Snapchat koupil startup, který umí spojit služby všech nainstalovaných appek do jedné
Společnost stojící za populární mediálně-sociální aplikací Snapchat, se rozhodla koupit aplikaci vítěze Startup Battlefieldu (TechCrunch Disrupt) v roce 2014, s názvem Vurb. Za tu zaplatí 110 milionů dolarů, tedy asi 2,6 miliard korun, přičemž 75 % zůstane v akciích a zbytek bude vyplacen v hotovosti. Appka staví na chytrém prohlížení a sdílení relevantního obsahu, které by mohlo být Snapchatu ku prospěchu v dalším potřebném rozvoji.
Snapchat navíc nabízí až 75 milionů dolarů ve formě „retention“ bonusů za setrvání zakladatele a výkonného ředitele Bobbyho Loua ve stávající funkci. Doposud ovšem není známo, s jakými přesně záměry byla tato akvizice uzavřena, ovšem Snapchat dostává pod svá křídla dílo, jenž by mohlo být velmi důležité při budoucím směřování firmy.
I když je aplikace s bílým duchem v logu stále populárnější, potýká se zároveň s problémy ohledně svého uživatelského rozhraní, které působí poněkud zmateně a těžko se v něm vyhledává konkrétní obsah. Vurb disponuje takovým enginem, který hledání a prohlížení informací od základu zjednodušuje.
Princip Vurbu je poměrně přímočarý. Dokáže pojmout veškeré aplikace, kterými dané mobilní zařízení disponuje, a jistým způsobem sloučit do jedné ucelené platformy, kde lze snadno a rychle vyhledávat. Například v případě plánování kina Vurb nejen vyhledá ideální místo pro promítání vybraného filmu, ale také najde nejbližší restauraci či kavárnu, kde by dotyční mohli trávit čas před nebo po kině. Zajistit se dá i odvoz pomocí Uberu a další funkce. To vše lze sdílet s kontakty.
Dá se tedy říct, že Vurb je tak jistá forma plánovací aplikace, která se Snapchatu může hodit. Jelikož čítá až 150 milionů denně aktivních uživatelů, tak se i aspekt vylepšeného sdílení obsahu mezi přáteli může zdát jako slibným krokem kupředu. Přesně se však neví, co Snapchat s Vurbem zamýšlí. Celou situaci totiž odmítl komentovat, informuje server The Information.