Zásilkovna loni vytvořila obrat přes 450 milionů korun. Letos chce dosáhnout dvojnásobku

Simona Kijonková u jedné z dodávek Zásilkovny
Česká společnost poskytující logistické služby internetovým obchodům Zásilkovna navýšila loni obrat na 470 milionů korun ze 197 milionů za rok 2016 a pro letošek předpokládá, že dosáhne hranice 840 milionů korun. Kromě nárůstu tržeb chce tento rok finálně pokrýt službami všech 28 zemí EU a přepravit 12 milionů kusů zásilek.
Dle aktuálních čísel to vypadá, že se společnosti v plnění plánu po prvním čtvrtletí daří. Za první tři měsíce letošního roku totiž přepravila 2,2 milionu kusů zásilek, zatímco za stejné období loni to bylo pouze 1,3 milionu kusů. Společně s počtem objednávek firma zvyšuje i množství výdejních míst, kterých má v této době po střední a východní Evropě 1 952, zatímco na konci roku 2017 jich bylo 1 425.
Zásilkovna aktuálně funguje v deseti zemích EU. Ve zlepšení expanze na další trhy v rámci Evropy by měl Zásilkovně pomoci kosmetický e-shop Notino (dříve Parfums.cz) miliardáře Zámce, který před měsícem koupil 20% podíl ve skupině Packeta, pod kterou Zásilkovna spadá a který má s logistikou bohaté zkušenosti.
„S expanzí by nám měl pomoci vstup strategického partnera, který na cílových trzích již působí. Chceme nabídnout klientům dostupnou logistiku a služby spojené s expanzí do celé EU. Letos tak budeme moci nabídnout přes jedno napojení API cenově příznivou logistiku do všech zemí EU,“ komentuje Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny.
E-shop Notino funguje zatím v 21 zemích a hlásí za rok 2017 obrat ve výši 7 miliard korun, což je o 2,5 miliardy více, než v roce předcházejícím. Odkup podílu v Zásilkovně nyní schvaluje antimonopolní úřad, ale vypadá to, že by mu nemělo stát nic v cestě.
Foto: Zásilkovna
Diskuze (0)
NovinkaNačíst více