Zásilkovna loni vyrostla o 70 procent a utržila 790 milionů korun. Letos chce začít konkurovat České poště
Devátým rokem působí na tuzemském logistickém trhu společnost Zásilkovna a nepřetržitě roste. Dnes působí už ve dvanácti zemích a v loňském roce její obrat meziročně vyrostl o 70 procent na 790 milionů korun. Zvýšil se také počet přepravených zásilek, o 59 procent na celkem 11 milionů, což je téměř polovina, co Zásilkovna přepravila za celých osm let na trhu. Dohromady totiž přepravila přes 26 milionů zásilek. Letos navíc chystá velký útok na Českou poštu.
Zásilkovna je klíčovou součástí skupiny Packeta, za níž stojí Simona Kijonková (na úvodní fotce). Právě ona v roce 2010 Zásilkovnu založila a v roce 2017 přenechala pozici CEO Ondřeji Žákovi. Sama Kijonková se dnes soustředí na řízení celé skupiny, nabízející komplexní logistické služby pro internetové obchody, a v letošním roce očekává pro Zásilkovnu a další firmy ve skupině obrat ve výši 1,3 miliardy korun a celkem 18,5 milionu přepravených zásilek.
„Zásilkovna vstupuje letos do devátého roku své existence a v obratu skupiny Packeta, do které Zásilkovna spadá, plánujeme překonat hranici jedné miliardy korun. V letošním roce se velmi zaměříme na další výrazný růst, inovace a investice. Posílili jsme projektový a IT tým a pracujeme na desítkách nových projektů, čímž chceme nadále upevňovat pozici jedničky na trhu,“ prozrazuje letošní plány Simona Kijonková.
Již v loňském roce Zásilkovna významně navýšila počet výdejních míst ze 1 425 na 2 142 a letos jich chce mít ještě o několik stovek víc. „V počtu výdejních míst v České republice je naším cílem číslo 3000, čímž se téměř dostaneme na úroveň České pošty. Plánujeme také spuštění nové služby pro fyzické osoby, čímž vstoupíme do nového tržního segmentu. Věříme, že se bude jednat o nejjednodušší a jeden z nejlevnějších způsobů odesílání zásilek mezi fyzickými osobami na našem trhu,“ doplňuje letošní plány Zásilkovny její výkonný ředitel Ondřej Žák.
Konkurence pro Českou poštu
Českou poštu nezmiňuje náhodou. Nová služba pro fyzické osoby totiž půjde přímo proti službám státního podniku, jelikož chce Zásilkovna umožnit lidem posílat si přes ni cokoliv a komukoliv, nejen vyzvedávat zboží z e-shopů. Více než 11 milionů přepravených balíků za loňský rok ostatně dělá ze Zásilkovny dvojku na trhu, Česká pošta jich doručila přes 40 milionů.
V České republice se mělo loni podle Hospodářských novin zaslat zhruba 100 milionů zásilek, přičemž mezi dalšími logistickými hráči jsou například DPD nebo PPL. Vstup Zásilkovny do oblasti doručování balíků mezi fyzickými osobami by mohl mít mimo jiné za výsledek snižování cen doručovacích služeb, jelikož Simona Kijonková již nyní hlásí, že chce být levnější než Česká pošta.
V upevňování svých pozic chce nicméně Zásilkovna pokračovat nejen v Česku, ale také v zahraničí. Aktuálně tuzemská logistická služba působí ve 12 zemích a do konce letošního roku chce být ve všech zemích Evropské unie. V první půlce roku spustí pro české e-shopy službu celní most, která jim výrazně zjednoduší prodej jejich zboží do zemí mimo EU.