Zájem o online psychoterapie roste. Český startup Hedepy loni sjednal přes 13 tisíc sezení a míří dál do Evropy

Filip HouskaFilip Houska

lukas-krcil-hedepy

Foto: Hedepy

Šéf služby Hedepy i skupiny agentur YYY Family Lukáš Krčil

0Zobrazit komentáře

Poslední dva roky změnily mnohé, mimo jiné i přístup k psychoterapii. Za proměnou tohoto oboru stojí i česká služba Hedepy, která vám dokáže sjednat chvilku s terapeutem přes internet. Za loňský rok patnáctinásobně navýšila počet sezení a ukázala lidem, že pomoci od úzkostí, stresů a depresí se dá i online. „Navíc sledujeme, že terapie využívá více než polovina klientů dlouhodobě,“ zmiňuje šéf Hedepy Lukáš Krčil.

Za uplynulých dvanáct měsíců se na Hedepy, které vzniklo předloni, sjednalo přes 13 tisíc sezení, přičemž zhruba tři tisíce z nich byla uskutečněna jen během listopadu a prosince. Pomohly tomu i expanze na zahraniční trhy, konkrétně do Polska, Itálie a Rumunska, kam se Hedepy vydalo loni – přibližně ve stejné době, kdy služba rozšířila své pole působnosti na Slovensku, kam jako první zamířila v červnu minulého roku.

Za růstem nestojí pouhé vyplnění díry na trhu, expanze nebo loňské investice v řádech vyšších jednotek milionů korun. Alfou a omegou jsou školení terapeuti, jejichž počet na Hedepy průběžně roste. Jak Lukáš Krčil uvádí, klienti si v těchto dnech mohou vybírat z více než 150 odborníků. Díky této synergii mohla služba za minulý rok dosáhnout tržeb přes deset milionů korun. V první polovině roku chce vstoupit na další dva trhy.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Růst trhu stále pokračuje a vidíme zájem nejen ze strany zákazníků, ale hlavně pojišťoven, firem a institucí. Proto kromě expanze do pěti zemí usilovně pracujeme na rozšíření našich partnerů tak, aby alespoň polovina všech sezení byla našim klientům proplácena. Kromě toho se snažíme zrychlit čas, kdy se reálně pomoc ke klientům dostane, z hodin na minuty. V tom vidíme do budoucna velkou přidanou hodnotu,“ říká pro CzechCrunch Krčil.

Zajímavé je, že Hedepy je v mnoha firmách bráno jako zaměstnanecký benefit. Momentálně se stará o pracovníky Footshopu, PrusaLabu, Dentsu, JetBrains nebo pojišťovny Generali, přičemž dohromady mají firemní terapie tvořit přes patnáct procent všech sezení. Co se psychických problémů týče, nejčastěji se na Hedepy obrací lidé s úzkostmi, stresy, nízkým sebevědomím, depresemi a potížemi ve vztazích.

Právě partnerské vztahy se minimálně za minulý rok začaly na Hedepy hojně probírat a oceňují to hlavně náctiletí, pro které je připravována speciální forma vedení terapie. Pro mnohé mladistvé může být i výhodou, že na Hedepy mohou chodit od třinácti let sami bez doprovodu jednoho z rodičů, což je podle Krčilových slov často velkou motivací.

hedepy

Foto: CzechCrunch

Na Hedepy si můžete vybírat vlastního psychoterapeuta

Za modernější zemi. Nadace antivirového obra Avastu posílá čtyři miliony korun dobrovolníkům z Česko.Digital

Filip HouskaFilip Houska

nadaceavast_ceskodigital

Foto: Česko.Digital

Technický ředitel Avastu Michal Pěchouček a Eva Pavlíková, šéfka Česko.Digital

0Zobrazit komentáře

Pomohli českým školám v nejkritičtějších covidových měsících, usilují o modernizaci státní správy, dostávají problematiku duševního zdraví k širší veřejnosti a také pomáhají s likvidací injekčních stříkaček pohozených na ulicích. Dobrovolníci z organizace Česko.Digital se snaží z naší země udělat lepší místo, čehož si všímají i velké firmy, které komunitě posílají finanční podporu. Teď přichází rovnou od Avastu. A je opět v řádech milionů.

Na účet Česko.Digital putují čtyři miliony korun od tuzemského antivirového obra, respektive od globální nadace Avastu, kterou loni založil s cílem podporovat přístup k digitálním technologiím a občanskou participaci v digitálním prostoru. Finance má Česko.Digital v plánu investovat do rozvoje a škálování plánovaných aktivit a do posílení zahraniční spolupráce.

„S Nadací Avast sdílíme stejný pohled na to, že je potřeba – i přes technologii – posilovat otevřenost, odpovědnost jedinců, komunit a celé občanské společnosti,“ říká Eva Pavlíková, která Česko.Digital od loňského roku vede. „Naším cílem je pomáhat všechny tyto aktéry propojit a vytvořit ekosystém, ve kterém můžeme spolu hledat efektivní řešení,“ dodává.

Finanční dar ze strany nadace jednoho z největších hráčů na trhu s antivirovými programy, kterého před nedávnem v obřím obchodě koupil jeho americký konkurent, bude rozdělen na tři aktivity. Tou první je postupné zavádění moderních nástrojů do takových oblastí, jež s nimi často nemají zkušenosti a hodí se jim know-how ze stran expertních dobrovolníků, kterých má Česko.Digital přes 4 400.

eva-pavlikova2

Foto: Nguyen Lavin/CzechCrunch

Eva Pavlíková z Česko.Digital

„Pro lepší organizaci aktivit pracujeme na novém Portálu dobrovolníka, který má za cíl zjednodušit zapojení dobrovolníků, nabízet relevantní obsah a příležitosti každému, kdo se chce jakkoliv zapojit,“ shrnuje plány softwarový inženýr Tomáš Znamenáček, vedoucí projektu. Ruku v ruce s tím jde i obecné zpřehlednění všech důležitých procesů, komunikací počínaje.

Druhou aktivitou je spolupráce Česko.Digital na zaměstnaneckém programu Avastu, který nadace chystá. Komunita pod taktovkou Evy Pavlíkové bude propojovat jak pro bono profesionály z oblasti vývoje, designu a projektového řízení, tak experty kované ve sféře kyberbezpečnosti a ochrany dat z Avastu s neziskovkami a státní správou.

Třetí aktivitou má být posílení digitálních kompetencí a principů transparentnosti, otevřenosti a ochrany dat napříč Evropou. Česko.Digital chce ostatně na podzim tohoto roku zorganizovat setkání, která přinesou inspiraci ze zahraničí a propojení globální sítě občansko-technologických organizací, do nichž se mohou zapojit firmy jako Avast.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Česko.Digital je velmi důležitá komunita, jejíž dobrovolnické aktivity mají opravdu dopad – ať už na digitalizaci neziskových vzdělávacích projektů, rozvoj občanské společnosti, boj s fake news, nebo na pomoc ve zdravotnictví,“ komentuje Michal Pěchouček, který je členem správní rady Nadace Avast a technický ředitel Avastu jako takového.

„Sám jsem během pandemie viděl a zažil sílu a nečekané možnosti dobrovolného zapojení globální technologické a vědecké komunity do řešení zásadních problémů lidí a jsem moc rád, že Nadace Avast teď může začít systematicky podporovat aktivity rozvíjející digitální svobodu v Česku,“ doplňuje.

K novému partnerství se vyjádřil i samotný ředitel Nadace Avast Shane Ryan: „Díky aktivitám občansko-technologických organizací jako Česko.Digital vzniká propojený moderní digitální svět, ve kterém bude místo pro každého. Oceňujeme, že Česko.Digital rozvíjí digitální občanství a občanskou participaci tím, že se zaměřuje na udržitelná digitální řešení, která pak mají skutečný dopad na občanskou společnost.“

Miliony korun i od jiných

Finanční podpora a návazné spolupráce s různými firmami jsou pro efektivní chod Česko.Digital zásadní. Není tomu tak dávno, co se dobrovolnická komunita spojila s nadací finanční skupiny PPF, aby společně pomáhaly školám i státu s digitalizací. Loni v listopadu Nadace PPF poslala Česko.Digital také čtyři miliony korun.

Stejnou částkou podpořila skupinu expertů i nadace Bakala Foundation Zdeňka Bakaly. Začátkem loňského roku putovaly na účet Česko.Digital peníze tak0 od tuzemské technologické společnosti Livesport, která mu poskytla miliony tři – ty měly sloužit primárně na zlepšení veřejné správy. Později přidala další milion.

ucimeonline1

Foto: Č.D / CzechCrunch

Sbírka projektu Učíme Online

O Česko.Digital jako takovém bylo ale nejvíce slyšet hlavně s příchodem koronavirové pandemie začátkem roku 2020. Tehdy už komunita, kterou původně založil Jakub Nešetřil, zhruba rok fungovala. Jakmile ale covid prakticky uzavřel denní školní vyučování, Česko.Digital přišlo na scénu v plné síle – a školám pomohlo s přechodem na online výuku.

Poté spustilo například iniciativu Učíme online, o kterou za několik týdnů od spuštění projevily zájem stovky škol, učitelů i rodičů. Právě na ni Česko.Digital předloni v květnu získalo pět milionů korun od Nadace České spořitelny. Čistě o vzdělání ale tato komunita není – za zmínku stojí například aplikace Cityvizor pro rychlý přehled hospodaření obcí. Nebo třeba web Jehlomat.cz pro lokalizování odhozených injekčních stříkaček na veřejných prostranstvích či projekt Safezóna, který se zabývá duševním zdravím.