Značka Dáme jídlo končí. Německý majitel ji přejmenovává a přebarvuje na růžovo

Nově se Dáme jídlo bude jmenovat Foodora. Změna má z pohledu uživatelů probíhat postupně, nejdřív v aplikacích na telefonech.

Peter BrejčákPeter Brejčák

foodora-riders1-min

Foto: Foodora

Dáme jídlo se přejmenuje na Foodoru

0Zobrazit komentáře

Poprvé dovezl jídlo kurýr příznačně nazvané doručovací služby Dáme jídlo před jedenácti lety. Letos to bude – pod touto značkou – naposledy. Nově totiž ponese název Foodora. Německá společnost Delivery Hero, jež firmu vlastní od roku 2014, chce tímto krokem sjednotit značky v celkem sedmi evropských zemích. Ke změně jména dojde v nadcházejících týdnech.

„Dáme jídlo má v České republice dlouhou historii. Lidé značku znají a mají ji rádi,“ přiznává pro CzechCrunch Adam Kolesa, jenž firmu z pozice ředitele vede od začátku ledna, kdy vystřídal Filipa Fingla. „Věříme ale, že Foodoru budou mít naši zákazníci ještě raději. Nová značka bude společná pro Evropu, je to pro nás takový restart, kdy se daleko více chceme soustředit na kvalitu našich služeb a cenovou dostupnost,“ doplňuje.

Přejmenování bude probíhat postupně. Nejdřív se od 11. dubna aplikace přebarví společně s aktualizací pro uživatele s telefony s operačním systémem iOS, pro uživatele Androidu bude k dispozici od 17. dubna. Ostatní platformy a služby se mají změnit začátkem května.

Vedle rozvozové služby Dáme jídlo firma provozuje doručení potravin pod značkou Dáme market a také službu pro expresní doručení zboží nabízenou e-shopům a obchodníkům Dáme rozvoz. V těchto případech má dojít na přejmenování na Foodora Market, respektive Foodora Go.

adam-kolesa_dj-ceo-normal-min

Foto: Foodora

Adam Kolesa, ředitel služby Foodora

Společně s rebrandingem služba svým uživatelům plánuje kromě slevových akcí nabídnout také produktové novinky jako systém předplatného Foodora Pro s bezplatným doručením ze všech restaurací. Vedle toho slibuje ve všech větších městech rozšíření rozvozových zón.

Německé Delivery Hero, jenž je celosvětově největším hráčem na trhu rozvozu jídel, značku Foodora provozuje již v Dánsku, Finsku, Norsku a ve Švédsku, od května se kromě Česka připojí i Slovensko, Maďarsko a Rakousko. Od změny si Delivery Hero slibuje jednotnou uživatelskou zkušenost napříč celou Evropou.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V Česku aktuálně platforma Dáme jídlo spolupracuje s téměř sedmi tisíci partnery ve 170 obcích. Podle posledních dostupných údajů v roce 2021 prodala tovar (GMV) za téměř pět miliard korun, výnosy firmy byly 1,3 miliardy a zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) dosáhly asi 100 milionů. Výroční zprávu za loňský rok firma zatím zpracovává.

„Nicméně s ohledem na ekonomickou situaci výsledky nebudou jako v předchozích letech, ale EBITDA bude stále pozitivní,“ doplňuje Kolesa s tím, že loni došlo k mírnému poklesu počtu objednávek, rostla však hodnota průměrného košíku, a tak by se měl celkový objem objednávek udržet více méně na úrovni roku 2021.

K věci: Zákazníkům otevření online tržiště Kauflandu přináší pozitiva, pro české prodejce je dvousečné

Expert na retail a e-commerce Jaroslav Sodomka z Publicis Groupe v komentáři přibližuje, jak s českým trhem zahýbe vstup dalšího velkého hráče.

jaroslav-sodomkaKomentář

Foto: Publicis Groupe

Jaroslav Sodomka z Publicis Groupe

0Zobrazit komentáře

Co se stalo: Obchodní řetězec Kaufland oznámil, že v Česku 12. dubna oficiálně spustí své internetové tržiště Kaufland Global Marketplace. Nabídne v něm víc než 45 milionů produktů ve více než pěti tisících kategorií převážně nepotravinářského zboží. Po Německu a Slovensku jsme teprve třetí trh, na který společnost se svojí online platformou vstupuje.

K věci. Dnešní doba je rychlá a informací je tolik, že ty zásadní můžou zapadnout. V novém formátu rychlých komentářů proto vypichujeme to nejdůležitější, co byste o aktuálních událostech měli vědět. A zasazujeme je do kontextu.

Proč je to důležité: Kaufland Global Marketplace má velký potenciál rozhýbat stojaté vody českých internetových tržišť. V Česku je Kaufland známou a pozitivně vnímanou značkou a se 140 kamennými prodejnami má výrazné pokrytí trhu. Jeho výhodou je i to, že propojuje kamenný a online prodej. Pojetím byznysu se tak blíží americkému Walmartu, jehož online tržiště rovněž těží z regionální dostupnosti kamenných prodejen a vysoké frekvence návštěv.

Na co se zaměřit: Spuštění online tržiště otevírá Kauflandu cestu k daleko robustnější datové znalosti nákupního chování svých zákazníků. Díky tomu zlepší schopnost cílit na zákazníky relevantní reklamy ve své síti retail médií a obchodníkům nabídne sadu pokročilých reklamních nástrojů, které nás posouvají o krok blíž západním standardům. Nabídku reklamního prostoru Kauflandu to v očích inzerentů výrazně zatraktivní – podobně jako se to povedlo Amazonu. Pro něj jsou dnes příjmy z inzerce v jeho retail médiích jedním z klíčových zdrojů zisku.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Mezi řádky: Českým zákazníkům přináší otevření online tržiště Kauflandu vesměs pozitiva. Pro tuzemské značky a prodejce je však efekt dvousečný. Na jednu stranu mohou značky díky nové platformě získat nové zákazníky z jiných zemí a rozšířit tak své podnikání. Marketplace jim navíc přináší vyspělou technickou infrastrukturu, která umožňuje automatizaci a procesní zefektivnění prodeje. Současně zde ale budou tuzemští obchodníci čelit nové konkurenci mezinárodních prodejců, kteří budou nabízet podobné nebo stejné zboží a tlačit na cenu.

Kontext: Díky velikosti produktové nabídky se u nás Kaufland dostane do čela lokálních online tržišť. Pro srovnání: marketplace Mall.cz má zalistovaných asi 10 milionů produktů, Heuréka přibližně 5,7 milionu a tržiště Alzy představuje okolo půl milionu produktů. Kartami zde navíc v budoucnu nejspíše zamíchá ještě Allegro, současný majitel Mall.cz, jehož online trh dnes v zahraničí nabízí přes 200 milionů produktů a vstup do českého prostředí má jako jednu z priorit. Zákulisní zdroje hovoří o chystaném dokončení rebrandingu z Mall.cz na Allegro přibližně v polovině letošního roku. A je také docela dobře možné, že současná expanze Kaufland Global Marketplace umete cestu na náš trh i pro Amazon, který zatím plány na plný vstup do Česka neoznámil.