Takto vypadá zcela nová herní platforma od Facebooku, která chce konkurovat Steamu

Filip HouskaFilip Houska

A smartphone user shows the Facebook application on his phone in Zenica, in this photo illustration
0Zobrazit komentáře

Facebook se opět začíná angažovat do herní sféry. Buduje tak novou platformu, která má konkurovat již zaběhlému Steamu, tedy přednímu hráči na poli digitálních her. Právě na tomto plánu se dohodl s vývojářskou společnosti Unity Technologies a v nejbližší době má světu představit Facebook PC Gaming Platform, desktopový hub pro nejrůznější hry.

Není tomu tak dávno, co Facebook ovládaly jednoduché hry jako FarmVille či například Zynga Poker. Tato díla ve své době přitáhla miliony uživatelů a sociální síť se stala jistým útočištěm svátečních hráčů. Nyní se však karta obrací a hraní již není tolik populární – většina uživatelů se totiž obrací ke svým chytrým telefonům, kam si mohou stáhnout stovky kvalitních her.

0814_mp

Přečtěte si takéGoogle tajně pracuje na operačním systému, kterým chce nahradit Android a Chrome OSGoogle tajně pracuje na operačním systému, kterým chce nahradit Android a Chrome OS

S očekáváním vyšších zisků se Facebook rozhodl zakročit. Začalo to v roce 2014 koupením společnosti Oculus, tedy výrobce zařízení pro virtuální realitu, a pokračovalo to vypuštěním desktopové platformy Facebook Games Arcade, která je však doposud ve fázi beta testování a skrývá ty „jednodušší hry“. To miliardové společnosti nestačilo, a proto navázala partnerství s Unity, se kterým bude vyvíjet zcela nový hub – Facebook PC Gaming Platform na bázi enginu od Unity, pochopitelně.

facebook-games

Očekávaná platforma, která byla zatím poskytnuta pouze vývojářům, má být dokonalým místem i pro serióznější hráče. Chce totiž konkurovat Steamu, kde se rozhodně nenachází pouze hry typu Candy Crush. Má disponovat moderními nástroji, pomocí kterých mohou vývojáři tvořit výkonově a graficky náročná díla. Aby byl dojem ze serióznosti ještě větší, přijde herní hub bez jakýchkoliv notifikací a dalších prvků, jež jsou pro sociální síť Facebook typické.

Čísla mluví jasně

Hry na Facebooku stále hraje na 650 milionů uživatelů a sociální síť vyplatila v minulém roce vývojářům přes 2,5 miliardy dolarů. Zároveň se v pozadí spekuluje o tom, že by Facebook přímo Unity rád koupil a spojil v celou herní divizi. Na např. mobilním enginu Unity totiž mimo jiné běží i většina z těch nejstahovanějších mobilních her.