Jak se daří brněnskému startupu Tripomatic? Obrat tento rok dosáhne 10 milionů Kč

Michal PtáčekMichal Ptáček

tripomatic2

Nová Tripomatic appka pro iOS…

0Zobrazit komentáře

Je tomu zhruba 2 měsíce, co jsme si na CzechCrunchi představili novou verzi cestovatelského portálu Tripomatic, který už nějaký ten pátek vzniká v Brně. Barbora Nevosádová z brněnských Two Bits (nyní už jen Tripomatic viz níže), kteří za celým projektem stojí, nám poskytla pár aktuálních novinek ohledně toho, jak se celému projektu daří.

Pár čísel a informací
Barbora Nevosádová:  Na začátku prázdnin jsme se přejmenovali na Tripomatic s.r.o., protože jsme chtěli dát jasně najevo, že se už věnujeme jen Tripomaticu a je to pro nás největší priorita. Tripomatic roste počtem uživatelů i příjmy. Naše mobilní aplikace si měsíčně stahuje přes 200 000 lidí a na web přijde měsíčně přes 450 000 návštěvníků. Za poslední měsíc si s námi uživatelé naplánovali asi 300 000 výletů, s tím, že máme pokryto přes 400 destinací po celém světě a pořád přidáváme další. Pracujeme právě na možnosti přidávání nových míst pomocí crowdsourcingu, což počet pokrytých destinací ještě hodně zvýší.

O týmu
Barbora Nevosádová: Na Tripomaticu právě pracuje 20 lidí (na plný i částečný úvazek). Pořád se rozrůstáme, právě hledáme například dalšího PHP/Javascript programátora.

Novinky
Barbora Nevosádová: Aktuálně spouštíme nový affiliate program a chystáme white label řešení. Ze začátku jsme neplánovali ani jedno z těchto řešení nabízet, ale přicházelo nám na ně tolik poptávek, že jsme změnili názor. Počítáme, že nám oba programy pomohou v ještě rychlejším růstu.

skypicker_screenshot7

Přečtěte si takéJak se daří brněnskému startupu Skypicker?Jak se daří brněnskému startupu Skypicker?

V červenci jsme představili vlastní mapové řešení s mapami přizpůsobenými cestování – tak aby tam byly pěkně vidět všechny pěší cesty, ale třeba i linky metra ve městech. Tyto mapy jsou navíc jednotné na všech platformách, tedy uživatel na mobilu uvidí stejnou mapu jakou používal při plánování na webu. Pod pokličkou se jedná o sofistikované a technicky velmi náročné řešení využívající databázi z OpenStreetMap.org, vlastní styly a výkonou infrastrukturu, která mapy renderuje.

Do konce roku spustíme už zmiňovaný crowdsourcing a chceme také výrazně zlepšit plánování dopravy ve městech.

Finance
Barbora Nevosádová: V minulém čtvrtletí jsme se hodně zaměřili na monetizaci, což nám pomohlo výrazně zvýšit příjmy. V tomto roce jsme zatím s příjmy rostli každý měsíc o desítky procent. Počítáme, že celkový obrat za tento rok dosáhne 10 milionů korun. Ohledně zisku plánujeme být okolo nuly, nebo v malé ztrátě. Nevytváříme zisk, protože vše, co vyděláme, investujeme zpátky do firmy, tj. nabíráme například nové lidi, kteří nám umožní se posunovat rychleji dopředu. Plánujeme v tomto přístupu pokračovat tento a pravděpodobně i celý příští rok, protože vidíme neuvěřitelně moc příležitostí, kterých chceme využít. Díky prodeji webu WhichAirline.com brněnskému SkyPickeru, máme finanční polštář, který nám tento přístup umožňuje.

Uživatelé
Barbora Nevosádová: Tripomatic používají lidé z celého světa – nejvíce uživatelů máme z anglicky mluvících zemí jako je USA, Velká Británie a Irsko. U všech našich předchozích projektů byla Česká republika v pětici zemí, z nichž přicházela nejvyšší návštěvnost, ale s Tripomaticem už to neplatí – je až na 13. místě. Uživatelé k nám chodí i z tak exotických zemí jako například Kuvajt, Portorico nebo Sri Lanka.

10443517_967998746559553_2275120130277022792_n

Tripomatic pro iOS…

Co si myslí CEOs startupů ze Silicon Valley o investorech?

Michal PtáčekMichal Ptáček

6293322182_ef93aafbee_o
0Zobrazit komentáře

S hodně zajímavou studií přišla britská agentura YouGov, která dala dohromady názory CEOs ze Silicon Valley ohledně důležitosti VC investorů pro jejich startupy. Vyplývá z toho všeho hned několik bodů.

Investiční fond Andreessen Horowitz je tím úplně nejžádanějším mezi startupy a zakladateli. Následuje Sequoia Capital, KPCB, Accel, Greylock, Benchmark a USV.

in1

Nejžádanější investoři mezi startupy…

Za nejdůležitější věc, kterou investoři startupu přinášejí, zakladatelé považují: kontakty, znalost trhu, výpomoc/účast v příštích investičních kolech a důvěryhodnost…

in2

Nejdůležitější přínosy investorů pro startupy…

Zajímavé je pak porovnání uvažování mezi zakladateli prvního startupu vs těmi, kteří toho už za sebou mají více. Zatímco pro první skupinu je nejdůležitější trojice: kontakty, důvěryhodnost a znalost trhu, pro druhou skupinu to je s velkým náskokem právě již zmíněná výpomoc/účast v dalších investičních kolech.

in4

Co hledají zakladatelé prvního startupu vs zakladatelé několikátého startupu

Většina CEOs startupů si myslí, že přínos investorů z pohledu u nás často omílaného mentoringu není nijak důležitý a mimořádný.  Následující graf pak ukazuje, jak startupy hodnotí kvalitu mentoringu jednotlivých fondů. -2 je nejslabší, +2 nejlepší. Nejlépe se pak umístil opět Andreessen Horowitz.

in3

Jak dobře si jednotlivé fondy vedou v mentorování – 2 nejslabší, +2 nejlepší

dorsey-mvp-x

Přečtěte si takéChybí vám vitamín D? Toto je aplikace, která vám ho bude měřitChybí vám vitamín D? Tvůrce Twitteru přes víkend vymyslel, jak ho měřit přes iPhone

Celou studii najdete zde.

hlavní foto: scobleizer/Flickr