Zvířecí influenceři táhnou. Slavní psi na Instagramu už mají vlastní agenturu a vydělávají miliony korun

Nela VítováNela Vítová

pug
0Zobrazit komentáře

Se stále větším rozmachem sociálních sítí už uživatele nebaví nahrávat příspěvky na Instagramu a vytvářet Instastories pouze ze svých účtů a spousta z nich proto zakládá účty také svým domácím mazlíčkům. Ať už jde o psy, kočky nebo třeba opice, majitelé ukazují svou lásku ke zvířecím společníkům tím, že je denně fotí, natáčí a píší za ně popisky k příspěvkům. Ze zdánlivého koníčku se navíc stává lukrativní byznys, který majitelům zvířat díky spolupráci s firmami dokáže vydělat nemalé peníze.

Protože už dnes podobně jako lidští influenceři mají vlastní agenturu také psi. Jmenuje se The Dog Agency a v New Yorku ji založila absolventa práv na Harvardu Loni Edwardsová. Vzhledem k tomu, že v posledních letech popularita zvířecích profilů mnohonásobně vzrostla a stále se zvyšuje, zdá se, že neexistuje důvod, proč by takový byznys nemohl fungovat.

Koneckonců známý hashtag #dogsofinstagram má na Instagramu již více než 124 milionů označení a nejsledovanější pes světa, Jiff The Pomeranian, má bezmála devět milionů sledujících. To je pětkrát více, než má nejsledovanější český účet na Instagramu, který vlastní Petr Čech.

JiffThePomeranian

Nejsledovanější pes na instagramu, Jiff the Pomeranian

The Dog Agency spolupracuje se světově známými firmami, mezi které se řadí mimo jiné i Google, Dyson, 20th Century Fox, Accor Hotels, Purina či Nikon. Newyorská agentura se v této chvíli stará o zhruba 160 klientů a ačkoliv se specializuje především na psi, řídí spolupráce také několika instagramových koček a opic. Hlavním úkolem zaměstnanců agentury je, stejně jako u těch lidských, vytváření nových strategií pro získávání fanoušků, vedení placených reklam i zajišťování brand managementu a osobního setkávání s fanoušky po celém světě.

„Pomáháme jim se získáváním fanoušků, ale také se snažíme vymyslet ten správný další krok v jejich kariéře. Ať už je to napsání knihu či spuštění prodej vlastní značky,“ vysvětluje šéfka The Dog Agency Loni Edwardsová pro magazín Fast Company, která k založení vlastní agentury pro zvířecí influencery nakročila tak, že si pořídila fenku francouzského buldoka jménem Chloe.

legoastronaut

Přečtěte si takéČesko je evropská hračkářská velmoc. Vývoz hraček za 2 miliardy eur nejvíce táhne LEGOČesko je evropská hračkářská velmoc. Vývoz hraček za 2 miliardy eur nejvíce táhne LEGO

Do té doby Edwardsová vedla v New Yorku vlastní módně-technologickou společnost emPOWERED, která mimo jiné získala patent pro systém na zavedení telefonní nabíječky do kabelek a jiných módních doplňků. Do jejího hektického života nicméně přišla zvířecí společnosti v podobě Chloe, kterou brzy začala ukazovat na Instagramu. A jelikož ji během velmi krátké doby začaly přibývat desítky tisíc fanoušků, na nápad s vlastní agenturou bylo zaděláno.

sometimescarl

Jeden z klientů The Dog Agency, vystupující na instagramu pod jménem sometimescarl

V té době jí už začínaly přicházet nabídky spolupráce od různých společností, a tak se zanedlouho rozhodla svůj obsah udělat výnosným. „Chloe měla mnoho příležitostí pro spolupráci s různými značkami a na akcích jsem se setkávala s majiteli ostatních známých psů, pro které byla právě sláva jejich mazlíčků hlavním zdrojem příjmů,“ vzpomíná na začátky svého podnikání se zvířecími influencery 34letá Loni Edwardsová. Díky zkušenostem z práv Američanku napadlo, že začne právě jim nabízet zpracování smluv pro spolupráce.

Minimálně 50 tisíc sledujících

Když poté přišla žádost o odkoupení její předchozí firmy emPOWERED, rozhodla se využít příležitosti a krátce nato založila The Dog Agency. „Neexistovalo žádné ústředí, které by spojovalo všechny zvířecí influencery. Značky tak posílaly zprávy na instagramy stovek zvířat a jen málo z nich se dočkalo odpovědi. Neuvědomují si totiž, že jejich majitelé mají často práci na plný úvazek a nemají čas zprávy denně kontrolovat. Proto jsem cítila potřebu to všechno spojit dohromady,“ popisuje Edwardsové začátky agentury.

Ředitelka The Dog Agency tvrdí, že když přijde na spolupráce, psi jsou mnohem oblíbenější než lidé a veřejnost jim to nemá tolik za zlé. „Zvířata dělají lidi šťastné a všichni je milují. Nezveřejňují nikde své názory na politiku ani se neopíjí na večírcích. Mají tak všechny výhody běžných lidských influencerů, ale k tomu ještě další výhody navíc,“ vysvětluje. K získání možnosti stát se klientem agentury je třeba, aby měl pes na Instagramu více než 50 tisíc sledujících a dobrou aktivitu u svých příspěvků ze strany ostatních uživatelů.

dog-agency-web1

Kromě toho, že se agentura stará o čísla, je jejím úkolem také zajistit, že majitel má se svým zvířetem pouze dobré úmysly a svůj čas do sdílení svého mazlíčka na Instagramu vkládá, protože ho to baví. Podle Edwardsové se totiž často stává, že lidé do toho svá zvířata nutí především za vidinou peněz. To však nemusí být zcela překvapivé vzhledem k tomu, že její průměrný klient se 100 až 200 tisíc sledujícími si za jeden příspěvek vydělá až několik tisíc dolarů. Psům s více než milionem fanoušků může sponzorovaný příspěvek dokonce vynést mezi 230 až 360 tisíci korun, což je zhruba 5 až 8 milionů korun.

Herní studio Epic Games letos díky masivnímu úspěchu online titulu Fortnite vydělá 3 miliardy dolarů

fortnitek
0Zobrazit komentáře

Letošní rok byl pro mnoho tvůrců her bezpochyby jedním z nejzásadnějších, minimálně co se týče rozšiřování hráčské základny u online titulů, které často nabízí množství placených předmětů a vylepšení. Na tomto poli jsou nyní nejvíce vidět především dva tituly na bázi tzv. Battle Royale, které vznikly v minulém roce a letos zažily i s rozšířením na další platformy ohromný nárůst příjmů i počtu hráčů. Konkrétně se jedná o placený PUBG a v základu bezplatný online titul Fortnite od kalifornského studia Epic Games.

Přestože bylo PUBG zpočátku favoritem, dokázalo Epic Games se svým Fortnite letos v počtu hráčů i příjmů největší konkurenci hravě překonat a nyní sbírá jeden úspěch za druhým. Hra se dokonce rozšířila natolik, že se stala prakticky nejpopulárnějším titulem současnosti vůbec, a hrubý zisk Epic Games díky tomu má dle magazínu TechCrunch letos dosáhnout na 3 miliardy dolarů, respektive více než 67 miliard korun.

Epic Games jako takové vzniklo již v roce 1991, ještě nikdy předtím ovšem s žádnou hrou nezaznamenalo takový úspěch jako nyní s Fortnite, které hraje více než 125 milionů aktivních hráčů po celém světě. Až před zhruba šesti lety začalo studio měnit strategii a z velkých titulů, mezi kterými nechybí ani natolik známá série jako Gears of War na vlastní platformě Unreal Engine, se zaměřilo na takzvané freemium hry, tedy takové, které jsou v základu zdarma a poté nabízejí hráčům různé placené možnosti a doplňky.

fortnitet

Toho kalifornské studio docílilo tím, že se výměnou za investici ve výši 330 milionů dolarů od čínské investiční společnosti Tencent vzdalo zhruba 40% podílu. Sice to byla obrovská část firmy, ale jen takové prostředky a podmínky dovolily studiu zaměřit se na úplně jiný typ her, se kterými nakonec mohlo sklízet ovoce. Po poslední investici ve výši 1,25 miliardy dolarů má již Epic Games hodnotu přes 15 miliard dolarů a rozhodně nezpomaluje.

Epic Games narazilo na ten správný čas. V posledních několika letech se totiž trend klasických konzolových a počítačových her, převážně v režimu pro jednoho hráče, přesunul na mobily a do online prostředí, což má pro herní studia hned několik výhod. Své hry mohou zpravidla na trhu nechat mnohem déle, rozvíjet pouze jejich online část a nechávat si průběžně za vylepšení a novinky platit. Podobným způsobem životní cyklus her prodloužilo například i ikonické studio Rockstar Games, které stojí za herními sériemi jako Grand Theft Auto nebo Red Dead Redemption.

FY16_INNO_SNOWCAP_v2_HERO_RT_NoEarl_V1_hd_1600

Přečtěte si takéNike vrací do prodeje své futuristické samozavazovací tenisky. Budou o polovinu levnějšíNike vrací do prodeje své futuristické samozavazovací tenisky. Budou o polovinu levnější

Jejich pátý a zatím poslední díl série Grand Theft Auto vyšel již v roce 2013, od té doby si hra získala desítky milionů aktivních online hráčů, kteří si postupně dokupují přidávaná vylepšení nebo virtuální peníze a jsou neustále aktivní. Hra má již přes 100 milionů prodaných kusů a i po více než pěti letech od vydání nekončí, což by s klasickým režimem jednoho hráče šlo realizovat jen dost těžko. Podobný případ představuje také Red Dead Redemption 2, pokračování úspěšného prvního westernového dílu, které vyšlo v říjnu a zbořilo nejeden prodejní rekord.

rdr2-2

Red Dead Redemption 2

ezgif-3-de9339c3e3-1

Přečtěte si takéStartupy se konečně dočkaly. Sněmovna schválila režim ESOPůStartupy se konečně dočkaly. Sněmovna schválila nový režim zaměstnaneckých akcií

Nyní totiž Red Dead Redemption 2 přechází do své online fáze, kde chce zažít podobný úspěch jako zmíněné Grand Theft Auto. Trend je tedy jasný a ještě dlouhou dobu potrvá, než ho něco nahradí.

Foto: Epic Game, Rockstar Games / Take-Two Interactive