Poslední dva roky změnily mnohé, mimo jiné i přístup k psychoterapii. Za proměnou tohoto oboru stojí i česká služba Hedepy, která vám dokáže sjednat chvilku s terapeutem přes internet. Za loňský rok patnáctinásobně navýšila počet sezení a ukázala lidem, že pomoci od úzkostí, stresů a depresí se dá i online. „Navíc sledujeme, že terapie využívá více než polovina klientů dlouhodobě,“ zmiňuje šéf Hedepy Lukáš Krčil.
Za uplynulých dvanáct měsíců se na Hedepy, které vzniklo předloni, sjednalo přes 13 tisíc sezení, přičemž zhruba tři tisíce z nich byla uskutečněna jen během listopadu a prosince. Pomohly tomu i expanze na zahraniční trhy, konkrétně do Polska, Itálie a Rumunska, kam se Hedepy vydalo loni – přibližně ve stejné době, kdy služba rozšířila své pole působnosti na Slovensku, kam jako první zamířila v červnu minulého roku.
Za růstem nestojí pouhé vyplnění díry na trhu, expanze nebo loňské investice v řádech vyšších jednotek milionů korun. Alfou a omegou jsou školení terapeuti, jejichž počet na Hedepy průběžně roste. Jak Lukáš Krčil uvádí, klienti si v těchto dnech mohou vybírat z více než 150 odborníků. Díky této synergii mohla služba za minulý rok dosáhnout tržeb přes deset milionů korun. V první polovině roku chce vstoupit na další dva trhy.
„Růst trhu stále pokračuje a vidíme zájem nejen ze strany zákazníků, ale hlavně pojišťoven, firem a institucí. Proto kromě expanze do pěti zemí usilovně pracujeme na rozšíření našich partnerů tak, aby alespoň polovina všech sezení byla našim klientům proplácena. Kromě toho se snažíme zrychlit čas, kdy se reálně pomoc ke klientům dostane, z hodin na minuty. V tom vidíme do budoucna velkou přidanou hodnotu,“ říká pro CzechCrunch Krčil.
Zajímavé je, že Hedepy je v mnoha firmách bráno jako zaměstnanecký benefit. Momentálně se stará o pracovníky Footshopu, PrusaLabu, Dentsu, JetBrains nebo pojišťovny Generali, přičemž dohromady mají firemní terapie tvořit přes patnáct procent všech sezení. Co se psychických problémů týče, nejčastěji se na Hedepy obrací lidé s úzkostmi, stresy, nízkým sebevědomím, depresemi a potížemi ve vztazích.
Právě partnerské vztahy se minimálně za minulý rok začaly na Hedepy hojně probírat a oceňují to hlavně náctiletí, pro které je připravována speciální forma vedení terapie. Pro mnohé mladistvé může být i výhodou, že na Hedepy mohou chodit od třinácti let sami bez doprovodu jednoho z rodičů, což je podle Krčilových slov často velkou motivací.
Foto: CzechCrunch
Na Hedepy si můžete vybírat vlastního psychoterapeuta
Pomohli českým školám v nejkritičtějších covidových měsících, usilují o modernizaci státní správy, dostávají problematiku duševního zdraví k širší veřejnosti a také pomáhají s likvidací injekčních stříkaček pohozených na ulicích. Dobrovolníci z organizace Česko.Digital se snaží z naší země udělat lepší místo, čehož si všímají i velké firmy, které komunitě posílají finanční podporu. Teď přichází rovnou od Avastu. A je opět v řádech milionů.
Na účet Česko.Digital putují čtyři miliony korun od tuzemského antivirového obra, respektive od globální nadace Avastu, kterou loni založil s cílem podporovat přístup k digitálním technologiím a občanskou participaci v digitálním prostoru. Finance má Česko.Digital v plánu investovat do rozvoje a škálování plánovaných aktivit a do posílení zahraniční spolupráce.
„S Nadací Avast sdílíme stejný pohled na to, že je potřeba – i přes technologii – posilovat otevřenost, odpovědnost jedinců, komunit a celé občanské společnosti,“ říká Eva Pavlíková, která Česko.Digital od loňského roku vede. „Naším cílem je pomáhat všechny tyto aktéry propojit a vytvořit ekosystém, ve kterém můžeme spolu hledat efektivní řešení,“ dodává.
Finanční dar ze strany nadace jednoho z největších hráčů na trhu s antivirovými programy, kterého před nedávnem v obřím obchodě koupil jeho americký konkurent, bude rozdělen na tři aktivity. Tou první je postupné zavádění moderních nástrojů do takových oblastí, jež s nimi často nemají zkušenosti a hodí se jim know-how ze stran expertních dobrovolníků, kterých má Česko.Digital přes 4 400.
Foto: Nguyen Lavin/CzechCrunch
Eva Pavlíková z Česko.Digital
„Pro lepší organizaci aktivit pracujeme na novém Portálu dobrovolníka, který má za cíl zjednodušit zapojení dobrovolníků, nabízet relevantní obsah a příležitosti každému, kdo se chce jakkoliv zapojit,“ shrnuje plány softwarový inženýr Tomáš Znamenáček, vedoucí projektu. Ruku v ruce s tím jde i obecné zpřehlednění všech důležitých procesů, komunikací počínaje.
Druhou aktivitou je spolupráce Česko.Digital na zaměstnaneckém programu Avastu, který nadace chystá. Komunita pod taktovkou Evy Pavlíkové bude propojovat jak pro bono profesionály z oblasti vývoje, designu a projektového řízení, tak experty kované ve sféře kyberbezpečnosti a ochrany dat z Avastu s neziskovkami a státní správou.
Třetí aktivitou má být posílení digitálních kompetencí a principů transparentnosti, otevřenosti a ochrany dat napříč Evropou. Česko.Digital chce ostatně na podzim tohoto roku zorganizovat setkání, která přinesou inspiraci ze zahraničí a propojení globální sítě občansko-technologických organizací, do nichž se mohou zapojit firmy jako Avast.
„Česko.Digital je velmi důležitá komunita, jejíž dobrovolnické aktivity mají opravdu dopad – ať už na digitalizaci neziskových vzdělávacích projektů, rozvoj občanské společnosti, boj s fake news, nebo na pomoc ve zdravotnictví,“ komentuje Michal Pěchouček, který je členem správní rady Nadace Avast a technický ředitel Avastu jako takového.
„Sám jsem během pandemie viděl a zažil sílu a nečekané možnosti dobrovolného zapojení globální technologické a vědecké komunity do řešení zásadních problémů lidí a jsem moc rád, že Nadace Avast teď může začít systematicky podporovat aktivity rozvíjející digitální svobodu v Česku,“ doplňuje.
K novému partnerství se vyjádřil i samotný ředitel Nadace Avast Shane Ryan: „Díky aktivitám občansko-technologických organizací jako Česko.Digital vzniká propojený moderní digitální svět, ve kterém bude místo pro každého. Oceňujeme, že Česko.Digital rozvíjí digitální občanství a občanskou participaci tím, že se zaměřuje na udržitelná digitální řešení, která pak mají skutečný dopad na občanskou společnost.“
Miliony korun i od jiných
Finanční podpora a návazné spolupráce s různými firmami jsou pro efektivní chod Česko.Digital zásadní. Není tomu tak dávno, co se dobrovolnická komunita spojila s nadací finanční skupiny PPF, aby společně pomáhaly školám i státu s digitalizací. Loni v listopadu Nadace PPF poslala Česko.Digital také čtyři miliony korun.
Stejnou částkou podpořila skupinu expertů i nadace Bakala Foundation Zdeňka Bakaly. Začátkem loňského roku putovaly na účet Česko.Digital peníze tak0 od tuzemské technologické společnosti Livesport, která mu poskytla miliony tři – ty měly sloužit primárně na zlepšení veřejné správy. Později přidala další milion.
Foto: Č.D / CzechCrunch
Sbírka projektu Učíme Online
O Česko.Digital jako takovém bylo ale nejvíce slyšet hlavně s příchodem koronavirové pandemie začátkem roku 2020. Tehdy už komunita, kterou původně založil Jakub Nešetřil, zhruba rok fungovala. Jakmile ale covid prakticky uzavřel denní školní vyučování, Česko.Digital přišlo na scénu v plné síle – a školám pomohlo s přechodem na online výuku.
Poté spustilo například iniciativu Učíme online, o kterou za několik týdnů od spuštění projevily zájem stovky škol, učitelů i rodičů. Právě na ni Česko.Digital předloni v květnu získalo pět milionů korun od Nadace České spořitelny. Čistě o vzdělání ale tato komunita není – za zmínku stojí například aplikace Cityvizor pro rychlý přehled hospodaření obcí. Nebo třeba web Jehlomat.cz pro lokalizování odhozených injekčních stříkaček na veřejných prostranstvích či projekt Safezóna, který se zabývá duševním zdravím.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.