Zvířecí influenceři táhnou. Slavní psi na Instagramu už mají vlastní agenturu a vydělávají miliony korun
Se stále větším rozmachem sociálních sítí už uživatele nebaví nahrávat příspěvky na Instagramu a vytvářet Instastories pouze ze svých účtů a spousta z nich proto zakládá účty také svým domácím mazlíčkům. Ať už jde o psy, kočky nebo třeba opice, majitelé ukazují svou lásku ke zvířecím společníkům tím, že je denně fotí, natáčí a píší za ně popisky k příspěvkům. Ze zdánlivého koníčku se navíc stává lukrativní byznys, který majitelům zvířat díky spolupráci s firmami dokáže vydělat nemalé peníze.
Protože už dnes podobně jako lidští influenceři mají vlastní agenturu také psi. Jmenuje se The Dog Agency a v New Yorku ji založila absolventa práv na Harvardu Loni Edwardsová. Vzhledem k tomu, že v posledních letech popularita zvířecích profilů mnohonásobně vzrostla a stále se zvyšuje, zdá se, že neexistuje důvod, proč by takový byznys nemohl fungovat.
Koneckonců známý hashtag #dogsofinstagram má na Instagramu již více než 124 milionů označení a nejsledovanější pes světa, Jiff The Pomeranian, má bezmála devět milionů sledujících. To je pětkrát více, než má nejsledovanější český účet na Instagramu, který vlastní Petr Čech.
The Dog Agency spolupracuje se světově známými firmami, mezi které se řadí mimo jiné i Google, Dyson, 20th Century Fox, Accor Hotels, Purina či Nikon. Newyorská agentura se v této chvíli stará o zhruba 160 klientů a ačkoliv se specializuje především na psi, řídí spolupráce také několika instagramových koček a opic. Hlavním úkolem zaměstnanců agentury je, stejně jako u těch lidských, vytváření nových strategií pro získávání fanoušků, vedení placených reklam i zajišťování brand managementu a osobního setkávání s fanoušky po celém světě.
„Pomáháme jim se získáváním fanoušků, ale také se snažíme vymyslet ten správný další krok v jejich kariéře. Ať už je to napsání knihu či spuštění prodej vlastní značky,“ vysvětluje šéfka The Dog Agency Loni Edwardsová pro magazín Fast Company, která k založení vlastní agentury pro zvířecí influencery nakročila tak, že si pořídila fenku francouzského buldoka jménem Chloe.
Do té doby Edwardsová vedla v New Yorku vlastní módně-technologickou společnost emPOWERED, která mimo jiné získala patent pro systém na zavedení telefonní nabíječky do kabelek a jiných módních doplňků. Do jejího hektického života nicméně přišla zvířecí společnosti v podobě Chloe, kterou brzy začala ukazovat na Instagramu. A jelikož ji během velmi krátké doby začaly přibývat desítky tisíc fanoušků, na nápad s vlastní agenturou bylo zaděláno.
V té době jí už začínaly přicházet nabídky spolupráce od různých společností, a tak se zanedlouho rozhodla svůj obsah udělat výnosným. „Chloe měla mnoho příležitostí pro spolupráci s různými značkami a na akcích jsem se setkávala s majiteli ostatních známých psů, pro které byla právě sláva jejich mazlíčků hlavním zdrojem příjmů,“ vzpomíná na začátky svého podnikání se zvířecími influencery 34letá Loni Edwardsová. Díky zkušenostem z práv Američanku napadlo, že začne právě jim nabízet zpracování smluv pro spolupráce.
Minimálně 50 tisíc sledujících
Když poté přišla žádost o odkoupení její předchozí firmy emPOWERED, rozhodla se využít příležitosti a krátce nato založila The Dog Agency. „Neexistovalo žádné ústředí, které by spojovalo všechny zvířecí influencery. Značky tak posílaly zprávy na instagramy stovek zvířat a jen málo z nich se dočkalo odpovědi. Neuvědomují si totiž, že jejich majitelé mají často práci na plný úvazek a nemají čas zprávy denně kontrolovat. Proto jsem cítila potřebu to všechno spojit dohromady,“ popisuje Edwardsové začátky agentury.
Ředitelka The Dog Agency tvrdí, že když přijde na spolupráce, psi jsou mnohem oblíbenější než lidé a veřejnost jim to nemá tolik za zlé. „Zvířata dělají lidi šťastné a všichni je milují. Nezveřejňují nikde své názory na politiku ani se neopíjí na večírcích. Mají tak všechny výhody běžných lidských influencerů, ale k tomu ještě další výhody navíc,“ vysvětluje. K získání možnosti stát se klientem agentury je třeba, aby měl pes na Instagramu více než 50 tisíc sledujících a dobrou aktivitu u svých příspěvků ze strany ostatních uživatelů.
Kromě toho, že se agentura stará o čísla, je jejím úkolem také zajistit, že majitel má se svým zvířetem pouze dobré úmysly a svůj čas do sdílení svého mazlíčka na Instagramu vkládá, protože ho to baví. Podle Edwardsové se totiž často stává, že lidé do toho svá zvířata nutí především za vidinou peněz. To však nemusí být zcela překvapivé vzhledem k tomu, že její průměrný klient se 100 až 200 tisíc sledujícími si za jeden příspěvek vydělá až několik tisíc dolarů. Psům s více než milionem fanoušků může sponzorovaný příspěvek dokonce vynést mezi 230 až 360 tisíci korun, což je zhruba 5 až 8 milionů korun.