Populární server na hodnocení podniků opět prudce ztrácí na hodnotě a bojuje s Googlem

yelp-new-san-francisco-headquarters_1
0Zobrazit komentáře

Populární server na hodnocení restaurací a služeb, který byl založen v roce 2004, jde v posledních letech se svojí hodnotou prudce dolů. Po uveřejnění čísel z druhého čtvrtletí tohoto roku zaznamenal Yelp ztrátu 1,3 milionů dolarů při obratu 133,9 milionů dolarů. To značně pohlo s trhem a akcie mu klesly o dalších 13%. Celkově za posledních 12 měsíců klesla cena na jednu akcii přibližně o 51% na 33,4 dolarů.

Aktuální počet měsíčních uživatelů Yelpu je kolem 83 milionů a v databázi je již přes 80 milionů hodnocení. Primárním zdrojem příjmů je placená propagace místních podniků mezi hodnoceními, která vyrostla meziročně o 40%. Yelp ovšem očekává, že se do konce roku 2017 dostane přes hranici 1 miliardy dolarů obratu, což se zatím zdá více než nereálné.

founders_airbnb_1

Přečtěte si takéV roce 2008 jste mohli za pouhých 150 tisíc dolarů koupit 10 procent miliardového AirbnbV roce 2008 jste mohli za pouhých 150 tisíc dolarů koupit 10 procent miliardového Airbnb

A protože vývoj nevypadá příznivě, chtějí investoři Yelpu vidět buď inovaci a nebo prodej. Po pokusech server prodat a po několika vážných nabídkách se ale Yelp rozhodl nic neprodávat. Problémem je také rostoucí konkurence od Googlu, který byl už dříve osočen, že prioritizuje vlastní výsledky nad jejich konkurencí. Ten postupně integruje jednoduché karty podniků do vlastního vyhledávání, které obsahují základní informace a recenze. Což může být problém, protože většina trafficu Yelpu jde právě z Googlu.

stock

Vývoj ceny akcií za posledních 12 měsíců

Cílem aktuálního vedení je prý reinvestovat prostředky do dlouhodobějších cílů, které by měly přivést zajímavější inzerenty. Jako byl například nedávný nákup startupu Eat24 za 3,27 miliard korun. Otázkou ale je, jestli se to podaří dřív, než investiční zájem o Yelp klesne na úplné minimum a růst se ještě více zpomalí, tvrdí VentureBeat.

Yelp si také chválí svůj rychle narůstající traffic z mobilních zařízení. Aktuálně jde totiž 70% nových fotek a recenzí právě z mobilů. A vedení díky tomu rozhodně neplánuje žádné zásadní inovace, jak v příjmech, tak v technologiích.

foto: Officelovin