Nový český startup získal 15 milionů korun a chce pomoci firmám s řešením klíčových problémů

0Zobrazit komentáře

V posledních letech se ve větších i menších firmách neustále skloňuje slovní spojení big data, které by společnostem mělo na základě pokročilých nástrojů dát představu o tom, co se děje v pozadí firmy a na co se zaměřit v dalším vývoji. Bohužel i přes velké množství dat se stává spíše to, že firmy dostanou představu o problémech, ale neví v jakém pořadí je řešit, aby to bylo efektivní.

S tím chce pomoci novinka z dílny tří spoluzakladatelů, Vojty Ročka, bývalého director of business intelligence ve skupině Rockaway, Filipa Douška z Mibconu a Petera Fedoročka z MSD, s názvem Stories. Ta byla ve vývoji takřka rok a nyní se postupně dostává na veřejnost, k čemuž jí slouží 15 milionová seed investice od skupiny Logio za 12,5% podíl, která posunuje relativní valuaci startupu na takřka 120 milionů korun.

sweat

Přečtěte si takéS touto aplikací si můžete nechat platit za každý krok, který během dne nachodíteS touto aplikací si můžete nechat platit za každý krok, který během dne nachodíte

Stories se nezaměří jen na data jako taková, ale cloudový nástroj pomůže pomocí speciálního algoritmu firmám rozklíčovat, které problémy by se měly s ohledem na finance řešit jako první a které mají nejnižší prioritu. Prioritizované úkoly lze pak rozdělit mezi jednotlivé týmy / zaměstnance uvnitř firmy a tím je vyřešit rychleji a efektivněji.

stories_logo

V týmu je momentálně necelých 10 lidí a startup se po ročním vývoji pomalu chystá na oficiální spuštění. Prioritou jsou pro něj větší společnosti, které mají v řízení jednotlivých priorit u projektů mezery.

Filip Doušek, jeden ze spoluzakladatelů doplňuje:

Všichni tři máme tu samou zkušenost z nasazování business intelligence nástrojů u globálních firem. Současná big data zklamala očekávání, místo vyšší jistoty v rozhodování a větší svobody zabývat se strategií přinesla naopak zahlcení bezvýznamními informacemi. Příští generace datových nástrojů bude hledat trendy automaticky a zároveň umožní nalezené byznysové příběhy sdílet v rámci celé organizace. Stories je úplně prvním z nich.

K tomu dodává, Peter Fedoročko, druhý ze spoluzakladatelů:

 “Jako první nástroj na světě provádíme tzv. datovou kombinatoriku. Přistupujeme k datům hrubou výpočetní silou. Naše algoritmy vybírají z miliónů pohledů ty trendy, které mají největší byznysový dopad.”