Zaměřeno na profit. Footshop udržel tržby nad miliardou korun a vrátil se do čistého zisku
S akciemi Footshopu se od loňska obchoduje na pražské burze. Jejich výkon zatím nepřesvědčil, ale Peter Hajduček říká, že je teprve na začátku.
Další miliardový rok má za sebou Footshop. Český prodejce obuvi a oblečení, jehož e-shop funguje především v Evropě a který má v několika zemích i své kamenné pobočky, oznámil, že loni jeho tržby překonaly miliardu korun. Podle předběžné neauditované konsolidované účetní závěrky vyrostly o pár procent na zhruba 1,07 miliardy korun. Firma zároveň významně zvýšila ukazatele ziskovosti. Takzvaná EBITDA, tedy zisk před započtením úroků, daní a odpisů, měla vyrůst na 56 až 61 milionů korun. Footshop navíc očekává dosažení kladného zisku po zdanění.
Právě na ziskovost celého byznysu se ve Footshopu loni zaměřovali. „Chceme i nadále růst, od začátku roku to je o více než dvacet procent. Výrazně více se zaměřujeme na růst se ziskem, a proto je pro nás důležité, že právě nyní zaznamenáváme také velké zvýšení marže ve srovnání s předchozím rokem. Neustále se učíme a dnes věříme, že jsme našli způsob, jak růst a zároveň udržet ziskovost společnosti,“ říká Peter Hajduček, zakladatel a šéf firmy, která v loňském roce ve spolupráci se společností Wood & Company vstoupila na pražskou burzu.
Také investoři by měli růst ziskovosti oceňovat, nicméně o akcie s označením FTSHP není příliš velký zájem a od úpisu se jejich hodnota propadla o zhruba dvacet procent. V Hospodářských novinách v lednu vyšel text o tom, že první středoevropský SPAC (Footshop na burzu vstoupil spojením s jinou, již na burze působící společností) je průšvih. Peter Hajduček je nicméně přesvědčen, že se bude situace zlepšovat.