Wolt slaví, Bolt Food k číslům mlčí, Foodora je dál ztrátová. A miliardový boj o kurýry pokračuje
O prvenství na poli rozvážkových služeb bojují v Česku tři velcí hráči: Foodora, Wolt a Bolt Food. Jak se jim daří?
Jsou tři, mají tisíce kurýrů a během denních špiček doručí desítky tisíc jídel za hodinu. Foodora, Wolt a Bolt Food dál pokračují v boji o český trh – a dávno už nejde jen o Prahu nebo Brno.V tuzemsku působící rozvážkové služby postupně pronikají i do menších měst, ostatně Foodora již obsluhuje bezmála 250 obcí po celém Česku. A zastavit se teď nikdo nechce. „Hodláme pokrýt všechna města nad deset tisíc obyvatel,“ hlásí mluvčí Woltu Jana Jarošová.
Každá ze zmíněných služeb je trochu jiná, cíl však mají tentýž: nasytit své hladové zákazníky. To by nešlo bez kurýrů, kterých je ovšem chronický nedostatek. „Boj o kurýry je celoroční. Nejvíc se přeme s přímou konkurencí, tedy s rozvážkovým byznysem. Nové lidi tak hledáme ve stejném rybníčku jako grocery nebo balíkové společnosti,“ říká Adam Kolesa, šéf Foodory. Jeho firma počítá každý měsíc s jednotkami tisíc kurýrů – a nové se snaží lákat třeba na slevu na tankování či levnější mobilní tarif.
Jakub Moško, generální manažer Bolt Food pro Českou republiku a Slovensko, upozorňuje na trend, kdy stále větší množství kurýrů využívá více platforem najednou. „Reagují tím na výdělky a aktuální bonusy, které jednotlivé společnosti zrovna nabízejí,“ uvádí.
Bolt Food vstoupil do Česka v roce 2020 a zatím působí jen ve větších městech, v loňském roce se mu podařilo proniknout do Kladna, Pardubic, Liberce a Jablonce nad Nisou. „Spíše než na otevírání nových lokalit jsme se zaměřili na zlepšování nabídky restaurací v naší aplikaci,“ doplňuje Moško.