Zálohování zubů nebo selfie s novým úsměvem. Technologie mění práci zubařů k nepoznání a krize může vše urychlit
V době šíření koronaviru je více než kdy jindy vyzdvihován význam práce osob nasazených v tzv. první linii, tedy všude tam, kde je potenciální riziko nákazy onemocněním COVID-19 výrazně vyšší než na jiných místech. Mezi tyto osoby patří mimo hasičů, policistů či mediků také lékaři, a to i ti zubní. I obory stomatologie a ortodoncie s příchodem pandemie výrazně utrpěly a musely přistoupit ke změnám.
Těsný kontakt s pacientem a vznikající aerosol při ošetření jsou důvody, proč může každý pacient pro zubního lékaře představovat potenciální hrozbu. Řada zubních lékařů nyní funguje v omezeném režimu, nebo své čekárny, které jsou beztak poloprázdné, zcela uzavřela. Mnozí však k těmto opatřením nepřistupují dobrovolně, ale z toho důvodu, že jim v současné situaci nic jiného nezbývá.
Aby nedošlo k nákaze, je nutné chránit se k tomu určenými pomůckami, jako jsou respirátory, roušky, ochranné obleky a štíty. A právě zde je problém. „Vybavení ochrannými prostředky není dostatečné, trh zeje prázdnotou a příděly jsou běžně tak na pár dní. Situace je tím pádem velmi složitá, musí se rozhodovat každý den, zda budou pracovat, vydělávat peníze na svůj provoz a živobytí a riskovat tak nákazu,“ vysvětluje Zuzana Heiník Bělová, ředitelka BELdental.
Právě BELdental, specializující se na distribuci vybavení nejen pro české zubní lékaře, je jednou z firem, které musely na současnou situaci ve stomatologii pružně zareagovat, aby byly schopny dodávat lékařům takový materiál, který zrovna potřebují. O zboží, které BELdental dodával před krizí, totiž takový zájem není.
„Museli jsme se přizpůsobit poptávce. Náš běžný sortiment a služby zůstaly se zavřenými zubními ordinacemi stát. Peníze jsou zmražené v zásobách zboží, které teď nikdo tolik nepotřebuje. Naštěstí jsme vždy jistý spotřební sortiment, až na respirátory a obleky, prodávali, takže nám prodej roušek, dezinfekcí a jiných ochranných pomůcek nebyl cizí. Měli jsme již nějaké dodavatele, ale ti se brzy vyčerpali, ostatně jako všichni ostatní ve střední Evropě,“ popisuje Zuzana Heiník Bělová.
„Trvalo pár týdnů, než jsme se zorientovali na trhu a byli schopni ustálit ‚Anti-Covid‘ nabídku tak, abychom mohli držet skladem zboží v požadované kvalitě a množství. To je na tom to nejtěžší a nejdražší,“ vysvětluje změny ředitelka BELdentalu, která převzala se svým bratrem Jiřím Bělem řízení firmy po svých rodičích.
„Lidé si uvědomili, že krásný a zdravý úsměv je jejich vizitkou.“
Kořeny této společnosti sahají až do roku 1994, kdy její rodiče, inženýr elektrotechniky a specialistka na zahraniční obchod, začali na popud okolí prodávat ortodontický materiál a techniku pro zubní lékaře, které byly v Česku i na Slovensku nedostatkovým zbožím. Podnik rostl a při generační výměně došlo ke sloučení podniků rodičů a celkovému rozšíření pole působnosti nově vzniklé společnosti BELdental.
Dnes je firma schopna poradit při výběru a zajistit kompletní vybavení stomatologické i ortodontické ordinace. Zároveň provozuje síť dentálních diagnostických center VirtuOSS 3D a poskytuje služby v oboru stomatologické radiologie. Stěžejním prvkem celého BELdentalu jsou novinky a moderní technologie týkající se oboru stomatologie.
Díky tomu lze v sortimentu společnosti nalézt vybavení pro nejmodernější postupy nově využívané ve stomatologii. Společnost provozuje také vlastní digitální zubní laboratoř, zprostředkovává profesionální školení, ale zabývá se i zdánlivě drobnými inovacemi v oboru, mezi které patří například přírodní zubní pasty.
Pečlivější přístup k péči o chrup
I přesto, že se nabídka přírodních zubních past zdá jako detail, právě tyto pasty jsou důkazem toho, jak se v poslední době změnil přístup českých pacientů k péči o svůj chrup
„Lidé se čím dál tím více začínají starat o svůj chrup. Uvědomili si, že krásný a zdravý úsměv je jejich vizitkou. Spotřebitelé již tráví u regálů s pastami více času a zajímají se i například o abrazitu zubních past, což je velice důležitý ukazatel kvality. Dále se zajímají o bělicí složky a jejich účinnost, a hlavně o bezpečnost. Dalším trendem je ekologie a my posouváme náš ‚eko‘ přístup dále, a tak nyní pokládáme základní kameny novému projektu, kdy se podílíme na vývoji ryze českého 100% rozložitelného zubního kartáčku,“ říká Zuzana Heiník Bělová.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.