Jak se daří brněnskému startupu Tripomatic? Obrat tento rok dosáhne 10 milionů Kč
Je tomu zhruba 2 měsíce, co jsme si na CzechCrunchi představili novou verzi cestovatelského portálu Tripomatic, který už nějaký ten pátek vzniká v Brně. Barbora Nevosádová z brněnských Two Bits (nyní už jen Tripomatic viz níže), kteří za celým projektem stojí, nám poskytla pár aktuálních novinek ohledně toho, jak se celému projektu daří.
Pár čísel a informací
Barbora Nevosádová: Na začátku prázdnin jsme se přejmenovali na Tripomatic s.r.o., protože jsme chtěli dát jasně najevo, že se už věnujeme jen Tripomaticu a je to pro nás největší priorita. Tripomatic roste počtem uživatelů i příjmy. Naše mobilní aplikace si měsíčně stahuje přes 200 000 lidí a na web přijde měsíčně přes 450 000 návštěvníků. Za poslední měsíc si s námi uživatelé naplánovali asi 300 000 výletů, s tím, že máme pokryto přes 400 destinací po celém světě a pořád přidáváme další. Pracujeme právě na možnosti přidávání nových míst pomocí crowdsourcingu, což počet pokrytých destinací ještě hodně zvýší.
O týmu
Barbora Nevosádová: Na Tripomaticu právě pracuje 20 lidí (na plný i částečný úvazek). Pořád se rozrůstáme, právě hledáme například dalšího PHP/Javascript programátora.
Novinky
Barbora Nevosádová: Aktuálně spouštíme nový affiliate program a chystáme white label řešení. Ze začátku jsme neplánovali ani jedno z těchto řešení nabízet, ale přicházelo nám na ně tolik poptávek, že jsme změnili názor. Počítáme, že nám oba programy pomohou v ještě rychlejším růstu.
V červenci jsme představili vlastní mapové řešení s mapami přizpůsobenými cestování – tak aby tam byly pěkně vidět všechny pěší cesty, ale třeba i linky metra ve městech. Tyto mapy jsou navíc jednotné na všech platformách, tedy uživatel na mobilu uvidí stejnou mapu jakou používal při plánování na webu. Pod pokličkou se jedná o sofistikované a technicky velmi náročné řešení využívající databázi z OpenStreetMap.org, vlastní styly a výkonou infrastrukturu, která mapy renderuje.
Do konce roku spustíme už zmiňovaný crowdsourcing a chceme také výrazně zlepšit plánování dopravy ve městech.
Finance
Barbora Nevosádová: V minulém čtvrtletí jsme se hodně zaměřili na monetizaci, což nám pomohlo výrazně zvýšit příjmy. V tomto roce jsme zatím s příjmy rostli každý měsíc o desítky procent. Počítáme, že celkový obrat za tento rok dosáhne 10 milionů korun. Ohledně zisku plánujeme být okolo nuly, nebo v malé ztrátě. Nevytváříme zisk, protože vše, co vyděláme, investujeme zpátky do firmy, tj. nabíráme například nové lidi, kteří nám umožní se posunovat rychleji dopředu. Plánujeme v tomto přístupu pokračovat tento a pravděpodobně i celý příští rok, protože vidíme neuvěřitelně moc příležitostí, kterých chceme využít. Díky prodeji webu WhichAirline.com brněnskému SkyPickeru, máme finanční polštář, který nám tento přístup umožňuje.
Uživatelé
Barbora Nevosádová: Tripomatic používají lidé z celého světa – nejvíce uživatelů máme z anglicky mluvících zemí jako je USA, Velká Británie a Irsko. U všech našich předchozích projektů byla Česká republika v pětici zemí, z nichž přicházela nejvyšší návštěvnost, ale s Tripomaticem už to neplatí – je až na 13. místě. Uživatelé k nám chodí i z tak exotických zemí jako například Kuvajt, Portorico nebo Sri Lanka.