Za dva roky dvojnásobný růst. Trenýrkárna s prádlem Styx hlásí úspěch i díky zkušenosti s rouškami

Díky úpravě výroby před dvěma lety pro šití roušek nyní dokáže Styx vyrábět více druhů zboží, v nabídce má i prádlo pro ženy a děti či župany.

Peter BrejčákPeter Brejčák

trenyrkarna-1

Foto: Trenýrkárna.cz

Ruslan Skopal a Adam Rožánek, spolumajitelé e-shopu Trenýrkárna.cz a značky Styx

0Zobrazit komentáře

Zavedený prodejce spodního prádla Trenýrkárna.cz, do jehož portfolia spadá také výrobce tohoto zboží Styx, prozradil své výsledky. Podobně jako v posledních letech i loni nadále rostl. Tržby firmy dosáhly 135 milionů korun a zákazníkům bylo odesláno 700 tisíc kusů produktů, což je o 300 tisíc více než rok předtím.

S růstem prodejů se pojí i další ukazatele – počet zaměstnanců firmy meziročně vyrostl o 20 na celkových 60 a v nabídce e-shopu je nyní už 70 značek spodního prádla. Trenýrkárna si přitom udržuje ziskovost na úrovni deseti procent obratu. Ještě v roce 2019 přitom prodala 240 tisíc kusů zboží a utržila 60 milionů korun, za poslední dva roky tedy dokázala vyrůst dvojnásobně.

„Myslíme si, že jsme v roce 2022 schopni vyrůst na 200 milionů korun. Aktuální poptávkové šoky moc nenapomáhají exponenciálnímu růstu, musíme si to tedy mnohem více odmakat. Letošní organický růst e-commerce bude podle Asociace pro elektronickou komerci přibližně 11 procent, zbytek naženeme díky expanzi, dodatečným investicím do značky, jako je televizní reklama, a také rozšířením sortimentu o produkty do 300 korun,“ popisuje pro CzechCrunch Ruslan Skopal, spolumajitel Trenýrkárny.

E-shop oficiálně spravuje společnost DaniDarx, přičemž pod stejnou firmu od roku 2018 spadá také tuzemská značka spodního prádla Styx. Loni švadleny vyrobily 300 tisíc kusů prádla a díky tomu si zákazníci nakoupili toto zboží za rekordních 35 milionů korun.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Historie obou značek je ale komplexnější. Zatímco značka Styx vznikla již v polovině devadesátých let a v tuzemsku byla průkopníkem trhu, Trenýrkárna začala fungovat v roce 2010. O dva roky později ji odkoupili Ruslan Skopal s Adamem Rožánkem, kteří ji od té doby budují.

„Loňský úspěšný rok nám potvrdil, že jsme zvolili správnou strategii. Nekonkurovat nízkou cenou, ale naopak vyšší kvalitou a investovat do kvalitních materiálů. A tím myslím nejenom látek, ale i gum či nití. Právě kvalitní a pohodlné zpracování je pro zákazníky často rozhodující, aby při pořízení spodního prádla nenakupovali to nejlevnější na trhu. A také aby prověřené značky a střihy nakupovali opakovaně,“ říká Skopal.

Styx se od svých počátků zaměřoval především na pánské trenýrky, postupně přidal boxerky a loni se sortiment rozšířil také o modely pro ženy, například sportovní podprsenky a kalhotky, či také pro děti. Do výroby, která probíhá výhradně v České republice, se dostaly i župany a povlečení.

„Jsme rádi, že můžeme zákazníkům přinášet stále nové produkty. Během pandemie jsme upravili výrobu, takže jsme dokázali kromě stálého sortimentu šít také roušky. A i díky těmto zkušenostem jsme výrobu během posledních dvou let rozšířili a dokážeme tak vyrábět více zboží a vymýšlet další střihy a modely,“ dodává Skopal.

Každou neděli vám naservírujeme nejdůležitější zprávy týdne.

Newsletter Weekly | Poslední vydání

Brněnskému Aktinu se vyplácí vlastní značka zdravých produktů i sázka na sportovní oblečení. Loni vyrostl o třetinu

Jiří SvobodaJiří Svoboda

vilgain-aktin-regular

Foto: Aktin

Brněnský e-shop se zdravou výživou Aktin expanduje i do módy

0Zobrazit komentáře

Když Michal Hubík před jedenácti lety zakládal e-shop se zdravou a fitness výživou Aktin, nejspíš netušil, že projekt z Brna začne pomýšlet i na expanzi do západní Evropy. Jeho podnikatelské dítě stále roste a zdravé produkty bez aditiv si oblibuje stále více lidí. Vyšla mu ale i sázka na stylové sportovní oblečení. Svědčí o tom i finanční výsledky firmy za minulý rok.

Aktin uzavřel rok 2021 s tržbami 368 milionů korun a vykázal tak třetinový meziroční růst, když rok 2020 zakončoval s obratem 270 milionů korun. Tempo růstu je srovnatelné s předchozími lety, loni k němu pomohla i změna značky vlastních zdravých produktů.

Ze syrovátkového proteinu, minutových ovesných vloček nebo základu na pizzu, jež má brněnská společnost ve své nabídce, v průběhu minulého roku postupně zmizel právě název Aktin. Místo toho pracuje Hubíkův tým s brandem Vilgain, který je zásadní pro expanzi firmy.

„Produkty Vilgain tvořily třicet procent z celkového obratu Aktinu v roce 2021, v posledním kvartále jsme byli už na pětatřiceti procentech. Letos cílíme na čtyřicetiprocentní podíl Vilgainu na celkovém obratu firmy a dál se soustředíme i na selekci kvalitních produktů od jiných výrobců,“ představuje cíle zakladatel a CEO Aktinu.

aktin-cz_vilgain-kopie-min

Foto: Aktin

Aktin nabízí své vlastní produkty pod značkou Vilgain

Aktin je navíc v černých číslech a užívá si svobodu bez zásahů externích investorů, Hubík je jediným vlastníkem. A tak mohl loni ve velkém i investovat. Vybudoval nové logistické centrum v Brně-Líšni, spuštění plného provozu plánuje na začátek druhého kvartálu letošního roku. S tím souvisí i implementace nového vlastního softwaru napříč firmou, který pomůže k optimalizaci propojení skladu a výroby tak, aby se produkt dostal k zákazníkovi ještě rychleji.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Kromě jídla se ale loni Aktin vydal do zcela nového segmentu – sportovního a volnočasového oblečení, které si ve firmě sami navrhují a mají tak nad ním přímou kontrolu. „Prostě si myslíme, že oblečení jde dělat lépe. Stejně jako jde lépe dělat jídlo. Štvalo nás, jak běžně funguje módní byznys, tedy dlouhé dodavatelské řetězce, nestabilní kvalita a výsledek, který ani není mnohdy hezký,“ řekl Hubík loni v říjnu při představování sortimentu.

aktin_2-min

Foto: Aktin

Brněnský e-shop se zdravou výživou Aktin expanduje i do módy

O kolekci čítající několik desítek produktů byl loni zájem. „Kategorie oblečení zatím u zákazníků sklízí větší úspěch, než jsme čekali, a několik modelů bylo v krátkém čase vyprodáno. Plánujeme sortiment rozšiřovat jak o nové barvy aktuálních inovovaných kusů, tak o úplně nové kategorie, které nám na trhu chybí,“ doplňuje Hubík.

Šéf společnosti také už dříve deklaroval, že se chystá ve velkém na zahraniční expanzi zejména do Německa, Rakouska a Velké Británie. Na letošní rok si tak firma stanovila střídmější cíle, co se růstu týče, a v obratu se chce dostat přes 400 milionů korun. „Chceme se s naší nabídkou dostat i do okolních zemí. Proto není plán letošního růstu tak ambiciózní, expanze nás bude stát spoustu sil a počítáme s pomalejší návratností,“ uzavírá Michal Hubík.