Jak se daří brněnskému startupu Skypicker?

Michal PtáčekMichal Ptáček

0Zobrazit komentáře

O brněnském startupu Skypicker, který se zaměřuje na vyhledávání výhodných nízkonákladových letenek, už jste s velkou pravděpodobností slyšeli. Naposledy například v souvislosti s nedávnou investicí ve výši desítek milionů Kč od Touzimsky Airlines, na základě které následně Skypicker koupil konkurenční portál WhichAirline.com, od rovněž brněnských TwoBits.

Nás samozřejmě zajímalo, jak se s odstupem pár měsíců projektu daří, proto jsme kontaktovali zakladatele Skypickeru Olivera Dlouhého s žádostí o pár informací a tvrdých čísel. Takhle to momentálně vypadá…

Novinky

Aktuální připravovanou novinkou Skypickeru je zaměření se nejen na lowcostové lety jako doposud, ale i na ty klasické. Vše opět ve Skypicker stylu, který prohledává jednotlivé lety více do hloubky, se snahou zákazníkům co nejvíce ušetřit. Oliver to uvádí na příkladu:

Ve zlomku sekundy se prohledají veškeré kombinace low-costů a klasických aerolinek, s tím, že Skypicker následně zobrazí tu nejvýhodnější nabídku. Takže se může stát, že třeba budete vyhledávat let Praha-Sydney a klasický vyhledávač, vám najde standardní let Praha – Sydney, například za 25 tisíc Kč. My se ale při hledání podíváme do mnoha dalších měst a zjistíme, že z Paříže se dá do Sydney letět například za 15 tisíc Kč (takové rozdíly jsou docela běžné). No a poté už jen na ten let z Paříže navážeme low-cost spojení a nabídneme to celé zákazníkovi jako jeden itinerář. Samozřejmě s garancí doletu (pokud by se například let z Prahy do Paříže zpozdil a tím pádem ten následný let do Sydney uletěl, koupíme zákazníkovi na vlastní náklady náhradní let do finální destinace).

O tržbách Skypickeru a plánech do budoucna

Oliver byl sdílný i co se čísel týče. Takhle například vypadaly tržby v jednotlivých měsících (zahrnuty jsou i očekávané tržby pro následující měsíce).

  • leden 2014 – 1,40 milionů Kč
  • únor  2014 – 1,40 milionů Kč
  • březen 2014 – 2,40 milionů Kč
  • duben 2014 – 3,20 milionů Kč
  • květen 2014 – 5,60 milionů Kč
  • červen 2014 – 8 milionů Kč
  • červenec 2014 – 10 milionů Kč

graf

Měsíční EBITDA se pak pohybuje ve vyšších stovkách tisíc Kč, z čehož paradoxně ale Oliver příliš nadšený není….

Vnímám to upřímně trochu jako průšvih, protože globální startup, jak ho vnímám já, by měl veškeré vydělané peníze použít na rozvoj firmy, tj. na růst. My se potýkáme s problémem, že nejsme schopni sehnat dostatek kvalitních lidí, zejména na pozici Python developer. Aktuálně jinak uvažujeme ještě o drobných investicích do relevantních projektů. Nic ale ještě není podepsáno, proto nemohu být konkrétnější.

(Aktuální hledané pozice najdete na Startupjobs, kde Skypicker hledá například právě již zmíněného Python vývojáře)

Růst

Portál v tuto chvíli nejrychleji roste v Rusku, s tím, že následuje Portugalsko a Španělsko. Zajímavý trh z pohledu aktivity a počtu zabookovaných letenek je také dálný východ, bohužel jak Oliver dodává, je zde zároveň velký problém s podvodnými transakcemi/kradenými platebními kartami.

premium-cdn

Přečtěte si takéJak se daří českému CDN77?Jak se daří českému CDN77?

Měsíčně jinak Skypicker prodá vyšší jednotky tisíc letenek, při aktuálním měsíčním růstu v řádu 40 až 50%. Denně pak portál navštíví okolo 23 tisíc uživatelů.

Oliver-jozo-kancelar

Zakladatelé Skypickeru – Oliver Dlouhý a Jozef Képesi

Skypicker kancl

Tady to celé vzniká…