Z virtuální reality jsem nadšený, protože zásadně urychlí práci, říká Jaroslav Beck na CzechCrunch Onlajnu
Málokterému oboru vlila situace posledních týdnů krev do žil tolik jako virtuální realitě. V době, kdy je velká část produktivní populace zavřena doma a firmy po celém světě hromadně aplikují home office, se právě o tomto oboru mluví jako o budoucnosti komunikace. A nejen to. Ostatně o potenciálu virtuální reality v mnoha oblastech našich životů hovořil na naší konferenci CzechCrunch Onlajn spolutvůrce české VR hry Beat Saber Jaroslav Beck.
Ačkoliv se první virtuální headsety ke koncovým zákazníkům začaly šířit už začátkem devadesátých let, ten pravý boom nás podle Becka teprve teď čeká. A změní nejen způsob, jakým konzumujeme mediální obsah a bavíme se, ale i jak komunikujeme nebo se vzděláváme. Díky nasazení brýlí pro virtuální realitu totiž nebude nutné trávit dlouhé hodiny před tabulí, jelikož stejné informace bude student schopný získat právě i ve virtuálním světě, navíc za násobně rychlejší dobu.
„Představte si, že budete moct vzít špičku trojúhelníku, libovolně s ním hýbat, měnit jeho úhly nebo v reálném čase upravovat různé vzorce. Díky interaktivitě vše pochopíte za zlomek času,“ popisuje Jaroslav Beck obří potenciál virtuální reality ve vzdělávání.
Velkých změn se ale dle Becka, který měl v Beat Saberu na starost především hudební stránku věci, dočká i pracovní trh a očekávat bychom mohli například ustupující vliv open-space kancelářských prostorů. Ty v některých firmách jednoduše nahradí virtuální pracoviště. V praxi to bude podle Becka vypadat tak, že člověk bude například na dovolené Bali, nasadí na hlavu virtuální headset a v mžiku se přemístí do kanceláře nebo na schůzku za dalšími kolegy, kteří jsou na druhém konci světa.
„Všude ve světě se začínají pořádat konference ve virtuální realitě a období, ve kterém se teď nacházíme, tuto evoluci zásadně zrychluje,“ říká Beck, který společně se slovenskými vývojáři Jánem Ilavským a Vladimírem Hrinčárem vytvořil historicky nejúspěšnější hru ve virtuální realitě a o úspěchu Beat Saberu hovořil také v našem podcastu.
Fotorealističtí avataři s emocemi
S postupnými softwarovými vylepšeními se navíc vizuální provedení virtuální reality bude neustále vylepšovat, až dojdeme do doby, kdy virtuální avataři budou kopírovat podobu jejich „lidských majitelů“. Časem se tak můžeme těšit na fotorealistické zpracování a věrohodné zobrazení emocí.