Za lepší vkus českých mužů. Gentleman Store se přehoupl přes 100 milionů a otvírá velký obchod v Karlíně
E-shop s pánskou módou už roky tříbí vkus českým mužům. Teď chystá další kapitolu své existence. A bude muset zásadně zvýšit tržby.
Pavel Králíček a Jan Moravčík, zakladatelé e-shopu Gentleman Store
Na začátku byl zájem o pánskou módu, blog a jedna bez okolků položená otázka. Devět let poté je z projektu Gentleman Store stabilní e-shop, který dobře znají módní fajnšmekři a jehož tržby loni překonaly 100 milionů korun. Už nějakou dobu k němu patří i malý obchod a barbershop na I. P. Pavlova, teď ale jeho majitele Pavla Králíčka a Jana Moravčíka čeká nová etapa – v druhé půlce října totiž v Karlíně otevírají velký obchod, který má sloužit i jako výkladní skříň toho, co by moderní muži podle nich měli nosit a vůbec používat.
Na rohu Karlínského náměstí a Křižíkovy ulice, v bývalém Concept Storu, který se přestěhoval o vchod vedle, visí už pár týdnů plakáty, jež oznamují příchod dalšího obchodu s vybraným zbožím. Gentleman Store Pavla Králíčka a Jana Moravčíka je takový, jaký napovídá jeho název – cílí na muže, kteří se zajímají o to, co mají na sobě, a vůbec o sebe rádi pečují, moc nedají na aktuální trendy a raději nosí to, co podle nich odpovídá pojetí moderního elegána. Pánská móda je věda a před několika lety zažil zájem o ni obrovský boom. Moravčík s Králíčkem na tuhle vlnu se svým e-shopem úspěšně naskočili a vybudovali si na českém trhu stabilní pozici. Teď by o sobě dali rádi vědět i o něco širší veřejnosti.
„Pro mě je to něco, co jsem vždycky chtěl, ale Honza mě brzdil, protože fixní náklady a podobně,“ říká k novému obchodu jedenatřicetiletý Králíček, módní srdcař, který v zakladatelském duu platí za většího odvážlivce a kreativce. Jeho stejně starý parťák Moravčík je naopak ten, kdo pečlivě dbá na to, aby všechno fungovalo po byznysové stránce. Svému kamarádovi ale přitakává. „Dohodli jsme se, že do toho půjdeme, až to bude dávat obchodní smysl a firmu to nezabije. A to přišlo teď,“ říká.
Trendy a loga nejsou pro nás
Doba, kdy přechod e-shopu s malým, na zákazníky, kteří ho znají, orientovaným obchodem na mnohem větší butik dává smysl, vypadá následovně: firmu tvoří 35 lidí a její tržby loni poprvé překonaly 100 milionů korun, letos míří ke 130, zisk se má pohybovat zhruba na deseti až patnácti procentech těchto částek.
Zboží, které prodává, je pečlivě kurátorované. Tak aby odpovídalo vkusu zakladatelů, nepodléhalo sezónním trendům a bylo v souladu s jejich vedlejší misí naučit české muže hezky se oblékat a vůbec pěkně vypadat. Vedle oblečení proto zahrnuje také doplňky a kosmetiku. A to jak od renomovaných světových značek, tak i dvou vlastních. Gentleman Store vyrábí vlastní košile pod značkou John & Paul a čím dál více sází i na vlastní kosmetiku, která je k dostání pod názvem Beviro.
Kromě Česka působí obchod také na Slovensku v Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Chorvatsku, Německu či Rakousku. Nedávno spustil svůj e-shop ve Francii a koncem roku by se měla rozběhnout i italská varianta. Celkově má prodej v zahraničí firmě generovat kolem poloviny tržeb. Kosmetiku Beviro, která funguje jako samostatná společnost, posílají Králíček s Moravčíkem skrze distributory už do patnácti zemí.
Vedle e-shopu má Gentleman Store sedm let už i malý destinační obchod na Žižkově v Roháčově ulici, kde má i své sídlo. A patří k němu i nevelký barbershop, který ale prozatím zůstává na stávající adrese na rušné křižovatce uprostřed města.