Brněnský startup Smartsupp 10 milionovou investicí posunul svoji valuaci na 67 milionů

smartsupp3
0Zobrazit komentáře

Začátkem letošního roku jsme informovali o tom, že brněnský startup Smartsupp, zprostředkovávající pokročilý živý chat se zákazníky na webu, roste přibližně 600% meziročním tempem a že za minulý rok dosáhl na takřka 5 milionů korun v obratu. Jeho služby dnes využívá již přes 66 tisíc zákazníků, s přibližně 2000 platícími v plánech od 99 do 499 korun měsíčně.

Že jeho čísla nejsou ani zdaleka špatná potrvrdila i dnešní oficiální zpráva o investici ve výši 10 milionů korun od společnosti na tvorbu webů, Webnode.cz, a investičního fondu Spread Capital Ondřeje Fryce. Každý z nich do firmy nasypal celých 5 milionů korun za investiční podíl ve výši 7,5 procent. Zbylý podíl nadále drží tři spoluzakladatelé – Vladimír Šandera, Dušan Kmeť a Petr Jánošík, jelikož v minulosti nebylo žádné externí financování třeba.

skinners

Přečtěte si takéČeským ponožkobotám Skinners se podařilo vybrat v Kickstarter kampani přes 15 milionůČeským ponožkobotám Skinners se podařilo vybrat v Kickstarter kampani přes 15 milionů

Díky nové investici se tak posunula valuace startupu na takřka 67 milionů korun. Získané peníze budou sloužit na rozvoj dnes 11 členného týmu a na globální expanzi, která momentálně čítá „pouze“ 20 % ze všech aktuálních zákazníků. I tak se ale jen za poslední měsíc podařilo firmě vygenerovat na 1 milion korun obratu.

smartsupp

Vladimír Šandera, jeden ze spoluzakladatelů to komentuje slovy:

„Investory jsme zaujali díky dosavadním úspěchům Smartsuppu a zkušenému 11člennému týmu, díky kterému se produkt uchytil nejen v Česku, ale i v zahraničí. Veškeré klíčové aktivity řešíme in-house, vybudovali jsme know-how na globální úrovni v oblasti SaaS vývoje (software-as-a-service) a online marketingu.“

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Český startup vybral na Kickstarteru 270 tisíc a rozjede výrobu nutričních tyčinek z cvrčků

Jiří SvobodaJiří Svoboda

sens3
0Zobrazit komentáře

V době, kdy se vymýšlí na světě pokrmy z kde čeho, se zapomíná na ty nejjednodušší plodiny přírody, ke kterým se dost možná lidstvo bude muset dřív nebo později vrátit. Tento trend začal podporovat český startup SENS Foods, jehož zakladatelé vymysleli nutriční tyčinky, které jsou unikátní svou hlavní přísadou.

Vše začalo docela jednoduše – dvojice Daniel Vach a Radek Hušek si uvědomila, že naše obvyklé zdroje proteinů, nejčastěji maso, jsou velmi problematické – obsahují chemikálie, aditiva a poptávka po nich způsobuje i znečištění vody, produkci skleníkových plynů či nedůstojné podmínky pro zvířata. Chtěli proto najít náhradu a tak objevili zdánlivě bizarní surovinu – cvrčky.

Nanofarm_13

Přečtěte si takéDíky tomuto startupu, si můžete doma za pár korun vypěstovat vlastní potraviny bez zaléváníDíky tomuto startupu, si můžete doma za pár korun vypěstovat vlastní potraviny bez zalévání

Ti jsou totiž přírodně udržitelným a velmi bohatým zdrojem proteinů, vápníku a železa. Navíc jejich chov vyžaduje mnohem méně času, prostoru, vody a potravy (která se navíc může skládat prakticky z čehokoliv organického), než u jiných zvířat chovaných pro maso. Aby toho nebylo málo, tak na „cvrččí mouku“ je zpracováno 80 % každého jedince krom hlavy. Například u kuřete a prasete činí tento podíl pouze 55 %, u krávy je to dokonce 40 %.

sens2

Dvojice se tak dala dohromady s renomovaným kuchařem Petrem Ocknechtem, který se již 13 let specializuje na vaření hmyzu, a vytvořili společně dvě tyčinky. První z nich obsahuje 20g kompletního cvrččího proteinu a je jediná svého druhu na světě. Dvě nabízené příchutě – tmavá čokoláda se sezamem a arašídové máslo se skořicí navíc dodávají další důležité živiny. Druhá, energetická, tyčinka pak obsahuje cvrčků méně.

Vybraná částka se přehoupla přes 10 tisíc eur

Projekt mimo jiné zaujal množství přispívajících na Kickstarteru. Za prvních 24 hodin se podařilo vybrat 17 % požadované částky a už 16. den byl vytyčený cíl 10 000 eur, přepočtu tedy 270 tisíc korun, pokořen. Nicméně kampaň stále běží a když se povede do 19. září vybrat dvojnásobek, výrobci slibují další příchutě tyčinek. Ty stávající by mohly být distribuovány už letos v prosinci s dopravou po Česku a Slovensku zcela zdarma.

sens1