NetDirect spouští nástroj pro personalizaci obsahu českých eshopů

Michal PtáčekMichal Ptáček

10873901266_8aab78b03a_o
0Zobrazit komentáře

Česká společnost NetDirect, která nabízí vlastní eshopová řešení ShopCentrik a FastCentrik, si přichystala zajímavou novinku. Po zhruba dvouletém vývoji představuje novou platformu, která umožní internetovým obchodům personalizovat jejich nabídku, tedy rozpoznat zájmy a potřeby zákazníků a na základě toho jim pak nabídnout přesně cílené zboží.

hj

Přečtěte si takéJan Laštůvka z MonkeyData: „Chceme změnit způsob, jakým eshopy analyzují svá data.“Jan Laštůvka z MonkeyData: „Chceme změnit způsob, jakým eshopy analyzují svá data.“

Platforma, jejíž vývoj údajně v nákladech vyšel na 10 milionů Kč, konkrétně analyzuje, zpracovává a využívá veškerá data získaná z nákupního chování jedince i davu, na jejichž základě pak následně personalizuje obsah, který je zákazníkovi nabízen.

„Nejvíce e-shopů momentálně doporučuje zákazníkům své nejprodávanější produkty. Ty jsou ale velmi často zcela mimo oblast zájmu zákazníka a spíš ho taková nabídka obtěžuje. Jakmile mu jsou nabídnuty relevantní produkty, výrazně se zvyšuje šance, že nějaký z nich zakoupí hned, nebo se alespoň v budoucnu do e-shopu vrátí na další nákup,“ vysvětluje Marek Krška, Marketing and Sales manager NetDirect

Získávání dat

Data jsou získaná nejen z nákupů uskutečněných z počítače, ale také z mobilních zařízení. Samozřejmě je lze také propojit s kamenným obchodem, případně informačními systémy CRM a ERP. Informace z obchodu jsou poté následně přenášeny do e-shopu a naopak.

Čísla

O tom, že personalizace obsahu dává v mnoha případech smysl, se samozřejmě mluví už léta. NetDirect se to nyní snaží podložit i konkrétními čísly. Během testování totiž došlo v obchodech s nasazenou personalizací ke zvýšení celkových tržeb o čtvrtinu, počet uskutečněných transakcí vzrostl o 22 % a konverzní poměr o 11 %. 

úprava 14:41: Platforma je jinak prozatím součástí právě již zmíněných eshopových řešení ShopCentrik a FastCentrik. Prvním eshopem, který ji aktivně využívá je pak Snowbitch.cz

foto: zergev/Flickr

Tenhle startup v přímém přenosu ukazuje, jak ostatní programují své projekty

Screen Shot 2015-06-29 at 23.30.28
0Zobrazit komentáře

S příchodem služeb typu Meerkat, Vine nebo Periscope přichází mezi uživateli hlad po živě streamovaných videích. Dnes už ale zdaleka nejde jen o zábavná videa nebo záznamy z koncertů, ale do segmentu se snaží proniknout vzdělávání. Před několika měsíci ve veřejné betě proto vznikl startup Livecoding.tv, který v přímém přenosu ukazuje, jak ostatní uživatelé kódují a testují své produkty.

Od té doby se podařilo ke službě připojit přes 40 tisíc uživatelů ze 162 zemí. Ti většinou streamují v mnoha světových jazycích nejrozšířenější technologie, typu C#, Python nebo PHP. Jde tak o dokonalý způsob, jak sledovat ostatní při práci a přitom se naučit spoustu nového na reálných produktech.

founders

Přečtěte si takéPotvrzeno! Airbnb získává obří investici a stává se třetím nejhodnotnějším startupem na světěPotvrzeno! Airbnb získává obří investici a stává se třetím nejhodnotnějším startupem na světě

lubo-lionel-mvp

Přečtěte si takéFotbal v USA nabírá na síle. STRV vymysleli novou appku pro liguUdělali aplikaci se Schwarzeneggerem. Teď čeští STRV lépe propojí fanoušky i s Lionelem Messim

Podobně jako na dalších službách tohoto typu, je možné uživatele následovat a získávat notifikace, jakmile zahájí stream. Minulý týden se na službě dokonce objevila i jedna legenda, Stephen Wolfram, který představoval zcela nový programovací jazyk a získal si 4000 souběžně sledujících uživatelů.

Livecoding jako takový začal a dále pokračuje pod vedením akcelerátoru Y Combinator a tvůrci do budoucna plánují zavedení placeného členství. Služba je totiž prozatím zdarma a je stále co vylepšovat, informoval TC.