Ze slovenské hry na lovce se tají dech. Divočinu jako živou tvoří i veteráni z Bohemia Interactive
Slovenské studio Nine Rocks Games má zkušenosti z loveckých her, Spellcrossu i DayZ. Jejich novinka vyjde i v češtině.
Simulátory všech druhů patří ke stálicím videoherních žánrů. Simulace skutečných bojových letounů mají sice svou největší popularitu dávno za sebou, ale o to víc se daří neobvyklejším počinům, ve kterých se hráči posadí třeba za volant náklaďáků nebo traktorů. Nesmazatelnou stopu v převádění poměrně běžné lidské činnosti na obrazovku ale zanechaly i simulátory rybaření nebo lovu. A právě na bohatou tradici posledně jmenovaného se svou prvotinou Way of the Hunter navazuje mladé slovenské studio Nine Rocks Games.
Snad by se i dalo říct, že lovecké hry jsou od těch mainstreamovějších, u kterých akce z pohledu první osoby patří ke globálně nejúspěšnějším titulům, vzdálené nejméně. Tedy při srovnání třeba se simulátorem farmáře či řidiče autobusu. I proto by byla chyba virtuální lov považovat za podivínskou kuriozitu. A právě oznámený titul Way of the Hunter pro PC, PS5 i Xbox bude navíc tak trochu navazovat na slavnou loveckou sérií.
Vývojáři z Nine Rocks Games jsou totiž z velké části někdejší Cauldron, jedno z nejvýznamnějších herních studií Slovenska, v němž vznikaly i tituly ze série úspěšných loveckých her pod značkou Cabela’s. Třeba Cabela’s Big Game Hunter, který se po vzoru sportovních her dočkával nového dílu prakticky co dvanáct měsíců. A právě tyto zkušenosti Nine Rocks Games využijí při vývoji své první hry, na kterou lákají trailerem, z jehož nádherných záběrů na virtuální divočinu se tají dech.
Cesta lovce vede do dvou regionů inspirovaných přírodou Spojených států a Evropy. Oba revíry obsáhnou úctyhodných 144 kilometrů čtverečních divočiny, v níž se mají podle realistických modelů chování prohánět různá zvířata od medvědů až po vysokou. Fauna v otevřeném světě má navíc reagovat na lovcovo počínání ve hře, a to nejen například úprkem při zavětření neopatrného hráče, ale i vývojem zvířecí populace.
Poměrně neobvykle pak působí i příběhové zaměření simulátoru. Kromě adrenalinu z číhání na kořist totiž přinese i dějový zážitek postavený na „přátelství, zradě a lovu podle etického kodexu“, který se má točit kolem rodinného loveckého byznysu. Na opačnou stranu ale nabídne i propracovanou balistiku, možnost zpětně přehrávat výstřely či sledovat zvěř podle stop krve zasaženého kusu.
Celkem Nine Rocks slibují perfekcionistům, kteří půjdou za všemi zvířecími i hráčskými trofejemi, sto hodin lovecké zábavy. Ještě bohatší úlovky pak umožní kooperativní hra čtyř hráčů najednou. A to vše i s kompletní textovou lokalizací do češtiny i slovenštiny, což je i drobná připomínka kořenů studia. O jeho propojení se slovenským Cauldronem už byla řeč – a pro zkušenější česko-slovenské hráče je Cauldron důvěrně známým jménem.