Prodejce sportovního zboží Hervis v Česku končí. Část prodejen převezme konkurenční Intersport

Filip HouskaFilip Houska

hervis-1-1

Foto: Hervis Sports

Logo Hervisu na pobočce v Rakousku

0Zobrazit komentáře

Češi mají ke sportu blízko, což poodhalila i studie agentury GfK z roku 2019, která ukázala, že když potřebují oblečení, nejvíce peněz utratí právě v obchodech orientovaných na sport. A takových prodejen velkých značek je na tuzemském trhu celá řada – ať už jde o Sportisimo, Intersport, Decathlon nebo třeba Hervis. Poslední zmíněný ovšem neustál vliv pandemie a kvůli špatným výsledkům v Česku končí.

Původem rakouský Hervis prodá polovinu ze svých šestnácti tuzemských prodejen do rukou konkurenční francouzské firmy Intersport. Jak uvádí server Aktuálně.cz s odvoláním na společné prohlášení Intersportu a majitele Hervisu, firmy Spar, není jisté, co se stane se zbylými pobočkami. Hodnotu transakce žádná z firem nezveřejnila.

Převzetí půlky prodejen Hervisu ze strany Intersportu proběhne během letošního roku. Konkrétně půjde o pobočky v Praze, Brně, Zlíně, Českých Budějovicích, Karlových Varech a Trutnově, byť je otázkou, zda jich zmizí osm, nebo rovnou devět – v oficiální zprávě Intersportu a Sparu totiž figurují obě čísla. Firmy se podle svého vyjádření dohodly na převodu prodejen loni začátkem listopadu, dokončen má být v polovině letošního roku.

Za koncem Hervisu v Čechách má stát především koronavirová pandemie, kvůli které utrpěl nejeden podnik. Zatímco v roce 2019 měla firma v Česku tržby ve výši 705 milionů korun a vykázala ztrátu 60 milionů korun, o rok později její tržby klesly na 460 milionů korun a ztráta se prohloubila zhruba na 100 milionů korun. Uvádí to týdeník Hrot, který na odchod Hervisu z tuzemského trhu upozornil jako první.

O tom, že se Hervisu, který na českém trhu působil od roku 2002 a zaměstnával okolo 200 lidí, příliš nedařilo, svědčilo i předchozí zavření poboček v Táboře, Chebu a Hatích. Vedle prodejen ovšem řetězec provozuje také e-shop – co bude bude s ním (a také pobočkami, jež nepřevezme Intersport), zatím není jasné. „Zatím není nic napevno,“ řekla pro Aktuálně.cz bez dalších podrobností mluvčí Spar Österreichische Nicole Berkmannová.

Odchod Hervisu mimo jiné potvrdil, že v Česku není zrovna zvlášť jednoduché podnikat v oblasti sportovního zboží. „Tím, že náš obor nemá žádné bariéry vstupu, jde o vysoce konkurenční prostředí v retailu i v e-commerce. Zákazník z toho ale určitě profituje,“ zmínil loni v říjnu ve velkém rozhovoru pro CzechCrunch Pavel Vajskebr, spolumajitel a šéf Sportisima.

S přispěním ČTK.