Za prvních 5 měsíců roku jsme na 175 % plánu, hlásí půlmiliardová skupina Potten & Pannen. Pomáhá jí přerod do onlinu
Pavel a Miloš Staňkovi sice mají stejné příjmení, příbuzní ovšem nejsou. Dvojici podnikatelů s kuchyňským vybavením dala dohromady začátkem devadesátých let náhoda, a to příhodně v restauraci, kde pracoval o necelých jedenáct měsíců starší Miloš. Zatímco on měl praktické zkušenosti z pohostinství, mladší Pavel si díky cestám na zahraniční veletrhy držel přehled o tom, co v Česku chybí.
„Na trhu jednoduše nebylo mnoho kvalitních značek nádobí,“ uvádí dvojice příběh skupiny Potten & Pannen – Staněk, který se začal psát už v roce 1992. Dnes devětačtyřicetiletý Pavel Staněk tehdy jezdil po veletrzích, hledal nové značky a domlouval partnerství, jeho byznys partner Miloš Staněk pak kvalitu nádobí ukazoval zákazníkům naživo přímo v prodejně tím, že vařil.
V průběhu téměř třech desetiletí se byznys solidně rozjel a dnes do celé skupiny s obraty na úrovni přesahující půl miliardy korun patří – kromě hlavního zaměření na prodej kuchyňského vybavení pod značkou Potten & Pannen – Staněk – také prémiová škola vaření Gourmet Academy či e-shopy a butiky prodávající luxusní čaje francouzské značky KusmiTea a outdoor produkty sporttesterů Polar.
Před deseti lety se dvojice podnikatelů rozhodla svůj byznys rozšířit i do online světa, historicky však jednotlivé značky nepropojovala a všech pět e-shopů (včetně slovenského Potten & Pannen – Staněk) fungovalo úplně samostatně.
Prodeje na internetu ale nedosahovaly výsledků, jaké skýtal jejich potenciál. Podíl e-shopu na celkovém výkonu firmy dosahoval pouze jednotky procent, a proto došlo k rozhodnutí – tradiční značka se musí transformovat a začít naplno využívat potenciálu propojení onlinu a kamenných prodejen.
„Online byl pro nás spíš dítě než dospělý, který by firmu živil,“ přibližuje v rozhovoru pro CzechCrunch Zbyněk Janyška, šéf marketingu a obchodu skupiny. „Koncem roku 2018 jsme si potvrdili, že e-shop je pro nás důležitá platforma a využili jsme zkušenosti Pavla z Ameriky, kde byznysově působil a zároveň zblízka sledoval boj Walmart versus Amazon. Tehdy pochopil, že když do onlinu šlápneme naplno a budeme o krok nebo dva napřed, bude to jen dobře.“
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.