Vesmírný startup Elona Muska přesáhl v podepsaných kontraktech 167 miliard korun!

Screen Shot 2015-09-15 at 00.23.18

Náhled projektu Dragon (Foto: SpaceX Media)

0Zobrazit komentáře

Pravděpodobně jste si všimli, že je v posledních letech vidět značný posun v cestování do vesmíru a v hledání cest, jak se do něj dostat efektivněji a především levněji. Elon Musk, CEO pravděpodobně nejlepší firmy vyrábějící elektromobily (Tesla Motors) nebo bývalý zakladatel PayPalu, se rozhodl, že půjde všem problémům naproti a porazí je se svým vesmírným startupem SpaceX.

Tomu se totiž po několika více či méně úspěšných startech raket podařilo nasmlouvat přes 60 komerčních startů do vesmíru, které SpaceX realizuje především pro komunikační firmy jako Arabsat nebo HISPASAT. V komerčních kontraktech má v několika příštích letech startup rozloženo bezmála 7 miliard dolarů, v přepočtu asi 167,3 miliard korun, informuje oficiální zpráva.

Screen Shot 2015-07-22 at 14.09.03

Přečtěte si takéBývalá žena Elona Muska odpovídá na otázku: „Stanu se miliardářem, pokud do toho dám veškeré odhodlání a potřebnou práci?“Bývalá žena Elona Muska odpovídá na otázku: „Stanu se miliardářem, pokud do toho dám veškeré odhodlání a potřebnou práci?“

To vše se podařilo pouze s 1,2 miliardami dolarů od investorů, kteří pomohli urychlit vývoj speciálních raket, které jsou do vesmíru vysílány. K dispozici jsou momentálně dva druhy – Falcon 9 s cenou kolem 61,2 milionů dolarů a Falcon Heavy s delším doletem za 90 milionů.

13 let stará firma, která nabrala v posledních 2-3 letech zcela nový směr má již 4000 zaměstnanců a sám Elon v ní věří natolik, že v roce 2006 přímo investoval 100 milionů dolarů z vlastních zdrojů.

To ale není vše

Vizionář jako Musk se u něčeho takového ale nezastaví. Nedávno ohlásil na Twitteru a později i oficiálně na webu SpaceX nový projekt Dragon, který by měl být schopen v průběhu 2-3 let přepravit do vesmíru kromě fyzického nákladu i lidi.

První verze nového zařízení už má za sebou úspěšnou cestu, ve které dokázala vyzvednout a zpátky doručit určený náklad. To je zásadní zlom, kterého se po téměř 10 let snažil SpaceX dosáhnout.

dragon-lab

Reálná podoba exteriéru Dragonu

dragon-intertior

Prostor uvnitř Dragonu pro první posádku

Foto: SpaceX Media

Unikátní prsten OURA, který zlepšuje spánek a výkon, už na Kickstarteru vybral přes 10 milionů Kč

Screen Shot 2015-09-14 at 00.28.32
0Zobrazit komentáře

Většina nejprodávanějších fitness gadgetů, mezi které patří například Fitbit, existuje v podobě náramků, které jsou pro někoho při sportování nebo spánku nepříjemné a které nemusí, díky širokému využití, nabízet řadu klíčových parametrů pro správné využití monitoringu. Napravit se tuto situaci snaží nový projekt, který momentálně bojuje v crowdfunding kampani na Kickstarteru, kde prozatím vybral 450 tisíc dolarů, v přepočtu asi 10,7 milionů korun.

simo

Přečtěte si takéTenhle inovativní český startup už vybral na Kickstarteru téměř 2 miliony korunTenhle inovativní český startup už vybral na Kickstarteru téměř 2 miliony korun

OURA, jak se nazývá, je originální prsten, který analyzuje tep srdce, frekvenci dýchání, tělesnou teplotu a pohyb, včetně intenzity aktivit nebo času sezení. Na základě toho porovnává průběh spánku a denních aktivit a dokáže v delším horizontu zlepšit nejen jeho kvalitu, ale i třeba schopnost soustředění, což se hodí k efektivitě v práci. Vedlejší funkcí je navíc třeba upozornění na blížící se epileptický záchvat, který dokáže prsten predikovat.

To vše v designovém obalu, který je po dlouhém testování nepoškrabatelný a voděodolný a to až do hloubky 50 metrů. Prsten vydrží po jednom hodinovém nabití až tři dny a všechny aktivity rozpoznává automaticky, bez manuálního zásahu. Výsledky se pak propojí s mobilní aplikací, která bude po zahájení dostupná pro iOS a později pro Android.

75e8856f2773ea3637a5cbcdf2a6fff7_original

red-bull-kolo-molo-3

Přečtěte si takéVyrazili jsme na Red Bull Kolo Molo a natočili kuriózní záběryJak jezdit na cyklokáře nad Vltavou? Vyjeli jsme na bláznivý závod, který tady ještě nebyl

Základní cena prstenu v kampani začínala na 199 dolarech, po vyprodání první várky se zvedla na 229 dolarů, v přepočtu asi 5460 Kč, což je o 70 dolarů (1670 Kč) méně, než je plánovaná retailová cena po zahájení prodeje. První kusy by pak měly k zákazníkům dorazit v průběhu listopadu tohoto roku.

Kampani zbývá ještě 10 dní do konce a my jsme zvědaví, jak zamává trhem s podobnými doplňky.

497844f4c1c6e1bdb10073530a880020_original