupilo 1,5 milionu nových uživatelů.

Původně přitom firma očekávala, že ve výsledcích za loňský překoná „jen“ hranici 3,5 miliardy korun, v roce 2022 utržila 2,5 miliardy. Tempem růstu ve vyšších desítkách procent se tak GymBeam, jehož tým koncem roku čítal přes pět set zaměstnanců, výrazně odlišuje od celého trhu.

České e-shopy loni totiž opět prodaly meziročně méně zboží, konkrétně jde o pokles o šest procent, a jejich celkový obrat se zastavil na 185 miliardách. Fitness e-shop naopak během loňského roku překonal několik dalších milníků, například během „nákupního svátku“ Black Friday prodal rekordní milion kusů produktů s meziročním růstem o 76 procent.

Zároveň musel řešit i netradiční výzvy, třeba když jeden z členů týmu čtvrt hodiny telefonoval přes nástroj Microsoft Teams s deep fake kopii zakladatele Dalibora Cicmana. Český a slovenský trh mají být pro GymBeam i nadále nejsilnější, díky čemuž patří i do žebříčku stovky největších e-shopů působících u nás.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

GymBeam se ve svém sortimentu zaměřuje na prodej výživy pro sport a zdraví, zdravých potravin, sportovního oblečení a příslušenství, přičemž v portfoliu má přes 120 značek a tisíce produktů. Až 80 procent z nich tvoří vlastní značky. Navýšení tohoto procenta se nabízí, Cicman to ale nevnímá jako prioritu.

„Jsme schopni přirozeně zvyšovat podíl našich vlastních produktů. Zákazníci se k nám vrací a my můžeme nejen predikovat, jaké produkty si vyberou, ale hlavně upravovat produkty přímo podle jejich potřeb. Jako strategickou prioritou tak stále vnímáme spokojenost zákazníků, ta je pro nás vždy na prvním místě,“ říká Cicman, jehož dlouhodobým cílem je přivést GymBeam na burzu.

clanek-do-specialu

Přečtěte si takéLídry znáte, poznejte i ostatní. Žebříček 100 největších e-shopů v ČeskuLídry znáte, poznejte i ostatní. Žebříček 100 největších e-shopů v Česku

Firma aktuálně působí v patnácti evropských zemích, letos se plánuje soustředit především na upevňování pozice na již existujících trzích, důraz chce klást na ten nejnovější v Itálii a německy mluvící země. Největší změny ale letos chystá v oblasti logistiky.

V roce 2024 by měl GymBeam disponovat pěti logistickými centry i novým autostorem v Košicích. S touto investicí za bezmála 147 milionů korun si slibuje automatizaci až 80 procent objednávek. Plánuje také otevření skladu v Itálii, od kterého očekává zrychlení dodávek produktů v regionu.