Zájem o bootcampy zaměřené na programování raketově roste. Tady je pár čísel

Michal PtáčekMichal Ptáček

Hack de Overheid – Apps voor Amsterdam
0Zobrazit komentáře

Tak to vypadá, že doba, kdy bylo programování mezi masou chápáno jako totálně asociální záležitost, už je dávno pryč. S rostoucím vlivem startupů a technologií obecně, totiž programování stále více a více míří i mezi „ obyčejné lidi“, což potvrzuje i nejnovější průzkum portálu CourseReport, který sesbíral statistiky od 95% amerických a full-time působících bootcampů, které se zaměřují právě na výuku programování.

Z dat, která navíc z důvodu uvedeného výše nezahrnují online portály typu Codecademy nebo Code School vyplývá, že celkový počet lidí, kteří v roce 2014 kurzy úspěšně dokončí, se vyšplhá přibližně na 5 987 (rok 2013 – 2 178) a trh tak z tohoto pohledu vyroste o 175%. Jen pro porovnání, celkový počet studentů  z akreditovaných amerických univerzit, kteří v roce 2013 dokončili bakalářské studium (undergraduate) v oboru computer science, CourseReport odhadují na 48 000.

Ze zveřejněných dat pak ještě můžeme vyčíst, že:

  • průměrná délka takového bootcampu je 10,4 týdnů
  • průměrná cena bootcampu je 9 900 dolarů
  • nejvíce žádaným jazykem je Ruby, které se učí na 59 procentech kurzů. Následuje JavaScript (13%), Objective-C (9%), Python (8%), .NET (5%) a PHP (4%).
  • celkové příjmy všech bootcampů ze školného dosáhnou v roce 2014 zhruba 59 milionů dolarů

Oficiální report najdete zde.

programovani_1

Infografika…

foto: ter-burg/Flickr

Fish on Wheels…tak trochu jiný gadget, který zkouší štěstí na Kickstarteru

Michal PtáčekMichal Ptáček

IMG_4914
0Zobrazit komentáře

O nejrůznější gadgety a technologické vychytávky není rozhodně na Kickstarteru nouze. Jen málokterý ale vzbudí takový rozruch, jako aktuální výtvor s názvem Fish on Wheels od dvoučlenného holandského studia Diip. Jedná se totiž o robotické a na elektronické open source platformě Arduino postavené akvárium, které díky integrované kameře a algoritmům sleduje pozici rybky v něm umístěné. Na základě konkrétní pozice se pak akvárium dokáže pohybovat libovolně všemi směry po místnosti.

Prototyp přístroje původně vznikl v únoru tohoto roku pouze pro potřeby otestování technologií počítačového vidění. Po obrovském zájmu ze strany médií a zájemců, kteří si gadget okamžitě chtěli koupit, se na něm ale tvůrci rozhodli pořádně zapracovat, technologii vylepšili, aby nyní vyzkoušeli štěstí přímo v kampani na Kickstarteru.

V té se jim zatím během necelých 3 dnů podařilo vybrat už 4 704 euro, s tím, že finálním cílem je získat částku 40 000 euro. Kampaň, která končí za 26 dní, si můžete prohlédnout zde.

kickstarter_3

Jednotlivé součásti gadgetu