Šance, že se Silicon Valley stane samostatným státem je zase o něco větší

Michal PtáčekMichal Ptáček

kalifornie_h1

Kalifornie po plánovaném rozdělení (mapa via kqed.org): oranžová – Stát Jefferson, bledě modrá – Severní Kalifornie, zelená – Silicon Valley, žlutá – Centrální Kalifornie, fialová – Západní Kalifornie, červená – Jižní Kalifornie

0Zobrazit komentáře

Zhruba v prosinci loňského roku se veřejně opět začalo mluvit o tom, že by Kalifornie v podobě jaké ji známe, mohla být brzy minulostí. To když technologický investor Tim Draper, který investoval například do služeb jako Skype nebo Hotmail navrhl, že vzhledem k vývoji jakým tento třetí největší americký stát prochází, by bylo výhodné ho rozdělit na šest nezávislých částí.

Konkrétně Severní Kalifornii, Západní Kalifornii, která by zahrnovala například Los Angeles, Jižní Kalifornii, Centrální Kalifornii, Stát Jefferson a právě Silicon Valley, jehož součástí by bylo například San Francisco, Palo Alto, Mountain View, Cupertino a podobně.

Jakoliv utopická se tato myšlenka může zdát, pravda je taková, že Tim Draper a spol. jsou nyní jejímu reálnému provedení zase o něco blíže. Tento týden totiž dostali od státu Kalifornie zelenou a ve své vizi tak mohou dále pokračovat. Dalším krokem, který musí aktuálně udělat, je získat 807 615 hlasů od registrovaných voličů a to vše už do poloviny července tohoto roku.

Pokud se podaří, tak proběhne referendum, kde o osudu návrhu rozhodnou samotní obyvatelé Kalifornie. I v případě úspěchu však ani pak nemusí být úplně vyhráno, jelikož celá akce může ve finále ztroskotat na obstrukcích ze strany politické opozice.

Takhle by vypadala Kalifornie po rozdělení (mapa via kqed.org): oranžová – Stát Jefferson, bledě modrá – Severní Kalifornie, zelená – Silicon Valley, žlutá  – Centrální Kalifornie, fialová – Západní Kalifornie, červená – Jižní Kalifornie

mapa_kalifornie_1

Konec podvodných kliků v internetové reklamě? Google kupuje londýnský startup Spider.io

Michal PtáčekMichal Ptáček

spider
0Zobrazit komentáře

Google svoje portfolio právě rozšířil o další zajímavou službu, to když tentokrát za nezveřejněnou částku kupuje londýnský bezpečnostní startup Spider.io, který se zaměřuje především na odhalování podvodných kliků v internetové reklamě.

Screenshot

Přečtěte si takéPřed 50 lety vpluly do kin Čelisti, Spielbergovo mistrovské díloPřed padesáti lety vpluly do kin Čelisti. Spielbergovo mistrovské dílo definovalo moderní blockbuster

O akvizici jako první informoval americký magazín Re/code, následně pak vše potvrdil i samotný Google na svém blogu, kde zároveň zmínil, že se co nejdříve bude snažit celou technologii implementovat do svých reklamních produktů (Google Adsense, Youtube Partner Program a podobně).

Spider.io jinak funguje zhruba tři roky a jeho tým se skládá ze sedmi lidí, mezi kterými najdeme například i bývalé zaměstnance Yahoo. Všichni by se každopádně na vývoji technologie měli i nadále podílet.