Z veslaře byznysmenem. Antonín Strach buduje se speciálkami pro sportovce stamilionové království
Součástí rodinného sportovního byznysu je i někdejší slalomářská mistryně světa Šárka Strachová.
Při sportování dochází k uvolňování endorfinu. Přezdívá se mu hormon štěstí, protože když se vyplavuje v těle, vyvolává pocity euforie, radosti či motivace. Ty moc dobře zná Antonín Strach, který po endorfinu dokonce pojmenoval část svého byznysu. Bývalý závodní veslař společně se svou manželkou a někdejší lyžařskou mistryní světa Šárkou Strachovou buduje specializované prodejny se sportovním vybavením všeho druhu a nadšení pro sport se prolíná jeho osobním i pracovním životem. Vítejte v Endorphin Republic.
„Ve sportu jsem doma, znám ho ze všech stran,“ přitakává čerstvě třiapadesátiletý Antonín Strach, který v mládí v rukou třímal vesla a proháněl se s kolegy na veslařských závodech, aby se následně, ještě v průběhu 90. let, pustil také do podnikání. Se sportem to ale nejprve nemělo nic společného. První byznysové zkušenosti Strach sbíral ve velkoobchodu s potravinami, a byť na tyto cenné zkušenosti nedá dopustit, vždy ho to táhlo ke sportu.
Když se pak naskytla možnost převzít distribuci několika sportovních značek v Česku, neváhal. Rozjel tu prodej kol uznávané švýcarské značky Scott, postupně k nim přidal další jako Bergamont nebo Dolomite a dnes je z toho byznys pokrývající také Slovensko a Maďarsko, který se v tržbách přibližuje půl miliardě korun. Ta nejvýraznější značka Strachova sportovního byznysu se dnes ovšem jmenuje Endorphin Republic, nefalšovaná speciálka, která obslouží i ty nejnáročnější sportovní fajnšmekry, ať už jsou profíci, nebo amatéři.
„Endorphin Republic je výsledek mé více než dvacetileté práce ve sportu a mé představy, kam by se měl ubírat prodej sportovních potřeb,“ říká Antonín Strach. Aktuálně jde o šest velkých kamenných prodejen v Praze, Brně, Hradci Králové, Olomouci a Bratislavě, propracovaný e-shop a vedle sportovního vybavení a náčiní od cyklistiky přes běh až po lyžování také širokou paletu služeb. Právě na ní Strach endorfinovou republiku staví. Stejně jako samotný nákup je podle něj důležitý i následný servis a péče o zákazníka.
Jedním z klíčů k úspěchu je, že se Strach ve svých obchodem obklopuje lidmi, kteří jsou obvykle současní nebo bývalí sportovci a mají aktivní vyžití všeho druhu v krvi. „Chceme, aby lidé, kteří mají rádi sport a chtějí ho provozovat na jakékoliv úrovni, dostali podobný servis jako profesionálové. Je velký rozdíl v zážitku, pokud jezdíte na servisovaném kole, nebo se o něj nestaráte,“ říká Strach, který na bicyklech byznysově vyrostl, ale dnes už obsluhuje i běžce, lyžaře, skialpinisty nebo běžkaře a milovníky dalších outdoorových sportů.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.