Zakladatel českých startupů Socialbakers a Time is Ltd. Jan Řežáb o tom, jak vést firmu efektivně
Když začal Jan Řežáb podnikat, psal se rok 2000 a bylo mu teprve 13 let. Tehdy založil menší portál na prodej mobilního obsahu Mobiles.zde.cz, který dva roky na to změnil název na Redboss. Když se Redboss začal naplno soustředit na vývoj vlastních java her, Řežábův byznys postupně nabíral čím dál větší obrátky. Bohužel osud tomu nepřál a kolem roku 2007 se firma dostala do finančních potíží, změnila název a skončila s několikamilionovým dluhem. Řežába to ale neodradilo.
V roce 2008 už zakládal společně s Lukášem Maixnerem a Martinem Homolkou nenápadnou společnost Candytech, ze které se postupně stalo Facebakers a posléze Socialbakers – jeden z největších analytických startupů v Česku s miliardovými obraty. Socialbakers se, jak už z názvu vypovídá, věnují analýze sociálních sítí a jejich služby vužívají především korporátní zákazníci. Během necelé dekády se podařilo ze Socialbakers a týmu tří lidí udělat fungující firmu s více než 450 zaměstnanci.
Dnes již Jan Řezáb není v Socialbakers šéfem, přesunul se do pozice předsedy dozorčí rady. Mezi roky 2016 a 2017 působil také v čínské firmě Goodbaby, kam nastoupil na pozici CEO pro digitální technologie. Ale v hlavě mu celou tu dobu uzrával ještě jiný nápad, se kterým v poslední době vyšel na veřejnost. Nový analytický startup Time is Ltd., který firmám pomáhá s větší produktivitou a efektivitou.
Lidé a pracovní morálka na prvním místě
Na jeho další rozvoj v průběhu března získal společně se spoluzakladatelem Cyrilem Höschlem investici ve výši 3 milionů eur, tedy téměř 80 milionů korun, a chce z něj vybudovat další globální úspěch. Jedním z nejtěžších kroků v každé z předchozích firem i v prozatím menším novém startupu byl ovšem nábor lidí a jejich management či nastavení správných procesů.
Právě na to se chce Řežáb zaměřit na workshopu věnovaném modernímu HR v kombinaci s využitím podrobných dat nebo technik upřímné zpětné vazby a náhrady za takzvaný work-life balance. Bude se jednat o 4,5hodinovou akci v první polovině května, pořádanou European Leadership & Academic Institute (ELAI), jejíž kapacita je pouze 20 lidí.
Řežáb se mimo jiné podělí o to, kterým signálům ve firmě dávat větší prioritu a na co si dát pozor, jak udržet startupového ducha i ve firmě se stovkami zaměstnanců, jaké nástroje využívat pro měření produktivity a pro efektivní HR nebo jakým způsobem nahradit dnes již přežitý koncept zmíněného work-life balance.
Je opravdu důležité mít v každém týmu Slack nebo existuje i alternativa? Jaké výhody a nevýhody nabízí konkurenční nástroj Microsoft Teams, jak správně řešit vnitrofiremní komunikaci a jak na vhodně strukturovanou zpětnou vazbu, která je prospěšná pro obě strany? To vše jsou zásadní otázky, které by si dle Řežába mělo pokládat každé vedení startupu nebo větší společnosti a bez nichž to často nejde.
Dvaatřicetiletý podnikatel je u veřejnosti znám právě tím, že rád využívá čas co nejefektivněji. Odmítá většinu meetingů, pokud nejde o produktivní schůzky s jasným účelem, snaží se rychle učit, šetřit čas při cestování, ale také se rychle rozhodovat. Důležité je podle něj začít brzo a neustále se posouvat dopředu.
Pokud se tedy o této problematice chcete dozvědět více a napravit některé vnitrofiremní procesy i u sebe, můžete se na speciální workshopy hlásit přímo na stránkách ELAI, a to za cenu 6 900 korun bez DPH. Dostupný je termín 13. května od 9.00 do 13.30, další budou postupně přibývat.
Tématu se Jan Řežáb bude věnovat i v rámci diskuzní snídaně, která se pod hlavičkou ELAI uskuteční v pondělí 8. dubna v prostorách pražského coworkingu HubHub.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.